Raskauteen ja äitiyteen liittyvä sanasto

lillunlallun ja löllynlöö.... Kaikki on niin ihanan pehmeetä ja puhtoista. Pumpulia ja mansikantuoksua. Ihkui päivänsäteitä ja "leippaita" pikkumiehiä! Ja niitä ihanii masuasukkeja! huoh ja [:'(]
 
Mä oon tainnu aika pitkän aikaa sanoo kaikkia lapsia toukiksi. ja sanon omaanikin. Siinä mun lässytykset.
 
Mun mielestä on ok jos haluaa lässyttää ja koko maailma on vaaleanpunaista. Onhan tämä onnellista aikaa!! Luulisi ainakin olevan [&:]
Itseäni enemmänki ärsyttää ihmisten jatkuva uteleminen.. Mikäs on vointi? Onko maha kasvanut ? jnejne.. Ymmärrän että ihmiset on uteliaita mutta jotenki mua ei vaa kiinnosta selittää koko ajan jollekkin omia tuntemuksia.. Tai jos mua ärsyttää jokin asia niin heti joku on sanomassa että NIIIIN se on tota alkuraskauden hormooniheittelyä tmv.. ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Kyllä mua on ottanut päähän ennen tätä raskauttakin, eikä mun tutut kysellyt mun vointia joka hemmetin päivä..
Ootan vaan kauhulla niitä mahan lääppijöitä [&o]
Itse kuitenkin luultavasti tulen lässyttämään vauvalleni ja tykkään hempeistä vaatteista yms.. Ihmiset vaan on liian tunkeilevia!!!
 
Juu, meidän vaunuihin ei sitten kanssa tule mitään rekisterikilpeä [:'(]
Ja mua pelottaa, kun anoppi on alkanu ilmoittelee, että heillä on mieheni pikkuveljen (18v) vanhoja vaatteita ja lakanoita yms. Voi jestas, mä olen niin ronkeli vaatteideni suhteen ja saman olen huomannut pätevän myös tulevan lapseni vaatteisiin. Toivottavasti se ei pikku prinsessan (??) mahdollisesti syntyessä ala ostella mitään prinsessajuttuja, niinkuin se itse oli miehelleni sanonut [:'(] Kyllähän prinsessajutut yleensä kuuluu pikkutyttöjen elämään jossain vaiheessa, mutta sitäkin voi laittaa niin eri tyylillä. Minä inhoa pitsejä ja röyhelöitä ja mauttomia kuvia ja glittereitä jne. Oma äitini kyllä tietää ja tuntee minut joten hänen ostoksistaan en ole huolissani. Hän myös tietää sen, että minä en mielistele ketään vaatteilla eli jos saan joltakin lahjaksi jotain, josta en pidä, se jää kaappiin pölyttymään tai päätyy saman tien kiertoon. En muuten varmana pistä sitä päälleni, kun menemme ko. henkilön luona käymään näyttääkseni, että pidän sitä [:'(] Sama tulee koskemaan tämän vauvan vaatteita. Ehkä sitä täytyy anopilleni mainita hienovaraisesti minun suhtautumiseni asioihin, ettei tule sitten pahaa mieltä myöhemmin.
Ja toinen asia, mitä en voi SIETÄÄ, on ne paksun pulskeat muumit. Hyi hitto, aivan järkyttävä ohjelma! Ja kaikkialla vilisee muumeja! Onko jotain, missä ei ole muumeja, kiitos! Toivon todella, ettei kukaan osta meille mitään muumeihin liittyvää... jää meinaan "söpöt" muumibodyt yms kyllä hyllyyn tai päätyy suoraan kirpparille [8|]

Hehe, tämäpä onkin hieno keskustelunaihe [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Josefina

Mun mielestä on ok jos haluaa lässyttää ja koko maailma on vaaleanpunaista. Onhan tämä onnellista aikaa!! Luulisi ainakin olevan [&:]
Itseäni enemmänki ärsyttää ihmisten jatkuva uteleminen.. Mikäs on vointi? Onko maha kasvanut ? jnejne.. Ymmärrän että ihmiset on uteliaita mutta jotenki mua ei vaa kiinnosta selittää koko ajan jollekkin omia tuntemuksia.. Tai jos mua ärsyttää jokin asia niin heti joku on sanomassa että NIIIIN se on tota alkuraskauden hormooniheittelyä tmv.. ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Kyllä mua on ottanut päähän ennen tätä raskauttakin, eikä mun tutut kysellyt mun vointia joka hemmetin päivä..
Ootan vaan kauhulla niitä mahan lääppijöitä [&o]
Itse kuitenkin luultavasti tulen lässyttämään vauvalleni ja tykkään hempeistä vaatteista yms.. Ihmiset vaan on liian tunkeilevia!!!



