Raskausuutisen kertominen muille

Töissä raskausuutisen kertominen on helpompaa myös sen takia ettei kukaan sillä tavalla odota tätä vauvaa kuin vaikka sukulaiset ja ystävät. Päin vastoin tiiän että niitä harmittaa jos jään äitiyslomalle, oon tykätty työkaveri :D että sikäli en tunne tuottavani ns. pettymystä kenellekään niistä jos vauvaa ei tule.
 
Me kerrottiin tällä viikolla mun äidille eli molempien vanhemmat tietää nyt. Muiden kohdalla koitetaan viä pitää salaisuutta..
 
Mä kerron mun äidille tänään kun menen käymään. Tavallaan tekisi mieli jättää kertomatta, mutta toisaalta taas, onhan se hyvä että hän tietää ja saa elää mukana tässä matkassa (tuli km tai ei).
 
Meidän oli pakko sunnuntaina (rv 6+1) kertoa mun siskolle, isälle ja isän naisystävälle. Asutaan melko lähekkäin ja nähdään yleensä pari kertaa viikossa joten tämän pahoinvoinnin peittely olis ollut aika hankalaa. Alunperin oli tarkotus oottaa ainakin varhaisultraan asti ja jos siellä on kaikki hyvin niin pitempäänkin, riippuen vähän missä vaiheessa maha alkaa näkyä...mutta tuskin sinne rv 12 asti kuitenkaan olis pystytty piilottelemaan. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja ekassa raskaudessa maha pullahti näkymään melko aikasin, joten todennäkösesti se tulee tässäkin raskaudessa esiin aika nopeasti, varsinkin kun nyt on vielä toinen kierros :rolleyes: Nyt on ihan helpottunut olo kun ei tartte enää salailla asiaa :)

Muulle lähipiirille varmaan kerrotaan sitten lähempänä rv 12. En usko että muita tullaan välttämättä näkemään ennen sitä, joten mahan piilottelu ei oo ongelma :grin
 
Tänään yksi ihminen kysyi oonko raskaana kun näytän niin uupuneelta. Vastasin myöntävästi mutta painotin että ollaan ihan alussa vasta.
 
Meil tietää lapset ja pari ystävää mies haluis huudella kaikille ja itse taas en haluaisi kertoa kenellekään
 
Mä kerroin äidille. Viikon päästä on nt-ultra ja sen jälkeen aion kertoa lähimmille ystäville. Musta tämän väsymyksen ja huonon olon piilottelu on jo itsessään todella uuvuttavaa.

Näen heti ultran jälkeisenä viikonloppuna mun läheiseksi jääneitä opiskelukavereita. Ajattelin ostaa alkoholittoman kuoharin (saa vinkata hyviä!) ja kortin, jossa kerron raskaudesta. Ja tällä tavoin kertoa asiasta.

Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että ultrassa kaikki on hyvin. :cat:
 
Mä kerroin äidille. Viikon päästä on nt-ultra ja sen jälkeen aion kertoa lähimmille ystäville. Musta tämän väsymyksen ja huonon olon piilottelu on jo itsessään todella uuvuttavaa.

Näen heti ultran jälkeisenä viikonloppuna mun läheiseksi jääneitä opiskelukavereita. Ajattelin ostaa alkoholittoman kuoharin (saa vinkata hyviä!) ja kortin, jossa kerron raskaudesta. Ja tällä tavoin kertoa asiasta.

Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että ultrassa kaikki on hyvin. :cat:

Muistelen et Barrels and Drums Chardonnay kuohari oli ihan ok. Ei oo kovin kallista eikä tainnut olla hirveen äkkimakeaakaan. Alkossa suosittelivat joskus :angelic: Siinä etiketissä on norsu tms.
 
Mä olen kertonut parille ystävälle ja töissä pomolle ja omalle tiimille. Olin niin huonovointinen, että halusin kertoa, jotteivat ihmettele miksi näytän niin tuskaiselta kaiken aikaa. Ja nyt on helpompi hoitaa neuvolakäynnit ja muut, kun joudun niissä aina työajalla käymään.
Varmaan sitten toisen kolmanneksen alkaessa kertoilen aika avoimesti asiasta muillekin.
 
