Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seksi ei maistu täälläkään pahoinvoinnin vuoksi. 🥲
Raskausarpia ei ole vielä tullut, edellisistä on ihan lopussa tullut vatsaan ja uskon että samat kohdat siellä taas napsuu 😄

Tänään 11+1 ja olen oksentanut vain kerran tänään!!!! Normaalisti siis 5-10 kertaa ja ollut täysin toimintakyvytön. Olen myös ollut tänään enemmän pystyssä kuin maannut ja jaksanut leikkiä taaperon kanssa kenellä selkeästi ollut ikävä äitiä 🥺 Voisiko alkaa helpottaa 🙏

Mulla ollut lähes joka päivä pieniä vatsatuntemuksia, vaikee olla stressaamatta niitä vaikka tänään varhaisultrassa kaikki oli ok 😩
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Jos tarkoitat menkkamaisia tuntemuksia, painetta, jomotusta tai jopa hetkellistä vihlontaa, haluan lohduttaa! Minulla on ollut kaikissa raskauksissani sitä, myös noissa kahdessa ongelmitta sujuneessa. Kohdun kasvukipuja yleensä ovat ja normaalia, mutta hyvin vähän puhuttu raskausoire. Minulla alkavat plussakierroissa viikkoa ennen plussaa/menkkojen oletettua alkamispäivää (kun negakierroissa alkavat vasta pari päivää ennen menkkoja), siitä nytkin aavistin ennen testiä plussan tulevan. Tietysti realistisesti kivut voivat enteillä myös keskenmenoa, eikä toisen tuntemuksia voi tarkalleen tietää ja että mitä ne tarkoittavat, mutta jos ultrassa oli kaikki hyvin ja vuotoja ei ole, olisin rauhallisin mielin!🌈

Minulla siis on nytkin jomotellut enemmän tai vähemmän koko ekan kolmanneksen. Nyt rv 12+5 ja nt-ultrassa kaikki hyvin. Toisen kolmanneksen alussa voivat taas säikäyttää uudenlaiset vihlovat kivut, jotka johtuvat siitä, että kohtu kasvaa häpyluun yli ja sen kannattimet alkavat kiristyä. Voi olla koviakin hetkellisiä vihlaisuja, ei sitten kannata säikähtää.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01383 (alaotsikko Vatsakivut)

Edit. Terveisin nimimerkki vuodesta 2020 aktiivinen foorumilla, tämä sama huoli toistuu jatkuvasti ihmisillä, joilla raskaudet menevät kuitenkin hyvin🫂❤️

Minulla on ollut hämmästyttävän oireeton raskaus. Tuntui ihan epätodelliselta mennä nt-ultraan, kun ehkä 5-10 min päivässä hetkellisesti kuvottanut. Epäilin keskeytynyttä keskenmenoa tai tuulimunaa, mutta kyllä siellä hyvivoiva pieni oli! 😍Edellisessä viestissä mainitsemani jomotukset ja ummetus sekä yöllä pissahätä ovat olleet melkeinpä ainoat oireet. Ihan kiitollinen siitä kyllä, että olen jaksanut näiden kahden pienen kanssa arkea pyörittää ja vielä tehdä ylimääräisiä juttuja, kuten siivota kaappeja. Edellisissä raskauksissakaan ei ole ollut hirveästi pahoinvointia, iltaisin lähinnä kuvottanut, mutta aivan lamaannuttava väsymys ollut alusta loppuun asti. Siksi tämä pirteys tuntuu ihmeeltä.

Oon yrittänyt kävelylenkkeillä koko alkuraskausajan, tällä viikolla nää tunnin reippaat kävelyt on alkanut aiheuttaa kipua ristiselkään ja pakaraan. Mitä ihmettä, nyt jo?! 😰 Johtuukohan löystyneistä paikoista vai mistä tää kauheus johtuu. Ei viittis äitiysfyssaria varata ennenkun on nt-ultrassa käyty 😀 onko kellään muulla ollut tälläistä kipuilua jo nyt?

Oon yrittänyt kävelylenkkeillä koko alkuraskausajan, tällä viikolla nää tunnin reippaat kävelyt on alkanut aiheuttaa kipua ristiselkään ja pakaraan. Mitä ihmettä, nyt jo?! 😰 Johtuukohan löystyneistä paikoista vai mistä tää kauheus johtuu. Ei viittis äitiysfyssaria varata ennenkun on nt-ultrassa käyty 😀 onko kellään muulla ollut tälläistä kipuilua jo nyt?
Oon ite ollut nyt vähemmän aktiivinen, joten voi liittyä siihenkin, mut ainakin täs tän viikon aikana oon huomannut jumia alaselässä kun nousen istuma-asennosta :No Evil Monkey: en oo siis ennen huomannut tällaista

Mulla sattu edellisessä raskaudessa aika alussa kävely jonkin hetken mutta se meni sitten ohi.