Mulla vähän sama juttu. Vatsan lääppijöitä riittää,mutta ei sukulaiset silleenkään vaan mun luokkakaverit. Eilenkin koulussa,kun päivän päätteeksi avasin mun kokkitakin nii oli tiukka toppi päällä ja vatsa pömpötti sieltä niin joka suunnalta tuli,että "Voi kun se on jo iso" - " Ei se noin iso viimeksi ollut" -"Tiia tulen kohta hiplailee sun mahaa" ja taas miljoonat kädet siinä vatsan päällä. Se on ajoittain ihan kivaa. en kuitenkaan itse esittele mun vatsaa,että "Kattokaa mun mahaa" mutta he ovat ihan aidosti kiinostuneita,ja tosi harva kysyy että miten voit. Mutta vastaan jos kysytään.

Aijemmin mua ärsytti,ennenkun ei tiedetty vielä sukupuolta niin joka v***n ikinen kysyi,että "Tiiättekö kumpi tulee?" - "Kumpaa toivotte/haluatte?" -"Mikä sen nimeksi tulee?" ...huohhh!! [&:]
Mutta onneksi totakaan ei enää kysellä,kun kaikille tehtiin selväksi kumpi tulee ketkä kyselivät.
 
Miten mä huomaan tän vasta nyt.. [:D]

Olen aika pitkälti samaa mieltä mitä täällä ollaan keskusteltu. En siedä mahan silittäjiä, enkä aio muuttaa itseäni VAIN äidiksi lapsen syntymän jälkeen(mistä Quaralla olikin pari hyvää lohkaisua). Tai Maarithin kertoma esimerkki saa karvat nousemaan pystyyn.
Tuohon masuasukki sanaan täytyy sanoa oma kanta. Itse käytän siis sanaa masuasukki tai masukki. Siksi, että minusta olisi outoa sanoa "sitä" vielä vauvaksi. Itsestäni tuntuu, että vauva on sitten se mikä on jo syntynyt, en vain osaa puhutella "sitä" vielä vauvaksi. Joten käytän tuota teidän inhokki sanaa vain siksi, että se hän tällä hetkellä minulle on. Hän on vauva sitten kun on syntynyt.
En osaa puhua ja lauleskella mahalle, lähinnä tulee olo, että minut saisi hakea hullujen huoneelle jos alan "itsekseni" puhua! [:D] En siis ymmärrä muutenkaan koko "ala nyt puhumaan lapsellesi mahaan kun nyt se kuulee"-hommaa. Mitä ihmettä? Sekö ei kuule kaikkea muuta puhetta mitä puhun vaan vain sen mitä puhun juuri hänelle? Ei kai minun tartte vartavasten hänelle puhua, että ääneni sitten ehkä tunnistaa!?
 
Ja miiuhoon kanssa noista prinsessavaatteista täysin samaa mieltä! Meille kun on neitiä ennustettu. Itse olen aina vihannut kaikkia röyhelöitä sun muita rimpsuja kanssa, kuljen farkuissa/maastohousuissa ja hupparissa vapaa-ajalla. Jätänkin tahallani esim harsot, vaipat sun muut vähälle ostolle ennen tämän syntymää, jotta voi sitten sanoa tuleville mummoilla ja papoille(tai kavereille jos kysyvät mitä tuoda), että jos joku kyselee mitä voisi tuoda niin niitä. Ettei sitten niitä pölyyntymään joutuvia vaatteita tarttisi kovin paljon heti roudata varastoon.
"Hänelle joka on mahassa" aion ostaa maastohousut myös, en nyt ihan rääpäleelle, mutta hieman kasvaneelle, ja saimme jo meille kummipojalle painattamamme mustan hupparin jossa on selässä miesten moottoripyöräharrastetallin iso pääkallo logo! Niissä meidän neiti sitten vetää.
Ja tuohon inhokkisanaan vielä, että vaikka sitä käytän, en käytä sitä lässyttämällä. Niinkun sanoin, se hän minulle nyt on.
 
