Raskausuutisen kertominen muille

Keskustelun 'Lokakuiset 2020' aloitti _kirahvi, 19 helmi 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. FolkeMilea Puuhakas puhuja Lokaäidit 2020

Joo minä tiiän kans että jos kerrotaan tästä, niin tullaan kylmä sukulaisten ja ystävien suunnasta yllättymään. En tiiä että kuinka positiivisesti :D
  2. Giraffe86 Satasella mukana keskusteluissa

Äitini, appivanhemmat ja muutama ystävä tietää. Nt-ultran jälkeen kerrotaan muille perheenjäsenille ja lapselle. Julkisesti somessa tuskin ennen syksyä ellen innostu rakenneultran jälkeen.
  3. Kitina Näppärä viestien naputtelija Kesäkuun äidit 2019

Kerroin parhaalle ystävälleni ja äidilleni aika heti. Tarvitsin keskustelukaveria muualtakin kuin puolisosta. Äitini ei osaa pitää salaisuuksia, joten mun ei varmaan tarvitse kertoa enää kenellekään..
  4. KatMa Sanaisen arkkunsa ammentaja

Jos perjantaina kaikki hyvin ultrassa, niin teen sellaisen elokuvan kuvista, missä on raskaustestejä haaleasta tummaan, kuva ultraan menosta ja ultrakuva. Sit laitan sen perheen whatsapp ryhmään, kun nyt eristyksissä eletään. :happy:
    • Tykkään Tykkään x 6
  5. Eveliin Oman äänensä löytänyt

Ihana idea! :) :Heartred
  6. tinttti Jostain jotain jo tietävä

Kävipä hassusti. Työnantaja laittoi minut määrittelemättömän pitkäksi ajaksi etätöihin, joten saa nähdä milloin tulee kerrottua työkavereille raskaudesta. Esikoisen kohdalla kerroin rakenneultran jälkeen, joten kaipa sitä tulee tehtyä tässä raskaudessa samoin. Erona, että kenenkään mieleen ei edes ehdi juolahtaa, että olisin raskaana. :grinLäheisimmät ystävät ja perheenjäsenet tietävät jo.
  7. Snow_White Hyväntuulinen höpöttäjä Lokaäidit 2020

Meillä kans tehdään etätöitä, joten työkaverit huomanevat sitten, kun tämä etäily päättyy. Esimiehelle kerroin nt-ultran jälkeen, että ehtivät miettiä syksyn työkuvioita. Lähin tiimiläinen tiesikin jo, koska hänelle kerroin jo aiemmin.
  8. iiiv1234 Oman äänensä löytänyt

Vielä ei tiedä kukaan. Nyt 11+0. Toivottavasti saan pidettyä salassa rakenneultraan saakka.
  9. Mimisu Oman äänensä löytänyt

Meillä kerrottiin läheiselle ystävälle ja miehen siskolle ensimmäisten joukossa ja sitten varhaisultran jälkeen kerrottiin vanhemmille. Muille ystäville kerrotaan vasta myöhemmin, joskus ehkä NT-ultran jälkeen aikasintaan vasta. Harmittaa kyllä, että joutunut kertomaan kaikille tähän mennessä etänä puhelimitse. :grumpy:
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. Lilma Hyväntuulinen höpöttäjä Lokaäidit 2020

Kerroin lapsille eilen, kun ultrassa kaikki oli hyvin ja viikkojakin pian 13 takana. Kysyvät vaan koska se syntyy ja vähän pettyneitä olivat kun puoli vuotta vielä pitää odottaa.
  11. _kirahvi Sanaisen arkkunsa ammentaja Lokaäidit 2020

Nyt kerrottu tuleville mummeille kun nt ultran tulokset tuli. Yhdelle kummille varmaan nyt myös.

Muiden kanssa rupesinkin yhtäkkiä epäilemään ja pohtimaan jos kuitenkin jättäis rakenneultraan....

Töissä ajattelin kertoa toukokuun alussa.
  12. Mel Näppärä viestien naputtelija Lokaäidit 2020

Me kerrottiin aiemmin perheille ja nyt NT ultran jälkeen lopuille lähisuvusta, töissä ja lapsille myös. Lapset on jo vähän isompia ja olivat aika järkyttyneitä, mutta selkeesti helpottuivat, kun sanoin, että vasta syksyllä syntyy, saavat aikaa sulatella asiaa.

Kavereille kerrotaan nyt myös fiiliksen mukaan, ehkä odottelen vielä itse NIPT-tuloksia sen pari viikkoa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
  13. _kirahvi Sanaisen arkkunsa ammentaja Lokaäidit 2020

Mitä töissä pitää kertoa poissaolon pituudesta, riittääkö nyt että sanoo olevansa sen n. 9kk äitiys/vanhempainvapaan? Itse en vielä tiedä kuinka kauan olisin poissa, karkeana arviona vuoden.
    ,
  14. Eetla Asioista perillä oleva Lokaäidit 2020 Toukomammat 2016

Poissaolon pituudesta ei tarvitse tässä vaiheessa puhua vielä mitään. Jos jäät hoitovapaalle vanhempainvapaan jälkeen, niin siitä pitää ilmoittaa kahta kuukautta aiemmin. Toki jos tietää jo nyt, että on vuoden pois, niin onhan se ystävällistä kertoa. :) Itse sanoin jo raskaudesta kertoessa pari viikkoa sitten, että olen todennäköisesti vuoden pois.
    • Tykkään Tykkään x 1
  15. Erza Puuhakas puhuja Lokaäidit 2020

Hei kuinka pitkäks ajaks kerrallaan pitää ilmoittaa hoitovapaan kesto? Mulla ei oo mitään hajua kuinka nopeesti on pakko palata töihin ja en jotenkin nyt jaksa selvittää ja stressata siitä mikä se määrä on millä pitäis silloin sitten selvitä.
  16. Erza Puuhakas puhuja Lokaäidit 2020

Tässä päässäni kehittelen sähköpostia jonka vois lähettää esimiehelle, ja parille muulle esimiehelle joille tavallaan myös teen töitä. Koitan perustella tällä "kolme kärpästä yhdellä iskulla" ajatuksella sitä että sähköposti on ihan ok. :D