Raskausoireita.

Mua närästää nimenomaan silloin kun vatsa on päässyt tyhjäksi. Niin, ja makuuasennossa. Heräänkin siihen nykyään joskus.

Mulle ainakin neuvolalääkäri sanoi noista alavatsan vihlaisuista että liittyisivät kohdun kasvamiseen ja venymiseen. Mulla siis ovat ainakin sellasia sähköiskumaisia lyhyitä vihlasuja. Ja sitten joskus kun vauveli liikkuu niin tuntuu just siellä ihan alapäässä, jossain kohdunkaulan tuntumassa, sellasia kipeitä vihlasuja. Mihin lie kätösiään kaivelevan :)

Siis mitä ihmettä. Tänään on kävely "vapautunut" vaappuvasta ankkakävelystä. :D Siis häpyluu ei oo ollut kipeä, just vasta äsken tajusin, et mitä hittoa. En ees muistanut, et kävely ei normaalisti satu :) Onkohan toi vauva vaihtanut asentoa...? Tajusin myös, ettei oo eilen eikä tänään närästänyt, liekö tullut "tilaa" ylös tai sitten oon syönyt oikein.

Mullakin pahin närästys muuten helpotti niihin aikoihin kun vauva kääntyi pää alaspäin - ei enää pää painanut palleaa vasten! Tosin samaa aikaa helpotti moni stressitekijä ja muu närästystä aiheuttanut elementti elämässä, joten tiedä sitten mikä vaikuttanut asiaan eniten...

Maanantaina taas neuvola, niin sit selviää varmaan asennostakin jotain. Viikko sitten oli jo pää alaspäin, mutta "ylhäällä", jos olis tosiaan jotenkin alempana nyt. Mut outoa, et sit toi kipuilu hävis...hmm. Varmaan tänään palaa kahta kauheempana :)

JES! Nyt ne sitten tuli eli ekat raskausarvet. Kylkeen lonkan yläpuolelle, onneks sentään molemminpuolin, ni tasapaino säilyy.

Huh. Täällä on alkanut ihan hirmuiset häpyluun liitoskivut. Päivän jos linttasee niin illalla meinaa itku pääsrä. Taitaa muksu olla pää alaspäin ja painaa. Närästystä löytyy myös, mutta sehän oli jo odotettavissa ;)

Sent from my IdeaTab A3000-H using Vau Foorumi mobile app

;Mullaki on alkanu ilmeisesti kans just nuo häpyluun liitoskivut! Liikkuessa käy ihan hitoksee kipiää häpyluuhun..argh! Mistähän se johtuu et just tossa kohassa? Onkohan vauva alkanu kääntymään tai jotain.. Vielä viime viikon tiistaina ei ollu pää alaspäin eikä kyllä liikkeistä päätellen nytkään vielä tunnu että ois raivotarjonnassa. Sitte kans on ollu maha kipeä, siis ei supistuksia vaan silleen että ku liikkuu niin käy koko ajan kipeetä mahaan.

Mulla kans maha kipeytyy ihan nukkuessa, sit maha on ihan kumman mallinen, kun nousee. Oman osuutensa kipuihin tuo tietty tuo potkiminen, liikkeet voimistuu vaan hetki hetkeltä.

Tänään ollut ihan kummallinen olo, ihan ku tulis kipeeks, ei kuitenkaan kuumetta. Tukkoinen olo, muttei kuitenkaan nuhaa. Sit päässä "humisi", ihan ku "syke olis päässä", ihan vetämätön, voimaton ja fyysisesti "kipeä olo". Sit tietty neuvolassa eilen mitattu tavanomaista korkeampi verenpaine tuo oman mausteensa oireiden tutkimiseen...

Dulu, yhtäkkiä minullakin nämä liitoskivut alkoivat. Neuvolassa meinas että pääalaspäin lepäillään. Panadolilla saa kivun onneksi kuriin. Ja illalla kylellään lepäämällä niin että laittaa kohtuu ison tyynyn jalkojen väliin.

tulevanisin ajatuksia osoitteessa tulevaisi.blogspot.fi

Mites toi leposyke? Mulla ollut tässä lähemmäs 100...:O normaaliako? Tänään oli vaan 95...ei mikää ihme et käy vähän kierroksilla, eikä uni meinaa tulla...

Jep, itellä kans toi normaali ei-raskaana leposyke ollut sen about 60 ja sillon ku harrasti enemmän liikuntaa ni 45... :(

Mul on leposyke aina ollu suht korkea, siinä 75-80 tienoilla. Nyt ollu tuolla sadan paikkeilla ja ylikin, mikä neuvolan mukaan on ihan normaalia.

Mulla oli viime viikol neukussa syke 109 ja se lääkäri vähän sitä ihmetteli mut koitin selittää et tulee rouva vaan kävelemään tämmösen mahan kaa rappusia ylös ni katotaan kenen syke on mitäkin. Kotona on yleensä leposyke ollut jotain 75-85 tíenoilla.

Mulla on normaalisti leposyke jossain 50-55 paikkeilla ja nykyään 65-70. On toi kyllä aika hurja muutos. Musta tuntuukin välillä että sydän hakkaa ihan hulluna ja tunnen sen mahassa, kaulassa ja millon missäki.

Joo kyllähän se noissa neuvolan materiaaleissakin lukee että syke nousee normaalista raskausaikana. Kuuluu siis kuvioon :)

Takaisin