Raskausoireet

Täällä myös mystistä unettomuutta, illalla vaikeuksia nukahtaa vaikka koko päivän väsyttänyt ja yöllä saatan herätä ja pysyä hereillä tunnin tai kaksi 😴
Onko muut huomanneet että oireet olisi johonkin tiettyyn aikaan päivästä erityisen pahat? Huomaan että "aamupahoinvointi" on itsellä pahimmillaan klo 19-> 🤢🤢
Mä myös heräilen öisin, kestänyt vajaan viikon.
Ja samoin pahoinvointia tuntuu olevan vain illalla. 😄

5. viikolla mennään. Parina edellisenä päivänä oli kevyesti etova olo etenkin, jos ateriaväli venyi. Tänään ei ole ollut ruokailujen unohtamisesta pelkoa, kun on ollut pikkunälkä parin tunnin välein 😀

@Anninen mulla tuntuis taas, että ilta helpointa aikaa. Ihan hyvä, koska sillon on kaikki liikuntaharrastukset 😅 aamupäivä ja päivä vaikeimmat. Väsyttää ja sit tota lievää pahoinvointia

Mulla on ihan jäätävää palelua koko ajan, mikä pahenee aina iltaa kohden. Nytkin tärisen kylmyydestä peiton alla, vaikka puin yövaatteiden päälle villavaatteet 🥶

@Anninen mulla tuntuis taas, että ilta helpointa aikaa. Ihan hyvä, koska sillon on kaikki liikuntaharrastukset 😅 aamupäivä ja päivä vaikeimmat. Väsyttää ja sit tota lievää pahoinvointia
Kieltämättä ottaisin itsekin tällä hetkellä mieluiten aamuisen pahanolon. Teen aika iltapainotteista työtä ja vähän jännittää miten esim. Huominen klo 22 asti työskentely onnistuu 😐😐

Nyt olisi se hetki käsillä, kun kuukautiset viimeistään alkaisivat. Nyt iltaa kohden on ollut todella menkkakramppimaisia kipuja ja viiltelyä. Saas nähdä miten käy! Viivat on vahvistuneet kyllä koko ajan ja tiedän, että on normaalia saada kuukautiskipuja muistuttavaa kipua, mutta tämä on aika voimakasta ja aaltoilevaa, kuin menkkakrampit. Kovat googlettelun perusteella ihan normaalia, mutta tarvittaessa pitäisi käydä näytillä, ettei ole kohdunulkoinen. Ei muuta kuin parasetamolia ja odottelua sitten vain. 🫣
Paniikki toistaiseksi ohi! Kivut loppui ehkä tunnin jälkeen, vuotoa ei ole ollut yhtään. Nyt alavatsa tuntuu hieman aralta vain, olisko siis kudosten venymistä ollut. Minulla kun varmasti on arpikudosta ja kiinnikkeitä, ehkä ne kipuilee enemmän. 🤷

Onko muilla ollut ennen positiivista testiä aamupahoinvointia, vatsakipua ja vatsa sekaisin. Itsellä lauantaina alkoi kaamea vatsakipu ja vatsa meni sekaosin. Nyt kipua/ paineen tunnetta alavatsalla. Lantion / alaselan lihakset kipeenä. Sekä aamuisin pahoinvointia joka pahentuu joka aamu, päivällä pahoinvointi pysyy hallinnassa säännöllisellä pienten annosten syömisellä sillä nyt myös ruokahaluttomuutta. Lisäksi ollut päänsärkyä, viluisuutta ja nyt kello ilmottaa että kehon lämpötila 1.4 astetta korkeempi kuin normaalisti. Viimeviikolla oli myös kurkku kipua muutamana päivänä. Nyt mahdollisesti dpo 9-10 ja testi näytti aamu yöllä negaa. Mietin että voiko kyse oikeasti olla raskaudesta vai jostain muusta. Tässä esikoisesta haaveillaan.

Muokattu viimeksi:
Täällä myös mystistä unettomuutta, illalla vaikeuksia nukahtaa vaikka koko päivän väsyttänyt ja yöllä saatan herätä ja pysyä hereillä tunnin tai kaksi 😴
Onko muut huomanneet että oireet olisi johonkin tiettyyn aikaan päivästä erityisen pahat? Huomaan että "aamupahoinvointi" on itsellä pahimmillaan klo 19-> 🤢🤢
Illalla alkaa etova olo. Aamulla pitää saada syödäkseen melko nopeasti niin ei ehdi tulla.😅 mies eilen ilmoitti muuttavansa helmikuussa sohvalle koiran kanssa. 😅 ollu aika pitkiä öitä mulla tässä. Millon koira kuorsaa, millon se muuten vaan pitää jotain ihme showta, mies kuorsaa tai on liian lähellä. 🤣 heräilly 3-4 yössä, saan onneks heti unta mut melko ärsyttävää. 🥴

Mulla nähtävästi paha olo iskee heti kun syö jotain. 😅 Jätin aamupalan välistä kun ei vaan tehnyt mieli syödä mitään. Äsken vedin pienen lounaan ja heti sen jälkeen alkoi oksettaa. Eilen kävi samoin joka kerta syömisen jälkeen. Tällästä en kyllä muista aiemmista raskauksista. 🤔

