Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on etova olo ja ruokahaluttomuus lisääntynyt viime viikon aikana. 😩 Huomaan, että etova olo ja lievä pahoinvointi tulee erityisesti aamuisin ja iltaisin. Yritän syödä pieniä annoksia useammin, mutta usein syöminen on yhtä märehtimistä, kun ei vaan tee mieli syödä tai pysty nielaista ruokaa 😅 lisäksi joitain ruokia tai juomia ei tee yhtään mieli, esim. kahvi, kokis tai ylipäätään hiilihapolliset juomat, leikkekeet, jotkut lihat jne. Onneksi appelsiinimehu ja tuoreet hedelmät maistuu hyvin, suolaisista sipsit. Mutta olis hyvä löytää jotain muutakin suolaista helposti syötävää ruokaa 😅🙈 Onko vinkkejä miten taklata tää ruokahaluttomuus?

Muokattu viimeksi:
Mulla on etova olo ja ruokahaluttomuus lisääntynyt viime viikon aikana. 😩 Huomaan, että etova olo ja lievä pahoinvointi tulee erityisesti aamuisin ja iltaisin. Yritän syödä pieniä annoksia useammin, mutta usein syöminen on yhtä märehtimistä, kun ei vaan tee mieli syödä tai pysty nielaista ruokaa 😅 lisäksi joitain ruokia tai juomia ei tee yhtään mieli, esim. kahvi, kokis tai ylipäätään hiilihapolliset juomat, leikkekeet, jotkut lihat jne. Onneksi appelsiinimehu ja tuoreet hedelmät maistuu hyvin, suolaista sipsit. Mutta olis hyvä löytää jotain muutakin suolaista helposti syötävää ruokaa 😅🙈 Onko vinkkejä miten taklata tää ruokahaluttomuus?
Mua hieman auttaa ulkoilu raittiissa ilmassa, mutta etova olo palaa tosi äkkiä sisälle tulon jälkeen. Veden juonti kans jotenkin raikastaa oloa hitusen mutta mitään oikeaa tepsivää konstia en ole vielä keksinyt. Jospa saisit syötyä jotakin, mulle kans hedelmät maistuu❤️👍😊

Mulla etova olo on hyvin hetkittäistä. Ruoka maistuu normaalisti. ☺Tänään pahoinvointia on ilmennyt pikkusen enemmän, aurajuuston haju/tuoksu teki pahaa.
Mullakin jotkut hajut tekee todella pahaa. Esimerkiksi kun avasin kalkkunsleikkelepaketin, niin mietin et hyi hitto miten oksettava haju 🤣

Muokattu viimeksi:
Mullaki aavistuksen etovaa oloa ollut, joka johtunu varmaan siitä että ruokailuvälit ollu liian pitkiä. Etominen ei ole kuiten liikaa häirinny/haitannu.

Enemmän harmia mulla on aiheuttanu huonot yöunet, tai tarkemmin sanottuna aamyön heräily. Tässä on viikon ajan uni loppunu 3-5 aikaan aamuyöllä 😵 johtuuko lie korkeista sykkeistä vai mistä, Oura ei anna kovin mairittelevia arvoja 🥲

Pakko ehkä uskoa et nää rinnat on aavistuksen kipeät. 🙈 Sivuilta ja päältä. Ja tää vatsan jumitus. Ihan karmeeta. 😳 Tänään oli ehkä jotain etovaa oloa tai sen tyyppistä, mut jotenki sitä on vaikea itselleen myöntää.

Mulla ei jostain syystä oo alkanut pahoinvointi, mut oon kans heräillyt aika paljon nyt parin viikon aikana aamuyöllä ihan liian pirteenä. Väsymys onkin sit ollut päivisin sitäkin raskaampaa. Rinnat on kans herkempiä kuin ikinä ennen ja on paisuneet kunnolla jo tässä vaiheessa. Ja oon ollut niin turvonnut nyt jo pari viikkoa, että mietin millon joku kysyy oonko raskaana 😅