Rupesin tässä miettimään, että missä menee se ikäraja, kun lapselle puhutaan hauvasta eikä koirasta? Kaupassa näin kerran äidin, joka esitteli lapselleen toisen asiakkaan sylikoiraa: "Kato kun on nätti hauva...hauhau...vuhvuh..." Lapsi ei reagoinu mitenkään, tuijotti vaan tylsistyneenä koiraa. Kai lapsi oppii sanomaan vaikka KOIJA jos sille se opetetaan. Mutta miksi koirasta on tullu hauva? Eihän koirat oikeesti sano HAU. 
 
Minusta aika hauska sana lapsesta on persehedelmä.. [:D] meillä hyvinkin usein käytetty...
Oon samaa mieltä lässytyksestä. ei lapsi voi oppia puhumaan oikein jos sille lässyetään koko ajan. Ja se on tosi rasittavaa kuunneltavaa lapsen kuin aikuisenkin suusta.
 
Persehedelmä..ihana! Meillä on kyllä työnimi, Pipa-Tauno. Sitä ennen kersaan viitattiin termillä loinen, alien tai tää. Mutta siis, tahdon kantaa korteni kekoon: Vaunujen rekisterikilvet. Näille on olemassa selkeä syy: lapsen vanhemmat on niin huonomuistisia, että on hyvä olla ulkona liikkuessa joku lappu missä lapsen nimi sattuu lukemaan.
Muumeista: onhan ne vähän ällöjä, juu. Mutta oletan että ette oo joutunu kattomaan pienille lapsille tms. tarkotettuja ohjelmia viime aikoina? Niihin verrattuna nimittäin muumit on TODELLA hyvää kamaa. Ei tee mieli tehdä itselleen lobotomiaa lyijykynällä tai mitään. Esim. ti-ti nalle. Kummallisia nuutuneita nalleja, kamalia biisejä ja niitä esittää nainen joka meikkaa kuin venäläinen prostituoitu. TJEU: http://www.youtube.com/watch?v=48i6rrGIzok
Sitten löytyy näitä mansikka-marjoja ja muita ah ah niin söööööpöjä... suosittelemaan tosiaan tutustumaan nykyisiin lasten ohjelmiin ja videoihin. Yllättävän äkkiä huomaa, et hei, noi muumithan on aika jees...
 
no niiin, "uppitta keikkaa"! Täälläkö titä taa lättyttää?
Minä tukehun nyt nauruun, persehedelmä!!!!

No mutta asiana olisi jakaa tämmönen HARMI. Hellou Kitty-osasto! Kummitäti aikoi tuoda tytölle tätä kjyseitä vaatesarjaa.... Argh! Meni sillä herne nenään, kun sanoin, että meidän tyttö ei mitään kittyjä päällensä vedä!
Saattaa olla muotia joo, mutta ei tänne! Eikä niitä muumeja puseron rinnuksiin pullistelemaa....
 
Muumeista: onhan ne vähän ällöjä, juu. Mutta oletan että ette oo joutunu kattomaan pienille lapsille tms. tarkotettuja ohjelmia viime aikoina? Niihin verrattuna nimittäin muumit on TODELLA hyvää kamaa. Ei tee mieli tehdä itselleen lobotomiaa lyijykynällä tai mitään.


Onneksi olen ollut järkevä ja ostanut omia lapsuuteni suosikkisarjoja dvd-boxeissa. Niitä ns. "vanhoja, kunnon lastenohjelmia". Ei tartte tota pskaa telkusta tuijottaa [;)]
 


Onneksi olen ollut järkevä ja ostanut omia lapsuuteni suosikkisarjoja dvd-boxeissa. Niitä ns. "vanhoja, kunnon lastenohjelmia". Ei tartte tota pskaa telkusta tuijottaa [;)]


Täällä sama suunnitelma. Ja noitten nykysten sarjojen opetuksellisuus..?

Ennen: lapsi tönäisee toisen nurin. Lasta torutaan "ei saa, toiseen sattuu". Jos lapsi ei usko, niin myöhemmin lapsi itse kompastuu ja satuttaa itsensä.

Nyt: Lapsi tönäisee toisen nurin. Lapselta kysytään "oi voi, oletko sinä pahoittanut mielesi jostain kun nyt menit noin tekemään?"

