Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oliko sulla oksentelua pelkästään?Mulla on myös mennyt pahaksi pahoinvointi, joten pyysin neuvolasta pahoinvointilääkkeen. Sen kanssa lievää etovaa oloa, mutta on helpottanu todella paljon oloa![]()

Joo oksentelua ja tosi etovaa oloa jatkui aina vuorokauden ympäri, mihin ei auttanu mikään..Oliko sulla oksentelua pelkästään?
Voih sulla vielä oksenteluaki noin paljon!Tsemppiä, ei oo tosiaan herkkuamulla lääkkeet auttaa pahimpaan, mutta silti huono-olo kokoajan, tulee yökkäksiä ja oksennuksia.. viimeksi keskenmenneessa jatkui viikolle 16 päivittäinen oksentelu, toivon, että nyt loppuisi aiemmin, ei sitä tosiaan jaksa
mulla lähtee tän voinnin takia elämästä ihan into ja värit ja kun takana myöhäinen keskenmeno infernaalisella pahoinvoinnilla, nytkin on kokoajan sellainen olo, että kärsin taas turhaan, kun tuskin tästä vauvaa meille tulee
tosi vaikea saada motivoitua tätä oloa itselle
viimeksi pysty ajatella, että näistä oloista saa parhaan palkinnon, mutta eipä saanut
Itse teen etätöitä, mutta viime vuonna oli pakko olla saikulla kun oksentelua oli 5-15 kertaa päivässä.. nyt oksennan 0-4 kertaa, mutta olo kamala, niin oon yhä jatkanut töissä. Mutta kannattaa ottaa saikkua jos vaan voi, mulla kyllä olot aina vähän helpottaneet, kun ei ole tarvinnut tehdä töitämä välttelen nyt saikkua, kun en halua töihin ilmoittaa vielä raskaudesta, mutta jos tää pahenee, niin pian on pakko
![]()
Hei! Itsellä myös suurinpiirtein samoilla viikoilla kaksi km ja nyt samat fiilikset, että heti kun ala vatsalla nippailee niin jotenkin vain pelkää pahintaUskaltaudun itsekin kirjoittamaan, tänään viikot 5+6 ja iski aamupäivällä ensimmäistä kertaa todella etova olo ja tärinä. Ei onneksi vielä tullut mitään ylös asti. Helpotti syömisellä, ulkoilulla ja pahoinvointirannekkeilla, täytyy näitä varmaan testailla jatkossakin. Onneksi teen pääsääntöisesti etätöitä, mutta silti toivon, että ei muutu pahemmaksi. Muutoin etenkin öisin ja selinmakuulla kuukautismaisia kipuja alavatsalla. Palelu, turvotus, hieman arat rinnat, korkea leposyke ja helposti sekaisin menevä vatsa myös kavereina.
Taustalla yksi km n. 5+2 viikolla, ja tässä ei ollut juuri mitään muita oireita kuin pieni aristus rinnoissa ja turvotus vatsan alueella. Pelko on nytkin vahvasti läsnä etenkin noiden alavatsatuntemusten takia, mutta toivotaan parasta![]()
KiitosVatsaoireita itselläkin! Tsemppiä! Ei oo hauskaa. Tuntuu myös että sama kuukautiskipumainen jomotus, mistä aiemmin mainitsin, vaan jatkuu. Ei silleen ole jatkuvaa, että kokoajan tuntuisi, mutta tulee ja menee päivittäin. Öisin erityisesti ja yöunet vähän kärsii. Oon kokoajan varmempi että kohta menee kesken, vaikka testit näyttää edelleen hyvältä![]()
Vinkkaan että pahoinvointi kannattaa ottaa neuvolan ensikäynnillä puheeksi. Itsellä edellisessä raskaudessa oli pahoinvointia ja etova oloa monen monta viikkoa ja oikeasti mikä edes vähän auttoi ja pelasti selviytymistä arjessa oli reseptilääke xonvea raskauspahoinvointiin.Mulla nyt pari kolme päivää ollu tosi inhottavaa jatkuvaa pahoinvointia aamusta iltaan ja yölläkin. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa oli kans siihen keskenmenoon asti, ja masentaa jo valmiiksi että kuinka kauan tätä kestää.. Tuntuu etten saa mitään tehtyä enkä uskalla lähtä mihinkään tän takia, onneksi ei sentään tarvi käyä töissä kodin ulkopuolella. Koko ajan pitäis olla syömässä, mutta seki alkaa olla jo aika vastenmielistä.