Mulla kans oikea pakara jumii pelkästä kävelylenkistä helposti, mut tätä on ollu aiemmin juostessakin.

Onkohan teillä muilla käynyt näin vai olenko ainoa hömelö? 😅 Jännitin eilen niin nt-ultraa etten saanut nukuttua yöllä kunnolla ja sitten aamulla lähdin ultraan, kunnes peruutin autolla meidän pihamuuriin 😱 näin ei oo ikinä käynyt vaan paremminki oon ylihuolehtivainen, ettei vain auto osu mihkään. No onneksi ei sattunut mitään, kun autoa vain vähän korjaamaan 🤭 onneksi nt-ultrassa oli kaikki hyvin ja sen puolesta nyt rauhallisempi mieli ❤️

Onkohan teillä muilla käynyt näin vai olenko ainoa hömelö? 😅 Jännitin eilen niin nt-ultraa etten saanut nukuttua yöllä kunnolla ja sitten aamulla lähdin ultraan, kunnes peruutin autolla meidän pihamuuriin 😱 näin ei oo ikinä käynyt vaan paremminki oon ylihuolehtivainen, ettei vain auto osu mihkään. No onneksi ei sattunut mitään, kun autoa vain vähän korjaamaan 🤭 onneksi nt-ultrassa oli kaikki hyvin ja sen puolesta nyt rauhallisempi mieli ❤️
Mies ajoi, en olisi jännitykseltäni pystynyt!😬😅

Mulla ei ole vielä pahemmin mitään jumeja ollut, eikä kävellessä tule mitään kolotuksia, mutta hengästyn todella helposti. Ennen ei tehnyt tiukkaakaan nousta toimistolle neljänteen kerrokseen portaita pitkin, mutta nyt pitää taapertaa ihan todella rauhallisesti, jos ei halua, että taju lähtee puolimatkassa. Muutenkin kävelyvauhtia pitänyt hidastaa, kun menee niin helposti puuskuttamiseksi. Vaikka hyvästähän se hengästyminen ja liikunta on :grin

Ei tuo sintti vielä keuhkoilta vie tilaa, mutta hemoglobiini oli neuvolassa mitattuna niin alhainen, että epäilen sitä syyksi. Oli niin alhaalla että huomenna mitataan ferritiinikin, kun labrassa käyn kokeita ottamassa. On kyllä ollut aivan järkyttävä väsymys koko marraskuun. En muista että että esikoisen aikaan olisi ollut tällaista, mutta silloin olikin ensimmäisen kolmanneksen aikaan kevät tai kesä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Jos tarkoitat menkkamaisia tuntemuksia, painetta, jomotusta tai jopa hetkellistä vihlontaa, haluan lohduttaa! Minulla on ollut kaikissa raskauksissani sitä, myös noissa kahdessa ongelmitta sujuneessa. Kohdun kasvukipuja yleensä ovat ja normaalia, mutta hyvin vähän puhuttu raskausoire. Minulla alkavat plussakierroissa viikkoa ennen plussaa/menkkojen oletettua alkamispäivää (kun negakierroissa alkavat vasta pari päivää ennen menkkoja), siitä nytkin aavistin ennen testiä plussan tulevan. Tietysti realistisesti kivut voivat enteillä myös keskenmenoa, eikä toisen tuntemuksia voi tarkalleen tietää ja että mitä ne tarkoittavat, mutta jos ultrassa oli kaikki hyvin ja vuotoja ei ole, olisin rauhallisin mielin!🌈

Minulla siis on nytkin jomotellut enemmän tai vähemmän koko ekan kolmanneksen. Nyt rv 12+5 ja nt-ultrassa kaikki hyvin. Toisen kolmanneksen alussa voivat taas säikäyttää uudenlaiset vihlovat kivut, jotka johtuvat siitä, että kohtu kasvaa häpyluun yli ja sen kannattimet alkavat kiristyä. Voi olla koviakin hetkellisiä vihlaisuja, ei sitten kannata säikähtää.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01383 (alaotsikko Vatsakivut)

Edit. Terveisin nimimerkki vuodesta 2020 aktiivinen foorumilla, tämä sama huoli toistuu jatkuvasti ihmisillä, joilla raskaudet menevät kuitenkin hyvin🫂❤️
Voi kiitos, yritän olla huolehtimatta liikaa <3 Vielä pitäisi reilu viikko jaksaa odotella nt-ultraa…