Meillä itseasiassa tietää jo miehen vanhemmat ja mun. Mun sisko tietää kans mut sille kerroin jo heti plussatessa, me kun jaetaan aina toisillemme kaikki asiat :joyful: Sekä mun että miehen vanhemmat ottivat uutisen ilolla vastaan. :happy: Molemmat mummit miettii jo kuumeisesti josko nyt kolmannella kerralla tulis tyttö. :joyful: Mut kaikista eniten odotan et sais lapsille kertoa. Ja oishan se kivaa kun sit toisen kolmanneksen alettua vois ihan reilusti muillekin kertoo ja myöntää että kyllä, raskaana oon. :happy119
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Halutaan, että lapset tietää ekana ja sitten vasta muut. Nt-ultran jälkeen, jos eloa on, olisi tarkoitus kertoa. Lapset varmasti sitten hoitaa sen muille kertomisen. :grin
 
Kerroin pari viikkoa sitten esimiehelle, kun tuli sopiva tilanne (kyseli multa jo ensi vuoden työkuvioista). Luulen, että läheisin työkaverini tietää myös mun vähentyneestä kahvinjuonnista johtuen. Ja viimeistään tänään paljastin itseni, kun käytiin kiinalaisessa lounaalla enkä täysin tapojeni vastaisesti ottanu sushia. :laughing002 oli siihen malliin kohteliaasti utelematta syitä, että varmaan arvas.
 
Meillä tietää miehen vanhemmat ja mun 3 hyvää ystävää. Aateltiin ensin kertoa aprillipäivänä molempien sisaruksille ja mun vanhemmille, mutta miehen työmatkan takia nt ultra vasta 7.4 (viikot silloin 13+2). Joten nyt on vähän auki miten kertoisi. Mietittiin vähän kortin lähettämistä ultrakuvalla ja siihen laittaa vaan vauvan terveiset. Saavat vanhemmat sitten miettiä kuka lapsista lähettänyt.
 
Mä oon kertonu jo lähes kaikille :grin
Lapsilta oon vielä pitäny salassa, sillä en halua exän tietävän raskaudesta vielä tässä vaiheessa. Ootetaan nt-ultraan asti jos vaan kyetään, sillä lapset on jo ihmeissään äitin huonovointisuudesta.
 
Mä tulin juuri juhlista, joissa taas piti keksiä tuhat ja yksi keinoa, ettei paljastu. Mulla oli alkoholitonta viiniä ja siideriä mukana, että sai lasin täytettä. Porukka juhlissa ei ole niin läheistä, että heille jo tässä vaiheessa kertoisin..

Uskon, että meni ihan hyvin, toivotaan ettei talon väki loukkaantunut kun en nauttinut heidän tarjottaviaan.
 
Olen kertonut vain esimiehelle. Hänelle siksi ettei laittais yövuoroja ens listaan, kun muutenkin unirytmi aivan sekaisin yöllisen pahoinvoinnin takia.
Toiset huomaa varmaan aikanaan, en ole edellisissäkään raskauksissa erikseen kenellekään kertonut. Viimeksi äiti huomas vasta kun olin yli puolen välin, toki harvakseltaan nähdään.
 
Mä oon kertonu jo lähes kaikille :grin
Lapsilta oon vielä pitäny salassa.

Me ollaan myös kerrottu lähes koko lähipiirille. Töissä kerroin myös, koska tää koronatilanne on päällä ja teen potilastyötä ja sen suhteen vähän joutuu miettimään. Tuntui näin helpoimmalta. Lapset ei tiedä, odotetaan nt-uä eka, en halua et kaikki naapurit yms saa vielä tietää (koska sittenhän se kyllä leviää..)
 
Meillä ei tosiaan tiedä ”kuin” kaikki meillä töissä ja minun äiti ja sisko. Muille sukulaisille ja ystäville ei ole vielä haluttanut kertoa.
 
Oikeestaan kaikki muut tietää keskenmenotkin paitsi miehen puolelta kukaan ei tiedä. Ajateltiin nt ultran jälkeen kertoa sille puolelle. Tiedän että tulee kovasti yllättymään, mutta tiedän, että positiivisesti :happy:
 
Takaisin
Top