Miten te muut oikein pärjäätte pahoinvoinnin kans? Onko tää jotenki tavallista voimakkaampaa vai miten kukaan pystyy käymään töissä näin?![]()
Äh, on inhottavaa, kun ei vaan osaa rauhoittaa omaa mieltä..Hei! Itsellä myös suurinpiirtein samoilla viikoilla kaksi km ja nyt samat fiilikset, että heti kun ala vatsalla nippailee niin jotenkin vain pelkää pahintaKauheasti yrittää rauhoitella itseä, mutta jotenkin ne aiemmat menetykset kummittelee taustalla eikä tiedä mistä saisi mielenrauhaa tässä vaiheessa
![]()
Näinpä! Mut se just et ku helpommin sanottu kuin tehtyÄh, on inhottavaa, kun ei vaan osaa rauhoittaa omaa mieltä..Pitäisi vain jotenkin osata ajatella, että nämä oireet vat hyvä juttu, ja jos menee kesken niin sille ei voi mitään, vaikka kuinka stressaisi ja jännittäisi
![]()
täällä samaa vaivaa, sulla kyl viel aikaisempi herääminen kuin mulla :/ tosi ärsyttävää ja päivät tuntuu pitkälle pahoinvoinnin kanssaMulla on nyt ollut tässä viikon kaksi riesana unettomuus. Herään suht tarkasti klo 3 ja tässä sitä ihmetellään tulisiko vielä uni. Viime yönä olin toissayön unettomuuden takia niin väsynyt, että vedin 21-05. Melatoniinin avulla yritän päästä ennen kymmentä sänkyyn, että saisi edes jotain unta palloon. Tässä nyt jo taas 1,5h hereillä. Ensimmäisen kerran käännyin sängystä ylös juomaan mehua, että ainakin pahoinvointi menisi ohi. Täytyy näemmä taas kun tekee hiljalleen tuloa.
Mikä lääke sulla on? Mietin pitäisikö pyytää myös, mua kans etoo pitkin päivääTänään oli se päivä, kun otin pahoinvointilääkkeen käyttöön.Ja onpa kiva huomata että röyhtäily Ja jatkuva etova olo väistyi jo ensimmäisen lääkkeen avulla kauemmaksi. Olo on kokonaisvaltaisesti energisempi, toivotaan että olot myös pysyisi pois ja että aamuöihin saisi lisää unituntejakin
Kyllä se vaan taas on todettava, että jatkuva pahoinvointi vie melkoisesti "mehuja" ja vuorokaudet tuntuu ikuisuuksilta
.
Just eilen mietin, että jos mun ekan sarjan lapsista olis ollut tämmönen pahoinvointi, niin olisikohan heitä syntynyt näin montaa![]()
Mahtavaa :) Itse en oo vielä koskaan kokeillut pahoinvointilääkkeitä mutta harkitsen jos tää muuttuu pahemmaksi :)Mä mietin että alkoikohan mulla lääke auttaa viiveellä, kun nyt on jo ainakin kolme päivää ollut selkeästi parempi olo, vaikka oon just tosi väsynyt. Mut huomaa heti että on iloisempi ja optimistisempi oma itsensä ja ruoka maistuu paremmin.
Joo niin kans lueskelin, ettei satunnaista käyttöä enempää. Mulla snadit traumat burn otin ajalta, kun heräsin kans öisin aina pariksi tunniksi samoihin aikoihin. Stressaa jo siitä että ei nuku tarpeeksi. Juuri kun olin saanut unirytmin reilaan ennen raskautumistatäällä samaa vaivaa, sulla kyl viel aikaisempi herääminen kuin mulla :/ tosi ärsyttävää ja päivät tuntuu pitkälle pahoinvoinnin kanssamä lopetin melatoniinin käytön kun luin että sitä ei suositella raskaana oleville
mut ihme kyllä saanut nukahdettua hyvin ilman sitä, enemmänki riesana aamuyö heräilyt :/