Raskausvakuutus / tulevan vauvan vakuutukset

Olin rohkea ja ostin sen mainostetun IFin raskausaikaisen vakuutuksen nyt kun viikkoja 14 ja rakenneultra vielä edessä. Terveysselvityksen tein heti ja ihanan helppo rasti ruutuun täytettävä oli. Sen perusteella sain siis vakuutuksen. Minusta on kiva, kun saa jo näin ajoissa, ainakin kun nyt on kaikki kunnossa, itse terve ja vauvan testit kunnossa. Ei se sano etteikö sitä sit tulis vielä vaikka radi tai myrkytys myöhemmin, sitten sitä vakuutusta voi tarvitakin. Tähtäin tietty on, että vakuutus on turhaa rahanmenoa, mutta aina asiat ei mene kuin itse haluaa...
Kattaako tämä vakuutus sinun menoja jos tulee esim myrkytys? Ainakin OP:n vakuutus korvaa ainoastaan vauvan kustannuksia. Jos synnyttäjälle tulisi esim pitkä sairaalajakso se ei korvaa mitään.
 
Kattaako tämä vakuutus sinun menoja jos tulee esim myrkytys? Ainakin OP:n vakuutus korvaa ainoastaan vauvan kustannuksia. Jos synnyttäjälle tulisi esim pitkä sairaalajakso se ei korvaa mitään.

Näin se ainakin väittää. Toivottavasti ei tarvitse kokeilla.
 

Liitteet

  • 20191121_203258.jpg
    20191121_203258.jpg
    32.9 KB · Katsottu: 23
Oho, aika hyvä! Saako kysyä mikä on vuosimaksu? Tietty mahdolliset keskittämiset vaikuttavat lopulliseen hintaan.

Ei ole mitään muita vakuutuksia IFillä, hinta 100 eur omavastuulla oli jotain 420 eur ja pennit päälle. 150 eur omavastuulla olis ollu 380 eur. Ihan netistä ostin, en jaksanut alkaa kilpailuttelemaan :grin Ei tuo nyt ihan halpa ole, mutta meni vielä oman kipurajani sisään. Hinta varmaan tippuu kun lapsi syntyy ja jos on terve, niin voihan lapsen osuuden kilpailuttaa sitten uudelleen.
 
Ei ole mitään muita vakuutuksia IFillä, hinta 100 eur omavastuulla oli jotain 420 eur ja pennit päälle. 150 eur omavastuulla olis ollu 380 eur. Ihan netistä ostin, en jaksanut alkaa kilpailuttelemaan :grin Ei tuo nyt ihan halpa ole, mutta meni vielä oman kipurajani sisään. Hinta varmaan tippuu kun lapsi syntyy ja jos on terve, niin voihan lapsen osuuden kilpailuttaa sitten uudelleen.
Okei, toi on kyllä halvempi kuin OP:n muistaakseni. Meilläkin on 100€ omavastuu, mutta se ei koske lääkkeitä. Täytyypi vähän vertailla.
 
Mä kokeilin myös ja LähiTapiolasta saatiin vakuutus! En tosiaan tiedä onko se nyt parhaasta päästä, aika paljon rajoituksia oli mitä se ei korvaa. Ja astuu voimaan vasta vauvan synnyttyä.
 
Mä kokeilin myös ja LähiTapiolasta saatiin vakuutus! En tosiaan tiedä onko se nyt parhaasta päästä, aika paljon rajoituksia oli mitä se ei korvaa. Ja astuu voimaan vasta vauvan synnyttyä.

Me odotellaan vieläkin, kun kirjeenä laitettu terveysselvitys juuttui lakkoon. Onneksi alkaa posti kulkea taas, että päästään joskus eteenpäin.
 
Me odotellaan vieläkin, kun kirjeenä laitettu terveysselvitys juuttui lakkoon. Onneksi alkaa posti kulkea taas, että päästään joskus eteenpäin.
Toivottavasti päätös tulee pian, meillä ei kestänyt kun päivä-pari kun tuli vahvistus ja varausmaksun lasku :wacky:.
 
