Rauta-arvot

Veikkaan et tässä on säästöleikki, koska infuusio maksaa sairaalalle / kunnalle n 10 000-15 000e per infuusio, niin sitä ei varmaan heppoisin perustein tehdä. Harmi kyllä :sad001
 
Minä pääsin edellisessä raskaudessa rautainfuusioon kun hb oli 102 ja ferritiini 21... Ennen synnytykseen menoa pitää kyllä saada nousuun...suosittelen!!
 
Muokattu viimeksi:
Veikkaan et tässä on säästöleikki, koska infuusio maksaa sairaalalle / kunnalle n 10 000-15 000e per infuusio, niin sitä ei varmaan heppoisin perustein tehdä. Harmi kyllä :sad001
Miten voi olla niin kallista?? Luin sen itse infuusiolääkkeen maksavan noin 300 euroa ja toimenpiteen kesto seurantoineen 1h.
 
Juu ei se kyllä yksityiselläkään kai maksa kun 500€ tietämille (riippuu toki varmasti tiputettavasta määrästä). Ei se nyt kauheasti kalliimpaa voi kunnalle kai olla, vai voiko :wideyed:
 
Tiputettiin hemohessiä aikoinaan syöpäpotilaalle jonka hemppa oli alle 50. Lääkäri sanoi et pussi maksaa 10k sairaalalle, pusseja tiputettiin 3. Voi olla et sitä voi tiputtaa muutakin kuin hemohessiä, mut silloin oli vain se käytössä.
 
Juu ei se kyllä yksityiselläkään kai maksa kun 500€ tietämille (riippuu toki varmasti tiputettavasta määrästä). Ei se nyt kauheasti kalliimpaa voi kunnalle kai olla, vai voiko :wideyed:
Saako yksityisellä sen ns. heppoisemmin perustein? Jos en saa apuja tilanteeseen, niin harkitsen tuotakin vaihtoehtoa et kokonaan yksityiselle. Ei ees työterveys. Toki koitan sen eka, eri lääkärille kuin se, jonka kanssa ankea puhelu.
 
Mulla on HB 100 ja ferritiini 10, ja on tullu jo aika tiputukseen. Ferritiini raja on heillä juuri tuo 15.
Onko teillä tullut mitään haittavaikutuksia tiputuksesta? Kuinka nopee olo kohenee?
 
Mulla on HB 100 ja ferritiini 10, ja on tullu jo aika tiputukseen. Ferritiini raja on heillä juuri tuo 15.
Onko teillä tullut mitään haittavaikutuksia tiputuksesta? Kuinka nopee olo kohenee?
Missä päin Suomea? Kun mulle sanottu, että hb pitäisi olla kuukauden alle 100 et pääsis tiputukseen. Ferritiiniarvoista eivät tunnu välittävän mitään. Seuraava testi vajaa 2vkon päästä. Saa nähdä.....
 
Mulla on HB 100 ja ferritiini 10, ja on tullu jo aika tiputukseen. Ferritiini raja on heillä juuri tuo 15.
Onko teillä tullut mitään haittavaikutuksia tiputuksesta? Kuinka nopee olo kohenee?


Esikoisesta jouduin kans tiputukseen. Hb oli pudonnut silloin 95. Ferritiiniä en muista. Muistaakseni minulle ei tullut muuta kuin olin sen päivän ehkä jotenkin tavallista väsyneempi. Haittavaikutukset kuulema ilmenee hyvin nopeasti jo heti tiputuksen alettua ja siinä kävikin hoitaja alussa tarkastamassa tilannetta. Kuulema harvinaista on ,että siitä mitään tulee. Oloni kohentumisen huomasin jo parin päivän päästä tiputuksesta.
 
Rautalisä täälläkin käyttöön, hb oli tänään neuvolassa 114, kun tähän asti ollu yli 130 luokkaa koko ajan. Nyt tarkka sano että 50mg riittää aluks ja jos ei nouse tai laksee, ni sit 100mg.
 
Noniin. Hb 120, ferritiinit 14 (viitearvot 15-125). Hb:n "hyvän" arvon takia tuskin saan mitään apuja tilanteeseen.
 
Takaisin
Top