Raskauteen ja äitiyteen liittyvä sanasto

Yhdyn idahoon. Meillä nimittäin taitaa sitten koko suku ja tuttavapiiri olla vähä-älyistä jos se tuolla asialla mitataan.. [:-] Mä olen ainakin lähes kaikkien tuttujen/sukulaisten vauvoilla nähnyt tuon tyyppisiä bodyja jne. Ja minä en itse asiassa edes näe noissa tuon tyylisissä bodyissa mitään vikaa.. Ei meillä taida sen tyylisiä olla yhtäkään, mutta eivät ne nyt kamaliakaan ole. Eli oonko mäkin nyt vähä-älyinen? No, sovitaan sitten vaikka niin [;)]
 
Hihi [:D], mä muuten tykkään Muumeista ja HelloKitty-jutskista (ohjelmasta en tiedä mut oon kuullut et on suolesta) ja röyhelöistä ja ties mistä. Mulla on hemmetti neljä poikaa täällä ja oon NIIIIIIIIIIIIIIIIN kyllästynyt niitten askeettisiin juhlavermeisiin yms. et tasan tarkkaan puen tyttöni kaiken maailman söpöstyksiin mitä ikinä löytyy. Ja kelpuutan lahjavaatteet olivat sit mitä tahansa, tosin jos en jostain tykkää niin varmaan käytän vaan kotona...

Ostinpa just semmoisen retromallisen yökkärinkin (mä en yleensä tykkää noista retrojutuista) missä lukee Just spoil me with Love, ja jos se tekee musta jonkun mielestä huumorintajuttoman/huonohuumorisen tai tyhmän niin  hmmm- eipä taida se ihminen minua tuntea. Suon sen hänelle, itse en mistään tekstibodysta vedä noin suoria johtopäätöksiä mut mä toisaalta olenkin jo niin vanha ja suvaitsevainen [;)][;)][;)].

Se täytyy sanoa että en voi sietää TiTi-Nalle-juttuja, niitä ei onneksi kukaan lapsista ole halunnut katsella... Teletapit on kans kovin aivottoman oloinen ohjelma mutta lapsiin se nyt vaan sattuu uppoamaan. Teletapeissa on se mitä lapset haluaa -toistoja- jotka kyllä aikuista ärsyttää.
 
Mulle on ihan sama kuka lässyttää milläkin tavalla.[;)]
On päiviä jolloin tietyt asiat särähtää korvaan enemmän,
toisinaan vähemmän.
En oo koskaan lässyttänyt lapsilleni eli puhunut epäkelpoa suomea
jotta oppisivat ensin perusteet,en kuitenkaan harrasta kirjakielellä
eli jäykästi puhumalla...ääripäät on ääripäät,keskellä mennään.
Niinkuin sanoin kukin tyylillään,ei o multa pois.[;)]
 
Tänään tuli aamulla Nalle Luppakorva telkkarista ja toivoisin löytäväni siitä jonkun DVD-kokoelman vauvalle. Tarinan opetus oli tänään se että jokaiselle tavaralle on oma paikkansa, eli lumiukon paikka on ulkona eikä sisällä. Jotenkin hellyyttävää ja olisi uponnut minuun pienenä.
 
Ootte te ihania :D Kunnon "ite oot tymä!" keskustelu :)

Ja koska mun on pakko tunkea lusikkani joka soppaan: mun mielestä on erilaisia älykkyyksiä. Yksi on analyyttisesti fiksu, toinen kielellisesti, kolmas sosiaalisesti ja niin edelleen. Ei yksikään noista älykkyyksistä oo toista parempi tai huonompi, kyse on vaan siitä mitä missäkin eri tilanteessa arvostetaan.

Toisaalta on ihmisiä, joitten seurassa tuntee olevansa ihan ylivoimanen joka ikisellä osa-alueella. Tosin mähän olinkin yli-ihminen joka on loistava kaikessa. Ja vaatimatonkin vielä ;)
 
Kai se on munkin nenäni tähän keskusteluun työnnettävä [:D]

Mun mielestä ihmisen huumorintajua ei kyllä voi vaatemaun perusteella mitata. Eikös huumorintaju ole vähän kuin mielipiteet, jokaisella omanlaisensa? Ei mun mielestä ihmisiä voi lokeroida tiettyihin "huumorintaju-osastoihin", koska kaikki tykkää niin erilaisista jutuista.

