Raskausoireet

@Cataleya no worries mullakaan ei ole turvotusta! 😄 Ehkä mekin päästään turvotusklubiin vähän myöhemmin.

Tosi vaikea huomata mitään oireita tällä hetkellä, kun on flunssa päällä. Luulisi kyllä että pahoinvoinnin huomaa flunssan läpi, jos sitä olisi. Näköjään olen säästynyt tosi hyvin kun ei yhtään yökötä mikään, nyt 5+4.

Mulla on ollut hyvin vähän mitään, mistä tilanteen voisi huomata. Ehkä aavistus palelua, hieman epätyypillistä väsymystä ja nyt viime yönä joku yksittäinen vähän kuvottava hetki. Yritän ajatella, että jokainen oireeton päivä on oikeastaan hyvä juttu. Sekin helpottaa, että muhun on tuutattu kaikenlaista hormonia tänä vuonna (myös hcg-irrotuspistos pariin otteeseen), enkä ole huomannut juuri mitään oireita niistä. Tuosta olen päätellyt, että saattaa olla, etten reagoi hormoniin kaikkein helpoiten.

Turvotusta ei ole oikeastaan vielä. Nyt illalla pahoinvointia vähän rajummin 🤮. Oli hassua kun ei kuitenkaan etova olo pahemmin ollut ennen yökkäilyjä. Ensin yskää joka muuttui yökkimiseksi ja lopulta tyhjennykseksi.

Minulla myös tullut aamuyön heräilyä nyt. Mietin että tarkoittaako että lapsi hereillä aina siihen kellonaikaan tulevaisuudessa, kun esikoisella osui monesti heräämisen niihin aikoihin kun raskaanakin olin hereillä 🥱
Joo, jostain syystä yskittää ja sit tulee sellanen *burb*. Oon vielä sen jälkeen saanu pidätettyä oksentamisen, mut ärsyttävää.🥲 Eilen kyl tuli Aamupala kaikkineen pihalle, kun poskionteloista valuva lima härnäs etovan olon päälle ja kun yritin sylkeä sitä pois niin se olikin sit siinä.🥴

@Cataleya no worries mullakaan ei ole turvotusta! 😄 Ehkä mekin päästään turvotusklubiin vähän myöhemmin.

Tosi vaikea huomata mitään oireita tällä hetkellä, kun on flunssa päällä. Luulisi kyllä että pahoinvoinnin huomaa flunssan läpi, jos sitä olisi. Näköjään olen säästynyt tosi hyvin kun ei yhtään yökötä mikään, nyt 5+4.
Joo ehkäpä se turvotus tulee jossain kohtaa, en kyllä muista millon viimeksi alkoi 🤔 aika alussa kuitenkin.
Nojuu! Ei varmaan flunssassa tiedä mitä oireita on jos on.. mulla nyt 5+5, peräkkäin mennään👀👍

Täällä ollut rintojen pistelyä, vatsassa nippailua/pari kertaa repäisykipua, palelua mutta välillä myös hirveän kuuma😁 Ja flunssaisia oireita, joista en tiedä ovatko ihan flunssaa vai alkuraskauteen liittyvää. On myös kova jano kokoajan. Vatsa oli pari päivää sekaisin, mutta nyt se ehkä helpottanut. Varmaan kohta sitten ummetusta🙈

Täällä tuntuu, että viimeset 11 kk kun toivoi olevansa raskaana niin kuvitteli paljon isommat oireet joka kuukausi ennen menkkoja mitä nyt sitten ollut kun tulikin positiiviset testit. Heti plussan jälkeen kuitenkin kauhea ruoka nälkä kokoajan ja vaikea nukahtaa. Ja jos on vähänkään liikaa päällä niin hikoaa aivan paidan märäksi.

Täällä tuntuu, että viimeset 11 kk kun toivoi olevansa raskaana niin kuvitteli paljon isommat oireet joka kuukausi ennen menkkoja mitä nyt sitten ollut kun tulikin positiiviset testit. Heti plussan jälkeen kuitenkin kauhea ruoka nälkä kokoajan ja vaikea nukahtaa. Ja jos on vähänkään liikaa päällä niin hikoaa aivan paidan märäksi.
Mulla oli samaa, ennen menkkoja aina muka oireita ja nyt ennen plussaa ja vähä jälkeen ei mitään. 🙈