Mitämitämitä? Toi nyt-esimerkki oli jossain ohjelmassa ja katoin silmät suurina, että jaha, nykyään ei saa siis enää kieltää. Tarjotaan vaan psykoterapiaa ja ymmärretään toista kaikessa. Jos sanoo ei niin voi tulla patoutumia  o_O
 
Meillä on muuten mieheni kanssa valmiiksi kokoelma Late Lampaita (kaikki) sekä kaikki Shrekit ja Ice aget, koska ne on meidän krapulaohjelmistoa. [:D]

Tuo sukupuolen kysely loppui meiltä siihen, kun olen kaikille vastannut tyylin "Se on tyttö ja siitä tulee Maija" johon ihmiset reagoivat vaihtelevasti, tyyliin "siis ihan oikeastiko?"

Ensin udellaan ja sitten ei haluta kuulla vastausta, voi huokaus... Yksikin työkaveri, josta tulee pian mummo, sanoi kieltäneensä poikaansa kertomast alapsen sukupuolta, koska ei halua tietää. Minusta ihan dorkaa. eikös se ole lapsen vanhempien asia päättää , saavatko muut tietää?
 
Nyt on kyllä ihan pakko kommentoida, oon tätä tässä pääni sisällä pyöritellyt jo tovin. Mulle on yleisesti ihan ok jos muut täällä höpsöttää ja töpsöttää, varsinkin ku kirjotettua tekstiä on helpompi suodattaa kuin puhuttua, mutta siis "tarrasukat" ja "plussatuulet" huvituttaa ihan hirveesti. Ei mitenkään pahalla, ihan hyväntahtoisesti. Multa kyllä tulee ihan vaan tylsästi toivotettua tsemppejä. Eikä meille tule masukkiakaan. Hassu ilmiö tämä raskaussanasto ylipäänsä.
 
Miu, mä OLETTAISIN (itse pääteltyä, en varmaksi siis tiedä), että täti=kuukautiset ja tarrasukkia sen takia, että ne pienet alkiot kiinnittyisivät "tarralla" eivätkä valuisi pois "keskenmenona".
 
Mä jätin jo kauan aikaa sitten noteeraamatta nuo tarrasukka-asiat... En oo edes kyll ajatellut niihin mitään koodikieltä, vaan että lähinnä jotain sellaista, että hevosille toivotaan porkkanoita ja raskaanaoleville äideille sukkia... Tai jotain. Joku täällä niitä aina toivottelee, oon ajatellut, että on keksinyt persoonallisen "hauskan" toivottelutavan.
Mutta siis tyhmältähän se kuulostaa. En ehkä kuitenkaan vain osaa samastua siihen, miltä tuntuu odottaa ja odottaa lasta, jota ei tulekaan. Ehkä sitä sitten elämä pyörii vain sen asian ympärillä.

Mähän olen itsekäs ja olen edelleenkin eniten huolissani siitä, nukkuuko meidän neiti nätisi vaunuissa kentän laidalla, jotta pääsen takaisin hevosen selkään.

Että tarrasukkia joo...[:'(]
 
Mun on nyt pakko kommentoida. Jotkut sanat, tavarat, vaatteet ja sanonnat ärsyttävät joo.. Mutta en menisi kyllä sanomaan että nämä ihmiset jotka ostavat vaatteita jossa lukee jokin ällöttävä fraasi, käyttävät sanontoja tarrasukat, viekkuun yms. olisivat millään tavalla hidasälyisiä, tyhmiä idiootteja tai mitään siltä väliltä. Kyllä se viisaus mun mielestä mitataan muulla tavalla. Nämä asiat saavat ärsyttää joo, mutta että pitää sitä jotenkin älyllisenä mittarina on vähän omituista..
 
Niinpä, jokainen tablaa tavallaan. Toisia se ihastuttaa ja toisia vihastuttaa ja hyvä niin. Helvetin tylsä paikkahan tää oiskin jos kaikki ois samaa mieltä kaikesta [;)]
 
Itse en ainakaan sen takia kommentoinut tässä, että olisin itse loukkaantunut mistään. Tai vetänyt rantapalloa nenääni. En ole ostellut mitään teksti-bodeja, harvemmin käytän näitä yleisiä raskaus/vauvasanoja yms. Ilmaisin vaan oman mielipiteeni asiasta, että mielestäni näistä edellämainituista asioista ei voi sentään ihmisen älykkyyttä mitata. Huumorintajua ehkä,mutta ei älykkyyttä.
 
Takaisin
Top