Raskausoireet

Mulla nyt 5+2 ja toi huonovointisuus on kyllä lähes olematonta (vielä, kai?). Sen huomaan, että jos nälkä alkaa tulla ja pitää pitkään istua autossa niin tulee vähän epämääräinen olo, mutta kaukana siitä, että mitään puklua tulis.

Mulla nyt 5+2 ja toi huonovointisuus on kyllä lähes olematonta (vielä, kai?). Sen huomaan, että jos nälkä alkaa tulla ja pitää pitkään istua autossa niin tulee vähän epämääräinen olo, mutta kaukana siitä, että mitään puklua tulis.
Joo! Toivottavasti ei nyt ittellä vielä alkais pahoinvoinnit, sit kyl pyydän et uusivat xonvea reseptin🫠

Tänään 4+4. Oikeastaan mitään oireita ei tänään ole ollut, joten pelottaa. Eilen oli vielä etovaa oloa. Kaikissa kolmessa keskenmenossa oireet loppuivat ja sitten meni kesken... Onko muille tullut tällaista oireiden katoamista?

Hyvä tietää, et on noita lääkkeitä. Eka raskaus (joka voisi jatkuakin), niin en yhtään tiedä millasia oloja odottaa 😄
Itellä kyl oli niin paljo kaikkia vihlomisia mitä milloinkin ekas raskaudes, mut toisessa ei oikeen mitään ku esikoinen oli 3kk ku olin taas raskaana👀 ni siinä oli jo paikat venynyt hyvin ettei tuntenu tai huomionu mitää tuntemuksia. Ekassa raskaudessa soitin varmaa kerran tai kaks kuukaudessa neuvolaan🤣🤣🤣

Tänään 4+4. Oikeastaan mitään oireita ei tänään ole ollut, joten pelottaa. Eilen oli vielä etovaa oloa. Kaikissa kolmessa keskenmenossa oireet loppuivat ja sitten meni kesken... Onko muille tullut tällaista oireiden katoamista?
Ymmärrän pelkosi hyvin. Itse juuri pohdin samaa kun tajusin, ettei mulla ole tänään ollut pahoinvointia juuri ollenkaan. Mutta sitten muistin esikoisen raskaudesta, että mulla oli paljon myös oireettomia päiviä. Erona keskeytyneeseen keskenmenoon oli se, että esikoisen raskaudessa oireet kyllä aina palasivat takaisin. Eli kyllä myös oireettomat päivät kuuluvat asiaan 😊

Täälläkin aika oireetonta. Vatsakipuja ja paineen tunnetta on joka lähtöön, mitä en muista aiemmista raskauksista ollenkaan. Mutta mulla on alkanut yleensä etovat olot käytännössä heti testistä (viimeksi jo ennen testausta ja tiesin siitä), ja nyt niitä ei ole ollenkaan. Tissien arkuuskin loppui.

Mutta koitetaan luottaa tuohon mitä @Edenn kirjoitti, että oireettomatkin päivät on normaaleja🙏

Tulen tänne vähän vielä ujosti kirjoittelemaan, kun plussasin viikonloppuna, ja lauantaina oli jo aikamoista etovaa oloa koko päivän, rinnat olleet siihen asti myös turvonneemmat ja arat, mutta nyt pari päivää ollut ihan oireetonta ja huolestuttaa. Takana kaksi kkm tältä vuodelta, molemmissa oireet lakanneet keskenkaiken ja siitä tiennyt keskenmenoksi, niin tietty nyt sitten jännittää hurjasti, että onko tämä myös ihan tuhoon tuomittu koko yritelmä taas.

Pitää koittaa toivoa, että olisi vain pari oireetonta päivää :folded: Varhaisultran ajattelin varata mahdollisimman aikaiseen vaiheeseen, jotta siellä sitten selviää onko mitään oikeasti tapahtumassa vai ei.

Mulla oireet lieventyneet muutamassa päivässä radikaalisti ja oon tietysti heti maalaamassa uhkakuvia seinille. Oikein odotan, josko joku aamu olisikin oikein huono olo 😅 Saa nähdä, mulla nyt 5+0 ja varhaisultra 7+2. Täytyy koittaa pysyä tyynenä.

Tää alku on kyllä tosi piinaavaa, kun kaikki on niin epävarmaa eikä ole vielä mitään hajua mitä tuolla kohdussa oikein tapahtuu. 🥲 Tänään ollut itsellä kans aikalailla oireetonta, vähän etovaa oloa oli aamusta mutta todella lievää verrattuna edeltäviin päiviin. On kyllä lohduttavaa huomata, että monella muulla on samaa oireettomuutta havaittavissa. Ja tosi aikaisissa viikoissahan tässä mennään vielä kaikki, usein oireet alkavat vasta siellä rv 6 eteenpäin. Ja joillain on muuten vaan oireeton raskaus.

