Raskausoireet

Selkeimpänä oireena on ollut rintojen arkuus. Muutaman kerran päivässä tulee yökkäys, mutta en ole onneksi alkanut oksentelemaan.
Oon huomannut että tänään ei ole oikein ollut oireita, niin samaistun täällä puhuttuun jännitykseen liittyen oireettomiin päiviin. ❤️‍🩹
Toivottavasti kaikilla vaan sattuu olemaan oireettomia päiviä, ja kaikki hyvin.

Jännittääkö muita vatsanseudun oireet? Huomaan että minulla on välillä menkkamaisia jomotuksia ja nipistelyjä kohdun ja vatsan alueella, ja heti alkaa jännittää ettei vaan olisi vuoto alkamassa. Vaikka eikö tuommoiset tuntemukset ole ihan normaaleja kun kohtu kasvaa ja siellä jotain tapahtuu? :Growing Heart:

Mä odotan vielä aikaisella viikoilla esikoista ja vaikka tiedän että tuntemukset on normaaleja juurikin tosta syystä kun kohtu kasvaa yms, mutta silti pelästyn joka kerta vähän. Odottavan aika on pitkä, kun sitä EHKÄ uskaltaa vähän hellittää jännityksen kanssa vasta ekan kolmanneksen jälkeen 🫣

Turvotus on kyllä vahvasti täällä läsnä. Huomasin kun puin toppahousut jotka viime viikolla meinasivat pudota päältä, kiristelin tarrat sivuilta sopiviksi ja tänään ne piti avata kokonaan 😂

Siis KYLLÄ, ja milloin tää loppuu? 😁 Luottohousut joita oon käyttänyt useita kuukausia, on nyt alkanu kirraamaan niin paljon et harkitsen housukaupoille lähtöä. Pikkujoulurientojakin vielä edessä, ja inhottaa kun tuntuu ettei mikään istu.

Tää on hei hyvä huomio! En oo varma onko sillä merkitystä vai onko vaan sattumaa, mutta itse kävin myös alkuviikosta jumpassa jossa käytiin läpi koko keho, myös rinta, ja kipu ei oo ollut sen jälkeen yhtä kovaa. 🧐
Hyvä kuulla, että muillakin näitä havaintoja! Koska tässähän tietty alkaa miettiä, että onko jokin vinossa, kun ei oo yhtä arat rinnat :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mullakin uhkakuvat pyörii mielessä, mut pitää yrittää lohduttautua (ja samalla ehkä kauhistellakin) sillä, että tässä tilanteessa ei voi itse tehdä mitään väärää 🤍
Juurikin tämä. Itse ei juurikaan tällä hetkellä voi vaikuttaa asioiden kulkuun. 💜

Mulla oli tänään koko päivän etä workshop töissä, ja rehellisesti jouduin välillä poistumaan päiväunille, kun meni niin voimat ja siinä hetkessä käsiteltävät teemat eivät minua koskettaneet :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sitten kun heräsin niin tuntui, että raskausoireet on yhtäkkiä pahentunu. Rinnat taas vaihteeks aremmat ja sit tää pahoinvointi nyt selkeesti alkaa hiipiä kuvioihin. Se tuntuu sellasena möykkynä kurkussa ja välipalan syönti ei vieny sitä pois. Kun aiemmin jos ollut lievää samaa tunnetta niin syöminen on auttanut.

Täällä alko tänään kaikki mahdollinen ruoka ällöttää. Mies lämmitti ruokaa mikrossa ja jouduin poistuu paikalta. 🤢 Ruuan ajattelukin saa voimaan pahoin. Paitsi paahtoleipää alko tekee mieli, mut eihän sitä tähän hätään ollu. Tuttu ja turvallinen makaronijauhelihamössö onneks upposi. Töihin mennessä haettava paahtista ja makaronia jemmaan, kun täältä metiltä ei kauppaan sillai vaan lähdetä.😅

Täällä oli tosi huono olo eilen. Mikä oli hyvä, koska olin toissapäivänä jo ihan varma tän menevän kesken taas, kun tein vikana testin eikä se ollut mun silmiin vahvistunut enää yhtään edellisestä. Edelliset oli aamulla tehtyjä ja tuo vika päivällä, ja olin kai juonutkin aika reilusti. Josko sitten johtui siitä, toivotaan. Eilisen aika reippaatkin etovat olot antoi taas toivoa🥹❤️

Takaisin