Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä pahoinvointi pysynyt onneks suhteellisen pienenä ja aaltoilevana, toivotaan et pysyykin näin 🤞🏻

Sen sijaan, mua on alkanu närästää tässä jo monena päivänä, onks muilla ilmenny tätä? Neuvolassa tästä jo sanoinkin ja onneks Rennietä saa sit tähän ottaa helpottamaan oloa.

Mulla oli aiemmassa raskaudessa niin kovaa närästystä, ettei siinä renniet enää auttanut. Siksi pyysin työterveydestä jo nyt omepratzolit valmiiksi. 😅

punakkaa vuotoa ei onneks ole taas enää ollut ja huomenna pääsee ultraan tsekkaamaan tilanteen! Mutta närästys on kyllä täälläkin! Jos raskaus jatkuu loppuun asti, niin innolla kyllä odotan, onko tyypillä tukkaa, kun jotkut sanoo närästyksen tarkoittavan sitä😆

Mulla ei oo närästystä, mutta röyhtäilen aika paljon, etenkin iltaisin. Tiiän että vois olla myös närästyksen oire, mutta kai olis muitaki närästykseen viittaavia oireita.. 😅

Närästyksen ite muistan raskaana vaivana ekassa raskaudessa. Varmaan siis viikolta 30 synnärille asti, yhhhh, mut sinne onneks jäi.

Täällä oireet edelleenkin hyvin minmaalisia. Tissit on kipeet välillä ja ihan minimaalista, siis oikeesti tosi minimaalista, etomista. :D pääsen kyl tosi helpolla jos tää on yhtä iisi raskaus! Ei kyllä haittais yhtään.

Täällä aletaan hiljalleen toipua monta päivää kestäneestä taudista 🤧 Alkoi rajulla oksentelulla, jota luulin aluksi raskausoireiden voimistumiseksi. Sitten mukaan alkoi kuitenkin tulla kuumetta ja kokonaisvaltaista kolotusta. Aivan hirveä olo kaikkinensa. Kuumetta sain jonkin verran alennettua Panadolilla, mutta aluksi sekin oli vaikeaa kun lääke aiheutti niin vahvan oksennusreaktion. Huh. Nyt parempi, mutta tietty kova huoli, että onko raju tauti vaikuttanut jotenkin alkioon. Onneksi ultra heti alkuviikosta. Toivottavasti pysytte muut terveinä ❤️

Hampaiden pesu on tuskaa nykyään. Jo aiemmin välillä tuli vähän oksennus-refleksiä, jos kovin syvältä kieltä puhdisti harjalla, mutta tää on nyt raskauden aikana mennyt ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Eilen illalla olin iltapesulla ja hampaita harjatessa, siis ihan etuhampaita harjatessa, tuli ihan hirveä yökkäys-refleksi. No, sänkyyn kun pääsin, mies kysyi, että onko parempi olo. Mä sitten vastasin että häh, kävin pesemässä hampaat että miten niin? Niin se vastasi että "aijaa, minä luulin että sinä oksensit kun kuulu semmosta yökkäystä" :rolling: Vastasin vaan että ei kun yritin vaan hampaita pestä...

Hampaiden pesu on tuskaa nykyään. Jo aiemmin välillä tuli vähän oksennus-refleksiä, jos kovin syvältä kieltä puhdisti harjalla, mutta tää on nyt raskauden aikana mennyt ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Eilen illalla olin iltapesulla ja hampaita harjatessa, siis ihan etuhampaita harjatessa, tuli ihan hirveä yökkäys-refleksi. No, sänkyyn kun pääsin, mies kysyi, että onko parempi olo. Mä sitten vastasin että häh, kävin pesemässä hampaat että miten niin? Niin se vastasi että "aijaa, minä luulin että sinä oksensit kun kuulu semmosta yökkäystä" :rolling: Vastasin vaan että ei kun yritin vaan hampaita pestä...
Siis hampaiden pesu on myös mun nemesis tällä hetkellä. Jos pesen enempää kuin 30 sec niin kauhea yökkäily alkaa. Nytkin kun edes kirjoitan siitä alkaa leukaa kiristään ja sylki kertyä kun yökki valmistelee tuloaan. Tosi hyvää hammasterveyttä tulossa raskauden ajaksi😂

Miltä teidän vatsan koko tuntuu? Kun ei oikeasti voisi olla, mutta minusta mahalla maatessa tuntuu jo ei nyt greippi mutta ehkä mandariini vatsassa, ja minun ylävatsa on jo alkanut pyöristymään ulospäin. Aiemmin sanoin, että järkyttävä turvotus, mutta nyt välillä näyttää maha jo raskausvatsalta. Ja viikkojen pitäisi olla 6+2...