Mä en henk.koht voi sietää niitä hello kitty-juttuja, en koskaan käyttäisi lapsellani niitä vaatteita. Mutta onneksi meille poika tulossa, niin ei tarvitsekaan [;)]
Musta sitä vaan on tungettu joka paikkaan liikaa, en edes yllättyisi jos lähikaupasta joku päivä saisi hello kitty tiskirättejä.
 
 
ALKUPERÄINEN: niina_1
Musta sitä vaan on tungettu joka paikkaan liikaa, en edes yllättyisi jos lähikaupasta joku päivä saisi hello kitty tiskirättejä.


Öhöm, mä näin yhdessä kaupassa hello kitty-harjoja! Siis ehei, ei hiusharjoja, vaan sellaisia isoja "pihaharjoja", jolla voi esim. portaita lakaista jne. Lisäksi sielä oli hello kitty kihveli-harjapaketteja.... [:D] Että joo-o, ei kauas heitä!

Itselle nuo hello kittyt on ihan ok asia, en hello kitty-juttuja itse omista (no, ehkä tyyliin yhdet sukat), mutta eivät ne minua haittaakkaan.. Huvitti vain tuo tiskirättijuttu ja oli pakko sanoa, että lähelle jo liippaa... [:D]
 
Jessus sentään [:D][:D] No ehkäpä niitä tiskirättejäkin sitten tosiaan joku päivä saa, tai vaikka wc-raikastimia... [;)]
 
Täytyy nyt itsekin heittää typeryyteni paljastava kommentti tänne foorumille [8|]
Miun huumorintaju on ainakin ihan prsiistä ja navan alta. Sen takia mun jutut sopiikin niin hyvin miesten seuraan - joilla on yhtä huono huumorintaju kuin itsellä [:D] Mies sanoikin kerran veljelleen että mä oon hyvä jätkä [:D]
 
Mulla ei taida huumorintajua olla ollenkaan, ei naisten eikä miesten seuraan. Mun siskosta sanoivat muinoin, että se on hyvä jätkä ja mää olin kovin kateellinen. Itse olen sit jääny vähän niinkun molempien ryhmien ulkopuolelle. Että jee.
 
starletti, sama täällä huumorintajun suhteen. Liian miesmäinen tai liian nainen...tai sitten ku sie ole nainen ollenkaan. Mitähän tässä pitäisi olla?

Muuten koko tuohon keskustelun aiheeseen. Ite tulee tosi vähän käytettyä äitiyssanastoa. Täällä lukiessa lähinnä naurattaa "pahimmat lässytykset". Kun liikaa alkaa ärsyttää, jätän koko ketjun lukematta.. Mutta vaatteista voin jo luvata, että miun mahdollisesti nyt tai joskus tuleva tyttö joutuu "kärsimään" äitinsä hörselö-vaaleanpunainen kammosta. Kyllä hän niitä voi saada, jos älyää ITSE pyytää, mutta lahjaksi on turha pyytämättä tuoda..[:D]

Toinen ärsytyksen aihe on se, että ihmiset olettaa, etten enää mistään muusta osaa puhua kuin tulevasta lapsesta. Herranen aika, jos minun pitää ensimmäisenä tavatessa aina pitää luento, että miten voin. (No hyvin?! Ei poikkeamia normaalista muuta kuin näytän läskimmältä kuin ennen?! Mitä vielä? Ai, ei ole ollu huonoa oloa, mutta p*ka huilaa paremmin ku aiemmin, senkö halusit tietää?) Mahan koskettlijoita en voi sietää. Arvelin, että keneltäkään, mutta entisen kämppiksen kesti koskea enkä es kilahtanut asiasta...[:D] Varmaan ainut ihminen miehen lisäksi joka koskaan tulee koskemaan minun mahaan! Olen huomannut ennenkin, että vaikka en yleensä pidä tuttujen koskemisesta kovinkaan paljon, hänen kanssaan ei ole ollut samaa ongelmaa.
 
ALKUPERÄINEN: niina_1
Mä en henk.koht voi sietää niitä hello kitty-juttuja, en koskaan käyttäisi lapsellani niitä vaatteita. Mutta onneksi meille poika tulossa, niin ei tarvitsekaan [;)] Musta sitä vaan on tungettu joka paikkaan liikaa, en edes yllättyisi jos lähikaupasta joku päivä saisi hello kitty tiskirättejä.

