Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikä närästyslääke sulla on käytössä? Täytyy ehdottomasti kokeilla!
Somac, reseptillä. Sitä ei kyllä suositella raskaana oleville mutta kyllä kaverillakin on se käytössä. Nyt ne vaihtoi sen johonkin O:lla alkavaan (Ozemaprazol tms) kun sanoin että onko turvallisempaa. Mutta saan käyttää tätä nyt vaan 2vk.

Onko kellään alkanut oireet jo helpottamaan? Täällä 9+4 ja hankalaa pahoinvoinnin kanssa edelleen…
En tosin oksenna enää päivittäin, voitto sekin. Alkaa kyllä huumori loppumaan 😀 Huomenna meen vielä uudelleen varhaisultraan, ihan vain mielenrauhan vuoksi. Jännittää kyllä taas paljon 😊

Onko kellään alkanut oireet jo helpottamaan? Täällä 9+4 ja hankalaa pahoinvoinnin kanssa edelleen…
En tosin oksenna enää päivittäin, voitto sekin. Alkaa kyllä huumori loppumaan 😀 Huomenna meen vielä uudelleen varhaisultraan, ihan vain mielenrauhan vuoksi. Jännittää kyllä taas paljon 😊
Kurjaa että siellä pahoinvointi pitää yhä otteessaan.
Täällä pahoinvointi on hiukan helpottanut, mutta tänään ekaa kertaa ihan tajuton hengästyminen kauppareissun päätteeksi. Nytkin vielä istun sohvalla ja käytännössä huohotan. Oloa voisi verrata sellaiseen voimattomuuteen, mitä mulla koronassa oli (syöminenkin uuvutti.)
Ehkä tää onkin jotain uutta varianttia taas.. niin tai näin, toivon todella, ettei tällainen voimattomuus ala näin aikaisin🙈🙈

Ehkä vähän, hirmu vaikea sanoa kun oon päässyt niin helpolla. Syödä kyllä pitää koko ajan, jotta ei tule epämääränen olo, jopa oksettava. Väsymys ehkä helpottanut jonkin verran. Päivisin on ihan suht energinen olo kun aiemmin tuntui että aloin sammumaan jo klo:12->😊🤔 Tänään siis rv 10+5. Ja onneksi saan jo sykkeet dopplerilla kuulumaan. Vie huolta pois. Eilen kuuntelin ekan kerran ja taas oli pakko🥰
Tsemppiä sinne pahoivoinnin kanssa, toivottavasti pian helpottaisi🤞🏻😣 ja huomiseen ultraan! ☺️🌈

Täällä kanssa hankalaa, samat viikot eli tänään 9+5. Eilen illalla tosin olo oli jostain syystä kohtuullinen enkä esim oksentanut! Mutta en uskalla toivoa että helpotti vielä kokonaan.

Ehkä vähän, hirmu vaikea sanoa kun oon päässyt niin helpolla. Syödä kyllä pitää koko ajan, jotta ei tule epämääränen olo, jopa oksettava. Väsymys ehkä helpottanut jonkin verran. Päivisin on ihan suht energinen olo kun aiemmin tuntui että aloin sammumaan jo klo:12->😊🤔 Tänään siis rv 10+5. Ja onneksi saan jo sykkeet dopplerilla kuulumaan. Vie huolta pois. Eilen kuuntelin ekan kerran ja taas oli pakko🥰
Tsemppiä sinne pahoivoinnin kanssa, toivottavasti pian helpottaisi🤞🏻😣 ja huomiseen ultraan! ☺️🌈
Mikä doppler teillä on? Mä ostin myös, mutta ei saatu sykkeitä kuulumaan. Neuvolassa kyllä saatiin pari päivää aikasemmin.
Sit luinkin omasta dopplerista, että alkaen vko16

Nyt 10+5 ja tuntuu, että tällä viikolla on ollut oireet pahimmillaan. Väsymys on ollut kovaa ja pahoinvointi aivan jäätävää. Hyviä hetkiä on myös ollut että on jaksanut jopa tehdä jotain, mutta sitten yksivuotias kiipeää syliin ja onnistuu painamaan mahasta sellaisesta kohdasta, että heti tulee kauhean huono olo ja pakko päästä makuuasentoon 😵‍💫

