Mä oon ymmärtäyt että halloumia pannun kautta vois syödä :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ite tiedän henkilökohtaisestikin listerian koituneen kohtaloks melkein puolivälissä raskautta niin sen takia kai se tuntuu ihan todelliselta huolimatta siitä että ei mitenkään hirveen yleinen ole. Nois suosituksissakin muuten osa on "ei käytetä" eli vähän niin ku kielletty vaikka toki jokaisen oma asia noudattaako, turvallisuusriski on kuitenkin tunnettu. Osa sitten "ei suositella" eli ei niin kriittisiä ja suositus perustuu enemmänkin siihen et turvallisuus ei ole varmaa.
Sitä en sinänsä tajua miksi tädit sooloilee. Eihän neuvolan "tädin" tehtävä ole arvioida mitkä suositukset on seuraamisen arvoisia tai olla tiukka- tai löysäpipoisia tai myöskään "valvoa" miten odottaja, aikuinen ihminen, päättää niitä noudattaa. Mun mielestä tädin hommaa on tuntea suositukset ja niiden perustelut ja huolehtia siitä että odottava äiti voi olla niistä tietoinen. Ei kuulu valikoida äidin puolesta mitkä suositukset on tärkeitä eikä holhota.
Anteeksi kun kysyn, mutta kiinnostaa millä tavalla tämä on tutkittu/ todettu johtuneen nimenomaan listeriasta? Netistä en itse ole hirveästi tietoa löytänyt, kun mielenkiinnosta etsin jo esikoista odottaessa kyseisestä aiheesta. Eli en todellakaan kysy epäilevästi tai pahalla vaan omaa tietämättömyyttä! :D