 
Tätä muuten julisti eräs tuttavanikin aina, kunnes hän näki kaksivuotiaan tyttärensä ilmeen Hello Kitty. tavaroiden edessä. Oikeastaan tämä ei vielä hellyttänyt äitiä, vaan se, että tyttö kolmevuotiaana mummolassa ripusti valtavasti ihailemaansa hörsyläjoulupalloa joulukuusen taakse, jotta "äiti ei suutu, kun äiti ei tykkää tästä". Sen jälkeen tämä äiti uskoi prinsessajuttujen olevan joidenkin lasten kohdalla sisäsyntyisiä, ja antoi lapsen valita vapaammin. Ja hyvä niin. Onhan se tosi julmaa vanhemmuutta, jos lapsi joutuu vanhempiensa mieltymysten takia häpeämään pienestä pitäen sitä, että tykkää jostain. [:o]
 
Ei prinsessajutuissa ole mitään pahaa. Sitä vain voi laittaa niin eri tyyleillä. Kuten siskoni on tehnyt [:)] Ei siihen tarvita tyllejä ja kamalia pitsejä että heillä leikitään tyytyväisenä prinsessaa [:D]
 
Quara,aivan juuri niin, kyllä lapselle pitäisi suoda niitä omia mieltymyksiään eikä "rankaista" siitä että se ei oo äidin tai iskän mielestä siisti juttu.

Oon aina inhonnu My litle poneja,halinalleja,titinallea,teletappeja yms.
Siitäpä päästiinkin siihen asiaan että juuri niitä laspeni on halunnut.[;)]
Ja toki antanut mukisematta katsella koskea ja leikkiä niillä.

Asiasta kukkaruukkuun;
Samaten eräs asia joka on aivan lapseni päätettävissä itsellään,
kuten keskimmäinenkin halusi liittyä kirkkoon ja ryhtyä isoseksi,
haluaa varmasti  nuorimmaiseni myöskin.

Itse en kuulu kirkkoon enkä usko oikeen noihin juttuihin.
Antaa muiden uskoa....[;)]
 
ginessa, samaa mieltä. Vaikka itse olen opiskellut teologiaa, uskontoa ei ole minulle tyrkytetty kotoa, eikä sitä tyrkytetä lapsellenikaan. Me kyllä menemme koko perhe joulukirkkoon; en kai nyt voi lasta kotiinkaan jättää ja sanoa, että "äiti ja isi menee nyt kirkkoon, mutta sinä jäät kotiin, koska en halua tuputtaa sinulle uskontoa. Päätät sitten itse joskus mitä haluat, kun olet vanhempi." [:D] Ei lasta voi jättää kodin kulttuurin ulkopuolelle, eli kyllä ne vanhempien asenteet aina imeytyy lapseen, tuputti niitä tai ei.
 
Lapsi kuitenkin kasvaa tietyn kodin arvopohjan ympäröimänä. Minusta vanhempien onkin syytä myös tarjota lapselleen ympäristö, jota vastaan voi turvallisesti kapinoida. Se on koti ja se on turva, kun se pysyy muuttumattomana. Siltä pohjalta lapsi päättää sitten itse, mitä mieltä asioista on. Jos kasvatetaan ns. arvotyhjiössä, eli varotaan opettamasta lapselle mitään, jotta kaiken voi valita itse, valinnalle ei enää tule samaa arvoa. Jos valitseminen on AINA pakollista, se ei enää tunnu miltään. Pitäisi pystyä löytämän kultainen keskitie.
 
Kapina kohdistuu aina jonnekin. Paras sen on kohdistua omiin kalkkisvanhempiin, jotka "ei ymmärrä mistään mitään ja joilla ei ole koskaan ollut oikeaa elämää". [:D] 
 
Tämä on tavallaan kyllä jo kaukana alkuperäisestä aiheesta, joka koski näitä töpsyköitä ja lässytystä. Lapseni saa kyllä lässyttää leluilleen, jos haluaa. Minä silti vältän hänelle lässyttämistä. Ja inhoan noita höpötöppösiä kultsipuppelimussukkapalleroita edelleen.
 
Takaisin
Top