Miltä teidän vatsan koko tuntuu? Kun ei oikeasti voisi olla, mutta minusta mahalla maatessa tuntuu jo ei nyt greippi mutta ehkä mandariini vatsassa, ja minun ylävatsa on jo alkanut pyöristymään ulospäin. Aiemmin sanoin, että järkyttävä turvotus, mutta nyt välillä näyttää maha jo raskausvatsalta. Ja viikkojen pitäisi olla 6+2...
Mahassa ei tunnu vielä mitään mutta maha on turvonnut.

Vatsassa tuntuu ja myös näkyy erittäin selvästi. Vatsa on pyöristynyt keskeltä vartaloa ulospäin, ylhäältä kans, kananmunan muotoisesti.
Vatsassa tuntuu selvästi, jotakin 😄

Vatsassa tuntuu ja myös näkyy erittäin selvästi. Vatsa on pyöristynyt keskeltä vartaloa ulospäin, ylhäältä kans, kananmunan muotoisesti.
Vatsassa tuntuu selvästi, jotakin 😄
Paljon sinulla on viikot? Juuri samanlainen varhaisraskauden ylävatsan kohoaminen, mutta miten, kun viikot vasta 6+2? Lisäksi tuntuu, että ei oikein pysty syömään normaalia määriä, kun maha tuntuu olevan jo halkeamassa.

Paljon sinulla on viikot? Juuri samanlainen varhaisraskauden ylävatsan kohoaminen, mutta miten, kun viikot vasta 6+2? Lisäksi tuntuu, että ei oikein pysty syömään normaalia määriä, kun maha tuntuu olevan jo halkeamassa.
Nyt on 9+2 mutta se meni tämmöseksi jo joskus 6+2 😄

Mulla nyt ultran mukaan 7+0. Vatsassa tuntuu vähän, ja vähän turvotusta. Mutta oon ihmetellyt kanssa tota, että super pienistä annoksista tulee maha täyteen😳 en jotenkin jaksa sen uskoa johtuvan kohdusta ja vauvasta, mutta ehkä hormonimuutoksista🤔

Mulla kans maha tuolta ylhäältä ihmeellisen turpea. :D ja kiinnittänyt kans huomiota tohon @Possukka97 et suhteellisen pienistä annoksista tulee täyteen. Tai ainakin omiin normaaleihin verrattuna. :D Sit on kuitenkin kohta nälkä uudestaan.

Iltaisin on niin paljon turvotusta, että tarvitsen äitiyshousut. Ja ne nyt korostaa vatsaa muutenkin, joten en kyllä lähde iltaisin ihmisten ilmoille :D Ei jäisi kellekään epäselväksi asioiden tila. Mutta toisaalta, viikkojakin kohta 11 ja viides lapsi tulossa, joten kyllä se aika aikaisin alkaa jo esille pullahtaa, vaikka normaalipainoinen ihminen olenkin aina ollut. Tai ehkä juuri siksi.

Päivässä 4+1 mennään. Muutamana viime päivänä on ollut menkkamaista jomotusta alavatsalla ja tänään valkovuoto oli värjäytynyt hieman vaaleanpunertavan rusehtavaksi. Tänään on ollut hieman etova olo.

Luin päiväkirjamerkintöjä esikoisen odotuksen ajalta ja jomotusta oli silloinkin samoina päivinä. Muuten olo on ihan normaali, iloinen ja jännittynyt toki 🥰

Mulla ei kyllä todellakaan näy eikä tunnu vielä yhtään mitään (viikot 8+5). Mutta syömisen suhteen oon huomannut, että aiemmin normaalit annoskoot ovat muuttuneet aivan liian suuriksi. Syön tosi pieniä annoksia, ja syödessä saattaa ihan yhtäkkiä tulla vaan totaalinen stoppi, ettei pysty ottamaan enää yhtäkään haarukallista. Toisaalta välipalojen määrä onkin sitten lisääntynyt eksponentiaalisesti 😅 Sekin on vähän huvittavaa, että ruokailun suhteen tekee mieli syödä samoja asioita, joita söin joskus teininä 😁 Pussinuudeleita ja valkosta leipää… riisikakkuja unohtamatta 😁😁

Takaisin