Mä kokeilin myös ja LähiTapiolasta saatiin vakuutus! En tosiaan tiedä onko se nyt parhaasta päästä, aika paljon rajoituksia oli mitä se ei korvaa. Ja astuu voimaan vasta vauvan synnyttyä.

Muistatko kuuluko korvikkeet korvattaviin jos joutuisi antamaan jotaki kalliita erikois korvikkeita allergian takia?
 
Meille tuli eilen tieto, että vauvalle myönnetty vakuutus LähiTapiolasta. Eli onneksi radilla ei ollut vaikutusta. Nyt ainakin yksi asia vähemmän stressattavana:)
 
Meillä on nyt vakuutukset kunnossa IF:ltä. Keskitettiin samalla kaikki muutkin sinne, mies saa etuja työnsä puolensa. Siten tuli vauvavakuutuskin vähän halvemmaksi kuin Lähitapiolassa olisi tullut missä ennen oltiin asiakkaina. Yksi huolenaihe vähemmän :cat:
 
Meillä on nyt vakuutukset kunnossa IF:ltä. Keskitettiin samalla kaikki muutkin sinne, mies saa etuja työnsä puolensa. Siten tuli vauvavakuutuskin vähän halvemmaksi kuin Lähitapiolassa olisi tullut missä ennen oltiin asiakkaina. Yksi huolenaihe vähemmän :cat:

Keskittäminen kyllä kannattaa.:) Meillä tuttavan kautta ollut jo useamman vuoden hyvät alet Lähitapiolaan ja lisäksi saa keskittämisestä etuja. Ollaan todettu, että turha edes kilpailuttaa vakuutuksia, kun kumminkin aina lopputuloksena ollut huonompi tarjous.
 
Keskittäminen kyllä kannattaa.:) Meillä tuttavan kautta ollut jo useamman vuoden hyvät alet Lähitapiolaan ja lisäksi saa keskittämisestä etuja. Ollaan todettu, että turha edes kilpailuttaa vakuutuksia, kun kumminkin aina lopputuloksena ollut huonompi tarjous.

Ihan totta! Ja huomattiin myös, että suoraan on välillä hankalaa vertailla eri vakuutusyhtiöitä/vakuutuksia keskenään. Eri ehtoja ja eri korvaussummia jne...Sitten pitää valita vaan se omiin tarpeisiin parhaiten sopiva :)
 
Meille tuli if:n kautta vakuutus kun sinne ollaan keskitetty kaikki muukin. Oli kyllä näppärä hankkia, riitti kun teki terveysselvityksen netissä ja 5min myöhemmin tuli päätös että myönnetty. Me otettiin heti nt-ultran jälkeen. Mulla on riskinä taas pidempi sairaalajakso puolen välin jälkeen niin haluttiin saada vakuutus heti kun vaan mahdollista niin ei tarvitse sitten jännittää jos osastolle taas päädyn.
 
Multa unohtui tää vakuutusasia :bag: Täytyykin tänään sanoa miehelle, että otetaan vakuutus, koska kaikki muut vakuutukset omaa autoani lukuunottamatta on miehen nimissä IFillä, niin varmaan järkevintä ottaa hänen kauttaan se.

Nyt kun kävin kurkkaamassa laskurilla, mitä se olisi itse hankkimanani niin aivan tolkuttoman iso summa :confused: Ei se muistaakseni noin iso esikoisen kanssa ollut.
 
Nyt sitten lopulta muistettiin tehdä hakemus. Tuo terveysselvitys oli kuitenkin aika erikoinen, hieman erilainen kuin nelisen vuotta sitten esikoista odottaessa. Tuli kaksikin eri kohtaa tuossa, joihin en pystynyt laittamaan suoraa vastausta, kysyttiin ensin että onko sairastanut jotakin sairautta ja jos laitan kyllä, kysytään onko se lääkityksellä oireeton. No ei ole, koska ei ole lääkitystä, enkä enää sitä sairasta, kontrolleissakin raskauden aikana käynyt ja mitään ei näy enää. Mutta kysymys olikin, että onko joskus sairastanut. o_O Täytyypi soitella tuonne maanantaina sitten, onneksi ei oo ihan tämän päivän päälle tehtävä tuo selvitys.
 
Takaisin
Top