Onko muilla ollut ennen positiivista testiä aamupahoinvointia, vatsakipua ja vatsa sekaisin. Itsellä lauantaina alkoi kaamea vatsakipu ja vatsa meni sekaosin. Nyt kipua/ paineen tunnetta alavatsalla. Lantion / alaselan lihakset kipeenä. Sekä aamuisin pahoinvointia joka pahentuu joka aamu, päivällä pahoinvointi pysyy hallinnassa säännöllisellä pienten annosten syömisellä sillä nyt myös ruokahaluttomuutta. Lisäksi ollut päänsärkyä, viluisuutta ja nyt kello ilmottaa että kehon lämpötila 1.4 astetta korkeempi kuin normaalisti. Viimeviikolla oli myös kurkku kipua muutamana päivänä. Nyt mahdollisesti dpo 9-10 ja testi näytti aamu yöllä negaa. Mietin että voiko kyse oikeasti olla raskaudesta vai jostain muusta. Tässä esikoisesta haaveillaan.
Mulla oli vatsa sekaisin ja viluisuutta oli myöskin ennen ku positiivisen testin. Tais olla dpo 11🤔 kurkkukipua mulla kesti sen 1vk ajan 😣

Täällä myös muuten melko oireetonta lukuunottamatta jäätävää vatsan turvotusta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: muistelen että samanlaista turvotusta oli myös esikoisen kanssa, mutta ei ihan tässä mittakaavassa kun nyt.. Itse myös melkein toivoisin että tulisi muitakin tuntemuksia niin vahvistaisi rauhantunnetta että kaikki on hyvin.

Mitäs muilla turvotuksen kanssa, onko paino heitellyt? Minulla nimittäin nousi ensin turvotuksen myötä ihan hillittömästi paino, korkeimmillaan kävi +6 kilossa verrattuna normaaliin. Nyt on sentään tasaantunut jonkin verran, vaikkakin vielä on kolmisen kiloa plussalla, eli suunnilleen samaa kuin aina kuukautisten alkaessa. 🫣 BMI ennen raskautumista 25,4, eli siihen nähden 6kg on todella iso määrä turvotusta.
Lähti laskuun kun lisäsin veden juontia kolmeen litraan päivässä.

Mitäs muilla turvotuksen kanssa, onko paino heitellyt? Minulla nimittäin nousi ensin turvotuksen myötä ihan hillittömästi paino, korkeimmillaan kävi +6 kilossa verrattuna normaaliin. Nyt on sentään tasaantunut jonkin verran, vaikkakin vielä on kolmisen kiloa plussalla, eli suunnilleen samaa kuin aina kuukautisten alkaessa. 🫣 BMI ennen raskautumista 25,4, eli siihen nähden 6kg on todella iso määrä turvotusta.
Lähti laskuun kun lisäsin veden juontia kolmeen litraan päivässä.
Mä en oo painoa seurannut, kun ei ole vaakaa. Mutta vaatteiden perusteella turvotus on aika maksimaalista. Suosiolla jo vaihtanut sellasiin housuihin mitkä venyy ja paukkuu.😅

Mä en oo painoa seurannut, kun ei ole vaakaa. Mutta vaatteiden perusteella turvotus on aika maksimaalista. Suosiolla jo vaihtanut sellasiin housuihin mitkä venyy ja paukkuu.😅
Jep, ei mene kyllä enää kaikki housut kiinni tai vähintään puristaa. 😂 Täytynee harkita raskaushousujen hankkimista töihin, siellä kun vaaditaan tietynlaiset housut eikä voi mennä missä tahansa verkkareissa. Muutoin ei ole niin väliä. 😅

Mua alkaa stressaa ku kaikkia turvottaa ja mulla ei oo yhtään turvotusta👀 kaipa seki alkaa sit lähiviikkoina

Joo täällä kyllä turvotus ihan jäätävää, näyttäisi siltä kuin oli +20 rv raskaana 🫣 Iltaa kohden aina pahempi. Painoa en kans ole nyt seuraillut, saa riittää kun neuvolassa punnitaan 😅

Mullakin hurja turvotus päällä 😅 tähän päälle se, etten firman pikkujouluissa viikonloppuna otakaan mitään, ni kaikki varmaan arvaa... Myös pieniä kramppailuja on vähän väliä, mut muuten oireet on tosi lieviä. Ellottaa välillä vähän ja rinnat on painavan tuntuiset, mut siinäpä se. Saa nähdä, miten tää tästä kehittyy 😬

Turvotusta ei ole oikeastaan vielä. Nyt illalla pahoinvointia vähän rajummin 🤮. Oli hassua kun ei kuitenkaan etova olo pahemmin ollut ennen yökkäilyjä. Ensin yskää joka muuttui yökkimiseksi ja lopulta tyhjennykseksi.

Minulla myös tullut aamuyön heräilyä nyt. Mietin että tarkoittaako että lapsi hereillä aina siihen kellonaikaan tulevaisuudessa, kun esikoisella osui monesti heräämisen niihin aikoihin kun raskaanakin olin hereillä 🥱

Takaisin