Raskausvakuutus / tulevan vauvan vakuutukset

Fantsu

Asioista perillä oleva
Toukoäidit 2020
Syyskuiset 2022
Meinaatteeko ottaa vakuutuksen jo raskausaikana vai vasta vauvan synnyttyä? Jos on jo aiempia kokemuksia, niin oletteko pitäneet järkevänä valintana ottaa vakuutus etukäteen? :)
 
Olishan se kiva, mutta luulen, etten saa vakuutusta kun todennäköisesti taas raskausdiabetes. Muuten olisin kyllä ottanut.
 
Olishan se kiva, mutta luulen, etten saa vakuutusta kun todennäköisesti taas raskausdiabetes. Muuten olisin kyllä ottanut.

Mä haluaisin kanssa ottaa, mutta ahdistaa, kun tosiaan sokerirasituksessa paastoarvo koholla. Mahtaakohan se mahdollinen radi estää vakuutuksen saamisen ennakkoon kokonaan? :sorry:
 
En oikein vielä tiedä mitä tehdään tämän kohdalla. Esikoisten kanssa oli ensimmäiset kaksi vuotta hyvä, nyt on ajateltu irtisanoa, kun ei ole enää hintansa väärti. Mutta, mutta, jos ja kun kolmonen sairastaa myös kaikki lastentaudit ja sit myös sisarukset ne saa niin voisihan se vielä hetken olla kätevä kaikille
 
Mä otin esikoista odottaessa OP:n vakuutus. Esikoinen on ollut korvalapsi, niin on kannattanut. En vaan tiedä onko varaa pitää kahdella lapsella yhtä kalliit vakuutukset.. Tietääkö joku vinkata jostain kampanjasta? Me saatiin "synnytystalkoot" 2017 kunniaksi eka vuosi ilmaiseksi. Jos otetaan, otetaan raskausaikana jos mahdollista. Silloin saa parhaat ehdot.
 
Meillä on esikoisella IF:stä, otettu siis jo raskausaikana, ja tälle seuraavallekin otetaan luultavimmin jo raskausaikana.
Vähän jo hirvittää tulevat vakuutusmaksut:nailbiting: On nimittäin sen verran suolainen tuo hinta jo nyt saatikka kahdesta. Kertaakaan ei ole esikoisesta vielä tarvinnut vakuutusta hyödyntää, mutta tässä kohtaa ei kyllä edes harmita:grin Hyvä vaan.
 
Me otetaan If:ltä heti kun sen vaan saa. Kaksosista otettiin silloin myös heti. Ja on siitä ollut hyötyä kun meillä on noita nuhakuumeita ollut jonkin verran ja terkkulaan on aina hirveät jonot. Ollaan melkein kaikki käynnit käyty yksityisellä ja siinä kohtaa vakuutus on kannattanut.
En oo kokenut että olisi nyt mikään kovin kallis tuo vakuutus, toki saadaan hinnoista järjestöalennukset niin säästö on jo ihan merkittävä.
 
Mulla oli esikoisesta radi eikä vaikuttanu vakuutuksen saantiin. Op:n vakuutus korvasi myös radista johtuneet polikäynnit ja synnytyksen, kun poika joutu osastolle hoitoon. Meillä on allerginen lapsi ja vakuutukselle on ollu kyllä käyttöä ja pulassa ollaan, jos toiselle ei sitä jostain syystä saa.
 
Mulla oli esikoisesta radi eikä vaikuttanu vakuutuksen saantiin. Op:n vakuutus korvasi myös radista johtuneet polikäynnit ja synnytyksen, kun poika joutu osastolle hoitoon. Meillä on allerginen lapsi ja vakuutukselle on ollu kyllä käyttöä ja pulassa ollaan, jos toiselle ei sitä jostain syystä saa.

Kiitos tiedosta! Eli toivoa siis on saada se vakuutus:)

Mä olen itse tosi monelle asialle allerginen ja atoopikko, lisäksi mies sairastellut pienenä korvatulehduksia ihan kokoajan, joten ihan mielellään ottaisi sen vakuutuksen jo etukäteen, kun sille valitettavasti voi tulla enemmänkin käyttöä.
 
Ollaan ajateltu ottaa vakuutus. Sen verran olen kuullut kokemuksia ympäriltä että koen sen olevan hyvä sijoitus vauvan terveyteen.
Se tulee äkkiä maksamaan itsensä takaisin jos sitä on tarvetta käyttää.
Nyt pitäisi vaan tutkia eri vaihtoehtoja...
 