Nyt 5+4 ja ainoastaan rintojen arkuutta ja ruuan jälkeen turvotusta. Eilen olin kyllä ilman syytä tosi takakireä, mitä en yleensä oo. 😂 Nää on näitä omia "oisko tää oire" ajatteluja. Mut on tää tosi piinaavaa analanysoida jokaista hetkeä ja tunnetta. 🫠

Mä mietin, että vaikuttaako rintojen arkuuden "kovuuteen" liikunta lieventävänä tekijänä. Itsellä ois vähäisiä havaintoja, et jos on liikuntaa takana niin rinnat ei oo niin arat. Etenki jos erityisesti sellasta rintakehää avaavaa liikettä sisältävää liikunta 🤔 Että voidaanko me omalla toiminnalla jossain määrin vaikuttaa näiden oireiden voimakkuuteen?

Täällä pahoinvointi alkoi sunnnntaina, jonka ensin laitoin matkapahoinvoinnin piikkiin, mutta se onkin jatkunut siitä lähtien joka päivä. Tänään (3+4) ja eilen lisäksi närästystä. Rintojen arkuus vaihtelee mennen ja tullen. Sitten oireena on ollut kiinnittymisvuoto sekä nippailut alavatsassa.

Edellisessä raskaudessa oireet alkoivat noin pari viikkoa myöhemmin (5+x) ja pahoinvointia kesti noin 20 vko asti.

Turvotus on kyllä vahvasti täällä läsnä. Huomasin kun puin toppahousut jotka viime viikolla meinasivat pudota päältä, kiristelin tarrat sivuilta sopiviksi ja tänään ne piti avata kokonaan 😂

Oon aika varma, että mulla on istukka taas takana kuten esikoisen kohdalla, ja varmaan edeltävässäkin raskaudessa kun oli silloinkin samankaltaisia tuntemuksia. Koko päivän ollut ihmeellistä polttelua alaselässä oikealla, mutta hassusti tuntuu jossain tuolla kehon sisällä eli todennäköisesti kohdussa. Nyt makaan sängyssä ja yritän nukkua, mutta en pysty koska tää polttelu on aika inhottavan tuntuista. Tänään päivällä tuntui myös pari repäisykipua samassa kohdassa, kun tein äkkinäisiä liikkeitä.

Selkeimpänä oireena on ollut rintojen arkuus. Muutaman kerran päivässä tulee yökkäys, mutta en ole onneksi alkanut oksentelemaan.
Oon huomannut että tänään ei ole oikein ollut oireita, niin samaistun täällä puhuttuun jännitykseen liittyen oireettomiin päiviin. ❤️‍🩹
Toivottavasti kaikilla vaan sattuu olemaan oireettomia päiviä, ja kaikki hyvin.

Jännittääkö muita vatsanseudun oireet? Huomaan että minulla on välillä menkkamaisia jomotuksia ja nipistelyjä kohdun ja vatsan alueella, ja heti alkaa jännittää ettei vaan olisi vuoto alkamassa. Vaikka eikö tuommoiset tuntemukset ole ihan normaaleja kun kohtu kasvaa ja siellä jotain tapahtuu? :Growing Heart:

@Anninen mä oon ihan "tyytyväinen" ollu kohdun alueen tuntemuksiin. Kun ei oo jatkuvaa, eikä kivuliasta, niin luotan et kaikki on ok. Viime keväänä samoilla viikoilla en muista, että olisi tämmöistä mylläkkää ollut. 😅

Mä mietin, että vaikuttaako rintojen arkuuden "kovuuteen" liikunta lieventävänä tekijänä. Itsellä ois vähäisiä havaintoja, et jos on liikuntaa takana niin rinnat ei oo niin arat. Etenki jos erityisesti sellasta rintakehää avaavaa liikettä sisältävää liikunta 🤔 Että voidaanko me omalla toiminnalla jossain määrin vaikuttaa näiden oireiden voimakkuuteen?

Tää on hei hyvä huomio! En oo varma onko sillä merkitystä vai onko vaan sattumaa, mutta itse kävin myös alkuviikosta jumpassa jossa käytiin läpi koko keho, myös rinta, ja kipu ei oo ollut sen jälkeen yhtä kovaa. 🧐

Takaisin