Raskausuutisen kertominen muille

_kirahvi

Piirimestaruustason postaaja
Lokaäidit 2020
Oletteko jo jakaneet uutista muille? Mä olen yhdelle ystävälle, mutta vanhemmille ajateltiin odottaa vielä pari viikkoa ainakin. Miten muut?
 
Mun tekis mieli huudella koko maailmalle, mutta oikeasti vain kaksi ystävää tietää :)
Tavallaan taas haluaisin odottaa tokalle kolmannekselle ennen kertomista, mutta epäilen, että paljastuu kyllä jo ennen, eikä sillä sitten ehkä niin väliä ole.
 
Mä oon kertonut parhaimille ystäville (tiivis porukka ollaan muutenkin), sekä oma äiti arvasi mun " ihme virnuilusta ja finni naamasta".. :hilarious: Töissä mietin, että jos pahoinvointi alkaa kunnolla niin pakko kertoa omille tiimikavereille, mutta muuten odotellaan kyllä ainakin ekaan ultraan saakka ennenkuin esim. miehen vanhemmille kerrotaan :happy:
 
Mä oon kertonu yhelle jos toiselle, en oo aikasemminkaan suuta kiinni pitäny nii miks nytkään :hilarious: äiti myös tietää, mutta muutoin omalle perheelle kerron ehkä muutaman viikon sisään, ellei äiti oo jo lörpötelly.
Miehen perheelle varmaan kans muutaman viikon sisää kerrotaan
 
Mä tulin kkm:n jälkeen vainoharhaiseksi ja en ole saanut kerrottua kuin yhdelle (lapsettomuudesta kärsivälle) ystävälle, joka ymmärtää tilanteen epävarmuuden ja tiesi keskenmenosta. Myös toinen ystäväni tietää keskenmenosta, mutta ei ole tullut tilaisuutta kertoa. Hänelle voisin mainita kyllä. Äidilleni kerron, jos tilaisuus tulee. Tietää kkm:sta hänkin.
Ekaan ultraan ajattelin noin muuten odottaa ennen kertomista. Sen jälkeen kerrotaan ystäville ja muulle perheelle. :cat:
 
Mä oon kertonu parille ystävälle, mutta muut ei tiedä vielä. Varmaan kans ekan ultran jälkeen kerrotaan meidän perheille. :happy:
 
Siskolle kerroin heti plussatessa. Samoin yhdelle (lapsettomuustaustaiselle) työkaverille. Eilen kerroin toiselle työkaverille ja yhdelle esimiehelle, kun tuli vuotoa ja meidän on tarkoitus ajaa melkein 700km mutka suoraan sanoen hevon helvettiin. Varoitin siis että voi reissu jäädä tekemättä jos tulee kunnon verensyöksy. Niin ja muutamalle jumppaohjaajalle.
 
Meillä mies oli kertonut jo omille vanhemmilleen ekan varhaisultran jälkeen, katsotaan ovatko pystyneet pitämään salaisuuden. Muille kerrotaan kun tulee sopiva hetki, varmasti suurimmalle osalle vasta niskaturvotusultran jälkeen..
 
Meillä on sellainen työporukka että sairaslomat tuntuu muissa. Luulen että jos keskenmeno tulee ja joudun olemaan poissa niin kerron syyn tiimille.
 
Ois kiva kertoa jo kaikille. Mutta vielä ei ihan uskalla. Useampi kaveri kyllä tietää jo kun en oo malttanut olla kertomatta ja puhuisin kyllä keskenmenostakin. Varhaisultrassa viikon päästä (7+0) jos kaikki on hyvin niin kerron varmaan omille sekä appivanhemmille. Vähän vielä arvon että kertoisko pomollekin sitten jo.
 
Siskoni tietää ja tänään kerrottiin lapsille (12 ja 14v.). Kerrottiin siksi lapsille, kun tätä pahoinvointia on aika hankala peitellä. Muille ei vielä kerrottu eikä vielä kerrota, toistaiseksi.
 
Siskot tietää, yks kaveri ja mun enon vaimo ja lapset ollu tietoisia alusta lähtien, kuopus hoidossa hoitajalle oli menny sanomaan ja kysy multa suoraan, pitihän sille sanoa että kyllä on vauva tulossa mutta vielä alussa. Muille kerrotaan lähempänä maaliskuun loppua. Mutta somessa paljastan 1.4
 
Tiedän yhen joka paljasti aprillipäivänä ja jätti arvailujen varaan ja hänelle syntyi tyttö marraskuussa muistaakseni :joyful:
 
Mä olen kertonut vain yhdelle ystävälle, jolla la lokakuussa myös. Muille en kerro, yritän pitää salassa mahdollisimman myöhään.
 
Kerroin töissä omalle tiimille. Suunnittelin että laitan yhteiselle sähköpostilistalle viestin ”sain keskenmenon, olen x-päivää poissa” jos sellainen tapahtuu. En jaksa peitellä väsymystä muilta. Lisäksi haluan että tietävät mistä on kyse jos vaikka alan ryöpytä verta kesken palaverin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top