Esikoiselle otettiin jo odotusaikana. Niin ajateltiin tehdä nytkin :) Tärkeä asia kuitenkin, vaikka esikoisen kanssa ei paljoa ole vakuutusta tarvittukaan.
 
Hyvä ketju, olen tätä miettinyt itsekin. Joudun sokerirasitukseen heti alussa, olikohan se vko 14-16 kun isäni ihan omia elämäntapavalintojaan kehitti itselleen dibi2:n niin tytär saa nyt maksaa -mur :grumpy:

Mutta haluaisin kyllä kattavan vakuutuksen jostain ihan oman mielenrauhani vuoksi mahdollisimman nopeasti nyt jo. Tämä on ensimmäinen, joten vielä ei maksut vie konkurssiin. Maanantaina on varsinainen nt-ultra kun vipeltäjä olikin neuvolan laskuja viikon nuorempi tällä viikolla käydessä. Käsittääkseni sen tulosten jälkeen jos kaikki on ok, voisi jo vakuutuksen saada?

Jos joku aikaisempi innostuu jo kilpailuttamaan vakuutuksia, niin lukisin mielelläni tuloksia :happy:
 
Ajatus olisi varmaan myös ottaa vakuutus, ihan vaan varmuuden vuoksi. En oo tosin vielä yhtään tutustunut tarjontaan. Tietääkö joku millaisia omavastuita per vaiva näissä yleensä on vai miten toimii?
 
Meillä on omavastuu 100€/vuosi ja ite vakuutus maksaa nyt jonku 450€/vuosi. Silti aivan korvaamaton ollu ku kolmessa vuodessa menny useampi tuhat lääkärikäynteihin, lääkkeisiin, rasvoihin jne.
 
Oletteko muuten muut ladanneet preglife -sovellusta? Kun siinä tyrkytettiin ILMAISEKSI Ifiltä jotain raskausajan vakuutusta, saisi pari kertaa raskauden aikana käyttää ilmaiseksi etälääkäripalvelua. Jotenkin en jaksa uskoa ilmaisiin lounaisiin tässä maailmassa, mutta päätin kuitenkin kokeilla ja vastasin kyllä kiitos. Onko kellään kokemusta käytöstä?
 
Oletteko muuten muut ladanneet preglife -sovellusta? Kun siinä tyrkytettiin ILMAISEKSI Ifiltä jotain raskausajan vakuutusta, saisi pari kertaa raskauden aikana käyttää ilmaiseksi etälääkäripalvelua. Jotenkin en jaksa uskoa ilmaisiin lounaisiin tässä maailmassa, mutta päätin kuitenkin kokeilla ja vastasin kyllä kiitos. Onko kellään kokemusta käytöstä?

Mulla on kanssa tuo sovellus, mutta en ole aktivoinut sitä vakuutusosiota. Niin ja ehkä tuossa yritetään sitten houkutella ostamaan lapselle se vakuutus, kun raskausaikana saa käyttää ilmaiseksi. Tai näin ainakin olettaisin :happy:

Meillä vakuutukset Lähitapiolassa, joten laitettiin sinne nyt hakemus menemään tuosta vauvan vakutuuksesta, toivottavasti saadaan se radista huolimatta :sorry:
 
Joko vakuutuksen saa otettua? Luin Op:n sivuilta että vasta rakenneultran jälkeen.

Kyllä ainakin if tarjoaa 11 viikon jälkeen. Just puhuttiin ja mietittiin, että sieltä otetaan tässä piakkoin.
 
Joko vakuutuksen saa otettua? Luin Op:n sivuilta että vasta rakenneultran jälkeen.

Riippuu varmaan yhtiöstä, mutta myös lähitapiolasta ainakin mun ymmärtääkseni voi saada jo nt-ultran jälkeen. Tai no pian se nähdään, kun laitettiin jo hakemus menemään. :grin
 
Olin rohkea ja ostin sen mainostetun IFin raskausaikaisen vakuutuksen nyt kun viikkoja 14 ja rakenneultra vielä edessä. Terveysselvityksen tein heti ja ihanan helppo rasti ruutuun täytettävä oli. Sen perusteella sain siis vakuutuksen. Minusta on kiva, kun saa jo näin ajoissa, ainakin kun nyt on kaikki kunnossa, itse terve ja vauvan testit kunnossa. Ei se sano etteikö sitä sit tulis vielä vaikka radi tai myrkytys myöhemmin, sitten sitä vakuutusta voi tarvitakin. Tähtäin tietty on, että vakuutus on turhaa rahanmenoa, mutta aina asiat ei mene kuin itse haluaa...
 
Takaisin
Top