Parina päivänä olen tunnistanut vanhan raskausoireen mitä oli aiemmissa raskauksissa, mulla ei vielä ole rinnat kipeät mutta kainalot pistelee inhottavasti 🥲 lisäksi nukahdin illalla seitsemältä sohvalle, josta siirryin kymmeneltä sänkyyn jatkamaan unia. Heräsin toki vähän ennen viittä sitten taas kun suu oli kuiva kuin sahara ja pissatti. Näin yhtenä yönä untakin, jossa suuni oli niin kuiva etten edes tuntenut mitään. Muistan unessa täyttäneeni suuni vedellä ja todenneeni ettei se edes kosteuta limakalvoja enkä edes tunne vettä suussani 😂

Parina päivänä olen tunnistanut vanhan raskausoireen mitä oli aiemmissa raskauksissa, mulla ei vielä ole rinnat kipeät mutta kainalot pistelee inhottavasti 🥲 lisäksi nukahdin illalla seitsemältä sohvalle, josta siirryin kymmeneltä sänkyyn jatkamaan unia. Heräsin toki vähän ennen viittä sitten taas kun suu oli kuiva kuin sahara ja pissatti. Näin yhtenä yönä untakin, jossa suuni oli niin kuiva etten edes tuntenut mitään. Muistan unessa täyttäneeni suuni vedellä ja todenneeni ettei se edes kosteuta limakalvoja enkä edes tunne vettä suussani 😂

Mullakin on muuten ollut öisin tätä suun kuivuutta uutena oireena. 🥲

6+0 ja nyt alkoi pahoinvointi 😭 Tai no, on ollut vähän etovaa oloa aikaisemminkin, mut tänään selvästi voimakkaampana. Sellainen olo, että tekis mieli oksentaa, muttei kuitenkaan sit oksenna. Nälkä pahentaa oloa, ja nälkähän mulla siis on aivan koko ajan 🥲
Mulla alkoi kans 6+2 voimakkaampana ja nyt perjantaista asti ollu etova huono oksettava olo. 🤰

Tää pahoinvointisuus vaan pahenee 🤢 etoo pitkin päivää, mutta edelleen pahiten aamulla ja illalla. Tänään oon syönyt todella usein, noin 1-2 h välein ja se on ehkä auttanut vähän. Jos syöminen venyy liian pitkäksi, huono olo lisääntyy saman tien. Mutta haastavinta ehkä on se, että ei vaan tee mieli syödä. Juuri mikään ruoka ei innosta, ja pitää oikein yrittää olla ajattelematta miltä ruoka näyttää ja maistuu, että sen saa alas. 😮‍💨 Lisäksi vatsa on aivan kuralla. 💩

Mulla nyt pari kolme päivää ollu tosi inhottavaa jatkuvaa pahoinvointia aamusta iltaan ja yölläkin. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa oli kans siihen keskenmenoon asti, ja masentaa jo valmiiksi että kuinka kauan tätä kestää.. Tuntuu etten saa mitään tehtyä enkä uskalla lähtä mihinkään tän takia, onneksi ei sentään tarvi käyä töissä kodin ulkopuolella. Koko ajan pitäis olla syömässä, mutta seki alkaa olla jo aika vastenmielistä.

Miten te muut oikein pärjäätte pahoinvoinnin kans? Onko tää jotenki tavallista voimakkaampaa vai miten kukaan pystyy käymään töissä näin?🫣🫣

Tää pahoinvointisuus vaan pahenee 🤢 etoo pitkin päivää, mutta edelleen pahiten aamulla ja illalla. Tänään oon syönyt todella usein, noin 1-2 h välein ja se on ehkä auttanut vähän. Jos syöminen venyy liian pitkäksi, huono olo lisääntyy saman tien. Mutta haastavinta ehkä on se, että ei vaan tee mieli syödä. Juuri mikään ruoka ei innosta, ja pitää oikein yrittää olla ajattelematta miltä ruoka näyttää ja maistuu, että sen saa alas. 😮‍💨 Lisäksi vatsa on aivan kuralla. 💩
Olitki just kirjottanu samaan aikaan! Mulla kans mahaki kuralla ja jotenki polttelee koko ajan.💩 Tsemppiä sinnekki!

Olitki just kirjottanu samaan aikaan! Mulla kans mahaki kuralla ja jotenki polttelee koko ajan.💩 Tsemppiä sinnekki!
Mulla ihan sama homma. Oon käynyt ainakin viisi kertaa tänään vessassa ja vatsassa kiertää ja polttaa. 😩 Tsemppiä sinne oireiden kanssa! Toivottavasti ei menisi pahemmaksi.