Mikä doppler teillä on? Mä ostin myös, mutta ei saatu sykkeitä kuulumaan. Neuvolassa kyllä saatiin pari päivää aikasemmin.
Sit luinkin omasta dopplerista, että alkaen vko16
Mulla on Angelsounds JPD-100S.😊 Aika pitkään saa kyllä etsiä ja kuuluu vielä tosi alhaalta. Ekalla kerralla meinasi oma usko loppua, mutta mies löysi lopulta. Eilenkin etsin tosi kauan ennen kuin löysin😅

Täällä 6+6 eli ihan vaan se pari viikkoa on ollut koko ajan etova olo, ja tuntuu että miten sitä pystyy arjen hoitamaan jos jatkuu samanlaisena. Mulla on migreeni taipumusta joten huonoon oloon on yhdistettynä päänsärky. En tiedä kumpi oire seuraa toisiaan 😃. Eilen illalla sain nukkumaan mennessä kunnon yläselkä krampin. Pahaa oloa jotenkin yläselällä jatkuvasti jännittää 🤦‍♀️

Onko teillä muilla pahoinvointi läpi päivän samanlaista vai onko pahempi aamuisin vai iltaisin? Itsellä pahoinvointi aina lisääntyy kun tulee iltapäivä.. aamuisin jopa ihan ok olo.

Mulla pahoinvointi vaihtelee koko ajan. Yleensä aamuisin on kuitenkin pahin, mut nykyään oksentelen/yökkäilen myös iltaisin

Täällä vaihtelee päivän mittaan, mutta molemmat aamu ja iltapäivä ja ilta on vaikeita 😅 pitäis kokoajan syödä, että välttäisi yökkäilyt, mutta kun ei mitään tee mieli 🤢 7+1 vasta, eli luultavasti vielä monta viikkoa tätä oloa edessä

Täällä vaihtelee päivän mittaan, mutta molemmat aamu ja iltapäivä ja ilta on vaikeita 😅 pitäis kokoajan syödä, että välttäisi yökkäilyt, mutta kun ei mitään tee mieli 🤢 7+1 vasta, eli luultavasti vielä monta viikkoa tätä oloa edessä
Sama täällä. Tänään ensimmäinen päivä, kun pala kurkussa-tunne jatkuvasti, eikä luottoruuat oikein auta nekään. Monta viikkoa tosiaan joutunee tätä vielä sietämään😮‍💨

Joo aamut on pahoja sit lounaan jälkeen ja taas päivällisen jälkeen droppaa pahentuen iltaan joka on kamala 😉

Tuleeko teille oksentamisesta verenpurkaumia? Mulle ei oo ennen tullut mut nyt oksensin jotenkin niin rajusti että silmänympärykset on täynnä punaisia pisteitä😁 tosi hehkeetä😆

Tuleeko teille oksentamisesta verenpurkaumia? Mulle ei oo ennen tullut mut nyt oksensin jotenkin niin rajusti että silmänympärykset on täynnä punaisia pisteitä😁 tosi hehkeetä😆
Mulle tulee 😅 pahimmillaan koko naama ja kaula pilkulliset 🫣 ja pahimmista oksentamisista katkeilee verisuonet silmistäkin, silmien valkoisista osista tulee ihan kirkkaan punaiset 😅

Todellista raskaushehkua kun koko naama punottaa 😬

Mulla on ollut varsin rauhallinen raskaus oireiden osalta, mutta nyt on alkaneet vatsalihaksiin kohdistuvat treenit tuntua vähän epämiellyttäviltä. Tänään on vasta 8+1, joten vähän yllättää, että nyt jo tällainen olo vatsassa. Ikään kuin lihakset olisi jatkuvasti väsyneet, ja aiemmin todella hyvältä tuntuneet venytykset tuntuu yhtäkkiä aika kiristäviltä. Onko muilla ollut vastaavaa ja jos oletteko alkaneet vältellä suoriin vatsalihaksiin kohdistuvia liikkeitä tai taaksetaivutuksia jo ensimmäisen kolmanneksen aikana?

Iltaisin pahenee olo. Kodin tuoksut tms. saa voimaan pahoin. Pohkeet on aivan kovat kun oon vaan maannut illat. Saan maanantaina reseptillä pahoinvointiin lääkkeen, pakko kokeilla sitä.

Takaisin