Mulla aiemmat raskaudet ollut lähes oireettomia mutta nyt on kuvotusta, kahvi ei maistu, hengästyttää yms, melkein huolestuttaa että miksi nyt on oireita kun 3 aiemmassa olin oireeton 😂
Pissattaa kokoajan, toisaalta janottaa. Pahinta on väsymys kun nukun päiväunet nuorimman kanssa niin menee melkee 3h.. Opiskelen ja pitäs kirjotuksiin osallistua keväällä, mutta en millään löydä energiaa kurssien tekemiseen tällä hetkellä 😐

Täällä ilmestyi tänään närästys! Minua ei oikeastaan koskaan närästä joten selkeä oire. Viimeksi tämä tuli kyllä paljon myöhemmin. No josko ei olisi joka päiväistä🙈

Täällä vasta 3+6, eikä muita selviä raskausoireita kuin hetkellinen rintojen arkuus. Hieman olen palellut, mutten tiedä liittyykö raskauteen vaiko muuten vaan, olen yleensäkin melko vilukissa.

Edellisessä vk 6 kesken menneessä raskaudessa ei myöskään tullut mitään oireita tuossa ajassa, ei edes tätä rintojen arkuutta. Sinällään tämmöinen pienikin oireilu tuntui jotenkin toiveikkaalta, että jotain on toisin kun siinä keskeytyneessä raskaudessa 😀

Täällä 5+3 ja alussa yli viikon kestäneet yllättävän kovatkin mahakivut on olleet poissa jo muutaman päivän.

Vähillä oireilla edelleen. Rinnat tuntuu ehkä vähän normaalia painavammilta, iltaisin palelee vähän ja mahaa turvottaa (voi olla syömisistäkin). Nälkä tulee nopeammin.

Syyskuussa n. 7+0 kesken menneessä ehti kyllä olla jo ihan plussasta asti huono olo ja itku tuli herkästi jos oli yhtään mitään tunteita herättäviä aiheita🙈😂 Nyt näitä ei ole kumpaakaan.

Ajatukset aika sekavatkin, kun ei oikein tiedä asennoituisiko odottamaan vauvaa vai verenvuotoa😔

Ihanaa kun näin alussa tullut jo jatkuva vessahätä 🥴 Sitä on tosi väsynyt ja aina aamulla herättyä odottaa vaan seuraavaa kertaa että pääsee nukkumaan, mutta lepoa ei varsinaisesti helpota se, että viime yönä kävin vessassa juuri ennen nukahtamista yhdeksän jälkeen, uudestaan yhdeltä ja vielä neljältä. Silti nyt aamulla kun kello soi, oli taas mentävä, enkä mielestäni oo juonut raskautta edeltävään aikaan verraten yhtään enempää.

5+5 eikä mitään oireita oikeastaan tai sitten en vaan tajua niitä olevan kun esikoisesta oli ennen plussaa jo selkeät

Oliko muilla mitään plussaa ennakoivia oireita, josta tosissaan mietti, voisiko olla tärpännyt? Ei siis omaan normaaliin luteaalivaiheeseen kuuluvia, vaan normaalista poikkeavaa?
Itse nimittäin dpo 10 huomasin hajuaistin selvästi terävöityneen, kun oli vähän aikaa nenä auki ja meinasi oksennus nousta kurkkuun, kun olin hississä hieltä ja currylta haisevan tyypin kanssa. Normaalisti en reagoi hajuihin, enkä haista niitä niin vahvasti muutenkaan, olen tottunut työskentelemään eri hajumaailmoissa. Tästä mietin, voisiko olla plussa tulossa. 😄
Tulee kivaa aikaa töissä, jos tämmöinen jatkuu sitten, jos oikea pahoinvointi alkaa!

Täällä edlelleen tietämättömänä, huomenna testaan uusiksi. Aamupahoinvointi hiukan helpottanut. Mutta hajut saa nyt voimaan pahoin, aamulla laitoin tiskejä koneeseen niin heti pienistäkin hajousta meinas kyökkä tulla. Alamahassa paineen tunnetta sekä välillä vihlovaa kipua. Sekä alaselän lihakset ilmottaa itsestään kivuilla. Nyt on myös tullut muutamana päiväänä sitä että yhtäkkiä tulee kuuma vaikka ei juurikaan mitään tekisi. Täällä niin toivotaan et nää oireet olis oikeesti jotain, itsellä niin epätoivoinen olo sillä pcos tiedossa ja kierrot ollut viimiset parivuotta ihan mitä sattuu. Ja normaalisti ennen kuukautisia mulla ei juurikaan mitään oireita ollut, ei edes rintojen arkutta eikä mahakipuja.