Vatsaoireita itselläkin! Tsemppiä! Ei oo hauskaa. Tuntuu myös että sama kuukautiskipumainen jomotus, mistä aiemmin mainitsin, vaan jatkuu. Ei silleen ole jatkuvaa, että kokoajan tuntuisi, mutta tulee ja menee päivittäin. Öisin erityisesti ja yöunet vähän kärsii. Oon kokoajan varmempi että kohta menee kesken, vaikka testit näyttää edelleen hyvältä🙃

Mulla nyt pari kolme päivää ollu tosi inhottavaa jatkuvaa pahoinvointia aamusta iltaan ja yölläkin. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa oli kans siihen keskenmenoon asti, ja masentaa jo valmiiksi että kuinka kauan tätä kestää.. Tuntuu etten saa mitään tehtyä enkä uskalla lähtä mihinkään tän takia, onneksi ei sentään tarvi käyä töissä kodin ulkopuolella. Koko ajan pitäis olla syömässä, mutta seki alkaa olla jo aika vastenmielistä.

Miten te muut oikein pärjäätte pahoinvoinnin kans? Onko tää jotenki tavallista voimakkaampaa vai miten kukaan pystyy käymään töissä näin?🫣🫣
Tsemppiä, ei oo tosiaan herkkua 😵‍💫 mulla lääkkeet auttaa pahimpaan, mutta silti huono-olo kokoajan, tulee yökkäksiä ja oksennuksia.. viimeksi keskenmenneessa jatkui viikolle 16 päivittäinen oksentelu, toivon, että nyt loppuisi aiemmin, ei sitä tosiaan jaksa 😵‍💫 mulla lähtee tän voinnin takia elämästä ihan into ja värit ja kun takana myöhäinen keskenmeno infernaalisella pahoinvoinnilla, nytkin on kokoajan sellainen olo, että kärsin taas turhaan, kun tuskin tästä vauvaa meille tulee 😩 tosi vaikea saada motivoitua tätä oloa itselle 😵‍💫 viimeksi pysty ajatella, että näistä oloista saa parhaan palkinnon, mutta eipä saanut 😟

Itse teen etätöitä, mutta viime vuonna oli pakko olla saikulla kun oksentelua oli 5-15 kertaa päivässä.. nyt oksennan 0-4 kertaa, mutta olo kamala, niin oon yhä jatkanut töissä. Mutta kannattaa ottaa saikkua jos vaan voi, mulla kyllä olot aina vähän helpottaneet, kun ei ole tarvinnut tehdä töitä 😊 mä välttelen nyt saikkua, kun en halua töihin ilmoittaa vielä raskaudesta, mutta jos tää pahenee, niin pian on pakko 😵‍💫

Mulla nyt 1,5 viikkoa kestänyt ripuli, eikä loppua näy. 🥴 nyt on pakko ottaa jo sairauslomaa, kun ei vaan jaksa tehdä mitään. Oon niin loppu kun en pysty syömään ja ramppaan vessassa 5-10 kertaa päivässä/yössä että yleisvointikin kohta huononee. Etänä kun teen töitä niin sitä ajattelee aina että no kyllä sitä tässä pystyy kotona tekemään, nyt ei pysty. 🫩

Täällä rc 5+0 tällä hetkellä. Takana vuoden sisään kaksi todennäköisesti kemiallista raskautta. Nyt testit vahvistuneet ja toivotaan että tällä kertaa päästäisiin pidemmälle. Kovasti jännittää ja tuntuu että mistä saa uskoa että ei kävisi taas ikävästi 😅 Rintojen arkuutta ollut nyt viikon, lisäksi kun nälkä iskee niin ruokaa saatava heti, muutoin iskee huono olo. Täällä lisäksi myös yöheräilyjä/unien loppumista jo todella aikasten ja sitä myöten väsymystä päivällä. Lisäksi ajoittain sellaisia repäisykipuja kohdun alueella, tietty nämä pelottaa kun heti ajattelee että nyt menee taas kesken 😅 onko kellään vastaavia ja miten jaksatte uskoa että kaikki menee hyvin ettei pelko ota valtaa, itsellä jotenki siis todella vaikea luottaa ja uskoa tulevaan! 🥲 Ja kun ei sen isompaa kokemusta itsellä niin mietityttää missä menee raja normaalin ja ei normaalin kanssa!

Takaisin