Raskausuutisen kertominen muille

Joo minä tiiän kans että jos kerrotaan tästä, niin tullaan kylmä sukulaisten ja ystävien suunnasta yllättymään. En tiiä että kuinka positiivisesti :D
 
Äitini, appivanhemmat ja muutama ystävä tietää. Nt-ultran jälkeen kerrotaan muille perheenjäsenille ja lapselle. Julkisesti somessa tuskin ennen syksyä ellen innostu rakenneultran jälkeen.
 
Kerroin parhaalle ystävälleni ja äidilleni aika heti. Tarvitsin keskustelukaveria muualtakin kuin puolisosta. Äitini ei osaa pitää salaisuuksia, joten mun ei varmaan tarvitse kertoa enää kenellekään..
 
Jos perjantaina kaikki hyvin ultrassa, niin teen sellaisen elokuvan kuvista, missä on raskaustestejä haaleasta tummaan, kuva ultraan menosta ja ultrakuva. Sit laitan sen perheen whatsapp ryhmään, kun nyt eristyksissä eletään. :happy:
 
Jos perjantaina kaikki hyvin ultrassa, niin teen sellaisen elokuvan kuvista, missä on raskaustestejä haaleasta tummaan, kuva ultraan menosta ja ultrakuva. Sit laitan sen perheen whatsapp ryhmään, kun nyt eristyksissä eletään. :happy:

Ihana idea! :) :Heartred
 
Kävipä hassusti. Työnantaja laittoi minut määrittelemättömän pitkäksi ajaksi etätöihin, joten saa nähdä milloin tulee kerrottua työkavereille raskaudesta. Esikoisen kohdalla kerroin rakenneultran jälkeen, joten kaipa sitä tulee tehtyä tässä raskaudessa samoin. Erona, että kenenkään mieleen ei edes ehdi juolahtaa, että olisin raskaana. :grinLäheisimmät ystävät ja perheenjäsenet tietävät jo.
 
Meillä kans tehdään etätöitä, joten työkaverit huomanevat sitten, kun tämä etäily päättyy. Esimiehelle kerroin nt-ultran jälkeen, että ehtivät miettiä syksyn työkuvioita. Lähin tiimiläinen tiesikin jo, koska hänelle kerroin jo aiemmin.
 
Meillä kerrottiin läheiselle ystävälle ja miehen siskolle ensimmäisten joukossa ja sitten varhaisultran jälkeen kerrottiin vanhemmille. Muille ystäville kerrotaan vasta myöhemmin, joskus ehkä NT-ultran jälkeen aikasintaan vasta. Harmittaa kyllä, että joutunut kertomaan kaikille tähän mennessä etänä puhelimitse. :grumpy:
 
Kerroin lapsille eilen, kun ultrassa kaikki oli hyvin ja viikkojakin pian 13 takana. Kysyvät vaan koska se syntyy ja vähän pettyneitä olivat kun puoli vuotta vielä pitää odottaa.
 
Nyt kerrottu tuleville mummeille kun nt ultran tulokset tuli. Yhdelle kummille varmaan nyt myös.

Muiden kanssa rupesinkin yhtäkkiä epäilemään ja pohtimaan jos kuitenkin jättäis rakenneultraan....

Töissä ajattelin kertoa toukokuun alussa.
 
Me kerrottiin aiemmin perheille ja nyt NT ultran jälkeen lopuille lähisuvusta, töissä ja lapsille myös. Lapset on jo vähän isompia ja olivat aika järkyttyneitä, mutta selkeesti helpottuivat, kun sanoin, että vasta syksyllä syntyy, saavat aikaa sulatella asiaa.

Kavereille kerrotaan nyt myös fiiliksen mukaan, ehkä odottelen vielä itse NIPT-tuloksia sen pari viikkoa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Mitä töissä pitää kertoa poissaolon pituudesta, riittääkö nyt että sanoo olevansa sen n. 9kk äitiys/vanhempainvapaan? Itse en vielä tiedä kuinka kauan olisin poissa, karkeana arviona vuoden.
,
 
Poissaolon pituudesta ei tarvitse tässä vaiheessa puhua vielä mitään. Jos jäät hoitovapaalle vanhempainvapaan jälkeen, niin siitä pitää ilmoittaa kahta kuukautta aiemmin. Toki jos tietää jo nyt, että on vuoden pois, niin onhan se ystävällistä kertoa. :) Itse sanoin jo raskaudesta kertoessa pari viikkoa sitten, että olen todennäköisesti vuoden pois.
 
Hei kuinka pitkäks ajaks kerrallaan pitää ilmoittaa hoitovapaan kesto? Mulla ei oo mitään hajua kuinka nopeesti on pakko palata töihin ja en jotenkin nyt jaksa selvittää ja stressata siitä mikä se määrä on millä pitäis silloin sitten selvitä.
 
Hei kuinka pitkäks ajaks kerrallaan pitää ilmoittaa hoitovapaan kesto? Mulla ei oo mitään hajua kuinka nopeesti on pakko palata töihin ja en jotenkin nyt jaksa selvittää ja stressata siitä mikä se määrä on millä pitäis silloin sitten selvitä.

Tässä päässäni kehittelen sähköpostia jonka vois lähettää esimiehelle, ja parille muulle esimiehelle joille tavallaan myös teen töitä. Koitan perustella tällä "kolme kärpästä yhdellä iskulla" ajatuksella sitä että sähköposti on ihan ok. :D
 
Takaisin
Top