Onko kellään muulla ollut tuhruvuotoa? Mulla nyt menossa rv 11+1 ja toissapäivänä tuli vähän ruskeaa tuhrua, joka sitten kuitenkin loppui siihen. Mutta tänä aamuna sitä tuli taas vähän, ja ahdistaa 😩 esikoisen raskaudessakin kyllä muistan olleen jotain vuotelua, kerran tuli ihan punaistakin verta, mutta aina se säikäyttää. Viikon päästä ois nt-ultra ja oon odottanut innolla että jos sen jälkeen pääsis vihdoin kertoon esikoiselle vauvasta, ja nyt lähtee heti katastrofiajattelut tulille, että noinkohan on enää mitään kerrottavaa 🥺 vaikka tiedänkin että voi olla (ja varmaan onkin) ihan vaaratonta vuotoa, niin silti. Plääh.

Onko kellään muulla ollut tuhruvuotoa? Mulla nyt menossa rv 11+1 ja toissapäivänä tuli vähän ruskeaa tuhrua, joka sitten kuitenkin loppui siihen. Mutta tänä aamuna sitä tuli taas vähän, ja ahdistaa 😩 esikoisen raskaudessakin kyllä muistan olleen jotain vuotelua, kerran tuli ihan punaistakin verta, mutta aina se säikäyttää. Viikon päästä ois nt-ultra ja oon odottanut innolla että jos sen jälkeen pääsis vihdoin kertoon esikoiselle vauvasta, ja nyt lähtee heti katastrofiajattelut tulille, että noinkohan on enää mitään kerrottavaa 🥺 vaikka tiedänkin että voi olla (ja varmaan onkin) ihan vaaratonta vuotoa, niin silti. Plääh.
Mullakin tuli tänään hieman ruskeaa vuotoa, enempi siis valkovuotoa jossa seassa vanhaa verta. Alkoi silti ahdistaa ihan kauheesti. Tänään 12+5 ja torstaina nt-ultra…

Mullakin tuli tänään hieman ruskeaa vuotoa, enempi siis valkovuotoa jossa seassa vanhaa verta. Alkoi silti ahdistaa ihan kauheesti. Tänään 12+5 ja torstaina nt-ultra…
On kyllä niin inhottavia kaikki ylimääräset vuodot 😩 vaikka ne ilmeisesti tosi yleisiä onkin, mutta silti aina paniikki nostaa päätään.

Minä nyt kaivoin kuvetta ja kävin mielenrauhaultrassa tänään, ja siellä oli pienellä kaikki oikein hyvin 🥰 kivasti sai nyt katottuu jo raajojen lukumäärää, vatsalaukkua ja aivoja yms, voi rennommin mielin mennä nt-ultraan ens viikolla ku kaikki näytti olevan kunnossa. Mitään hematoomaa tms selkeää syytä vuodolle ei löytynyt, mutta istukka ilmeisesti oli ainakin vielä aika alhaalla ja saattaa kuulemma joillaki vähä vuodella. Tai sitten se ei ees tullu kohdusta. Mutta hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä sullakin @Harrets on ihan vaaratonta vuotoa ja vauva täysin kunnossa ❤️ vieläpä kun noin hyvät viikotkin jo 😊

Ihana kuulla @Fellowes että kaikki oli hyvin! 😍 Miten helpottavaa ja luo itsellekin mielenrauhaa. Jos nt-ultra ei olisi torstaina niin menisin myös tänään yksityiselle ultraan, mutta nyt pitää vain odottaa ja rauhoittaa mieli. Eilen olin vain just kerinnyt itselle sanoa, että kaikki menee hyvin ja mitään vuotojakaan ei ole ollut. Ja myös ekaa kertaa katsellut vauvanvaatteita. Niin tuli olo että mikä julma temppu tämä on just kun alan luottamaan! 😀 kiva kun päivitit kuulumiset ❤️

@Harrets joo määkin olin just ehtinyt aatella että onpa ihana kun on näin pitkälle päässyt ilman mitään vuotoja, ku oon muuten semmonen tuhruvuotoilija aina, ja just edellisessäki raskaudessa oli vuotoja 😅 niin eiköhän heti alkanu. Mutta koitetaan luottaa että kyllä kaikki menee hyvin! Onneksi sullakin jo torstaina ultra niin saat pian varmistuksen ❤️ vaikka aina tuntuukin kyllä pitkiltä päiviltä ku saa joka vessareissulla pelätä että tuleeko verta ja jos tulee niin minkä väristä...

Takaisin