Oliko muilla mitään plussaa ennakoivia oireita, josta tosissaan mietti, voisiko olla tärpännyt? Ei siis omaan normaaliin luteaalivaiheeseen kuuluvia, vaan normaalista poikkeavaa?
Itse nimittäin dpo 10 huomasin hajuaistin selvästi terävöityneen, kun oli vähän aikaa nenä auki ja meinasi oksennus nousta kurkkuun, kun olin hississä hieltä ja currylta haisevan tyypin kanssa. Normaalisti en reagoi hajuihin, enkä haista niitä niin vahvasti muutenkaan, olen tottunut työskentelemään eri hajumaailmoissa. Tästä mietin, voisiko olla plussa tulossa. 😄
Tulee kivaa aikaa töissä, jos tämmöinen jatkuu sitten, jos oikea pahoinvointi alkaa!

Itsellä oli kyllä sellaista nippailua vatsassa sekä pistelyä rinnoissa joita ei normaalisti tuolla lailla ole. Myös se että valkovuoto runsastui hirveästi ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa kun normaalisti olisi aika kuivaa tuossa kohtaa😅 Olen kyllä kanssa huomannut tuon herkemmän hajuaistin, jota ei välttämättä kyllä kaikissa tilanteissa kaipaisi🙈

Täällä alkoi turvotuksilla, ja kuten muutama muukin sanoi niin esim. Ulkohousuista huomasi että olivatkin normaalia napakammat 😂 satunnaisia menkkamaisia jomotuksia on ollut myös sekä paineen tunnetta! Parina päivänä säteili myös nivusiin sekä reisiin saakka! Lisäksi rinnat on olleet tosi aratkin. Alkuviikosta oli myös tosi kovaa väsymystä päivällä, otin päikkäritki, joka on poikkeavaa mulle!
Mitään pahoinvointeja en oo vielä huomannut. Ehkä hieman useammin nälkä sekä vessassa pitää käydä aiempaa tiheämpää. Oon ollut aina aika pieniruokainen ja en ramppaa vessassa, niin näiden osalta mieskin huomasi eron😂
Mut tosiaan tänään on loistanut kaikki oireet poissaolollaan, joten hieman kauhukuvia jo maalaileen ja kirjottelinkin tästä jo tonne pelkokeskusteluun😔🥴

Onko muilla ollut ennen positiivista testiä aamupahoinvointia, vatsakipua ja vatsa sekaisin. Itsellä lauantaina alkoi kaamea vatsakipu ja vatsa meni sekaosin. Nyt kipua/ paineen tunnetta alavatsalla. Lantion / alaselan lihakset kipeenä. Sekä aamuisin pahoinvointia joka pahentuu joka aamu, päivällä pahoinvointi pysyy hallinnassa säännöllisellä pienten annosten syömisellä sillä nyt myös ruokahaluttomuutta. Lisäksi ollut päänsärkyä, viluisuutta ja nyt kello ilmottaa että kehon lämpötila 1.4 astetta korkeempi kuin normaalisti. Viimeviikolla oli myös kurkku kipua muutamana päivänä. Nyt mahdollisesti dpo 9-10 ja testi näytti aamu yöllä negaa. Mietin että voiko kyse oikeasti olla raskaudesta vai jostain muusta. Tässä esikoisesta haaveillaan.
Mulla sama dpo ja samat oireet, paitsi ei pahoinvointia. Varsinkin paineen tunnetta vatsalla ja alaselkäkipua, mietin voisiko olla raskausoire. Toisaalta mulla on ollut näitä saman tyylisiä oireita usein ennen menkkoja, niin en uskalla olla kovin toiveikas.. 🥹

Mulla sama dpo ja samat oireet, paitsi ei pahoinvointia. Varsinkin paineen tunnetta vatsalla ja alaselkäkipua, mietin voisiko olla raskausoire. Toisaalta mulla on ollut näitä saman tyylisiä oireita usein ennen menkkoja, niin en uskalla olla kovin toiveikas.. 🥹
Mä aattelin huomenna aamulla testata, hevostallillakin multa jo kysyttiin oonko raskaana, kun sanoin et ollu tällästä oiretta. Onneks toi pahin pahoinvoiti helpottanut et aamusti otti enään hajut nokkaan. Ja sit sen verran just tunnen omaa kroppaa et mulla alkanut menkat pitkään jo ihan yllätyksenä ja nyt näin voimakasta kipua. Yks elokuinen olis silti hyvin tervettullut, meillä se sellanen synttärikuukausi kun itelläkin synttärit siinä ja monella muulla lähesellä.

Takaisin