Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli viikolla 4+3-6+1 semmonen kuvottava olo. Ei okesennusta mutta väsyttää, ei oikein tee mieli tehdä mitään. Ruoka maistuu mut vähän semmonen hapon tunne kurkussa. Samaan aikaan alusta asti ollut rinnat kipeät. Eilen kuitenkin heräsin ilman mitään oireita vatsan jomotuksesta tai kuvotuksesta. Tänään sama juttu. Rinnat on kyl arat edelleen. Onkohan normaalia et loppuu tolleen? Voisin lähtee vaikka juoksee ku sen verran hyvä olo.
Mulla ollut hieman samaa. Ajattelinkin voiko oireet loppua yhtäkkiä. Tissikipukin hellitti hieman. Tosin nyt ovat taas kipeytyneet enemmän ja alavatsassa välillä juilii. Kyllä tämä on melkoista vuoristorataa 🤭

Nyt 6+ ja oireena rintojen arkuus, jatkuva ällötys ja pissahätä. Aika sama kun esikoisenkin kanssa, mutta en muista pahoinvoinnin olleen näin pahana.

Oon huomannut että oireet aaltoilee. Välillä olo kuin ei olisi raskaana ollenkaan ja välillä taas ällöttää ja kova väsymys. No eilen ultrassa kaikki hyvin eli luotan nyt tähän.
Miten muiden mahat? Kiristääkö jo housut? Koska mulla osa kiristää ihan kunnolla. En vielä haluis siirtyä raskaushousuihin.😅 Tai no kotona oon käyttänyt kun ne on mukavimmat. Mulla siis menossa rv 8+5

Oon huomannut että oireet aaltoilee. Välillä olo kuin ei olisi raskaana ollenkaan ja välillä taas ällöttää ja kova väsymys. No eilen ultrassa kaikki hyvin eli luotan nyt tähän.
Miten muiden mahat? Kiristääkö jo housut? Koska mulla osa kiristää ihan kunnolla. En vielä haluis siirtyä raskaushousuihin.😅 Tai no kotona oon käyttänyt kun ne on mukavimmat. Mulla siis menossa rv 8+5
Mulla melkosta turvotusta, tänää just tuntuu kyllä siltä et turvotus lähtenyt mut voi olla että kuvittelen omiani. Mä käytän kokoajan aina vaan jumppahousuja ni niistä en huomaa pientä turvotusta jos on.

Tässä raskaudessa on ollut vatsan juilintaa ekan viikon aikan kun tein pos.testin. Vatsa mennyt ihan sekaisin joka on jatkunut ihan näihin päiviin saakka. Tällaista oiretta mulla ei ole aikasemmissa raskauksissa ollut. Ei onneksi pahoinvointia eikä tissit niin kipeät kuin viimeksi jolloin liivienkin pukeminen oli tuskaa. Haluaisin kokea mahdollisimman oireettoman raskauden (onko sellaista). Nautin kyllä tästä kun ei okseta. Väsymystä kyllä on mutta voi johtua kyllä muutenkin tästä lapsiarjesta..mene ja tiedä 😅

Mäkin liityn nyt tänne. Tänään rv 6+4, kuudetta odotellaan. Mulla ei oo mitään oiretta kuin joskus rintojen kipu. Mulla nämä tuleekin vasta joskus rv7-9 tienoilla. Oksentanut en ole missään raskaudessa mutta huono olo on kyllä ollut. Viimeksi vitosen raskaudessa illalla oli aina kamala olo syönnin jälkeen. Väsyttää kyllä ja taapero käy hermoille jatkuvalla härväämisellä duunipäivän jälkeen 🫣
Kerran olen saanut keskenmenon ja edelleen sitä tässä kuulostellaan. Viime raskaudessa aloin näillä viikoilla vuodella verta 3 viikkoa, mutta nyt ei ole onneksi ollut mitään.
Mä odotan neljättä ja edellisestä on vähän yli 2 vuotta aikaa. Huomaan että kroppa on tottunut ns.raskaushormooneihin eikä reagoi niin voimakkaasti kuin edellisessä ja ekassa jolloin kroppa oli ns.uuden äärellä (2 ja 3 välillä yli 7 vuotta ikäeroa)?

Mä odotan neljättä ja edellisestä on vähän yli 2 vuotta aikaa. Huomaan että kroppa on tottunut ns.raskaushormooneihin eikä reagoi niin voimakkaasti kuin edellisessä ja ekassa jolloin kroppa oli ns.uuden äärellä (2 ja 3 välillä yli 7 vuotta ikäeroa)?
Joo, mäkin muistan et esikoisen aikana mua ällötti kaikki. Kahvia ei pystynyt juomaan ja lihaa syömään. Sen jälkeen raskaudet on olleet vähäoireisia kyllä😊

Onko muilla ollut jatkuvaa alavatsa kipua? Mä heräsin pe-la yöllä kun selkää poltti ja alavatsaan sattui. Ihan kun olis ovulaatio ollut. Jatkui ihan keskipäivään asti. Illalla taas tuli jomotuksia ja tuikkimisia kohdunsuulle. Tänään taas alavatsa ollut kipeä mut ei muuta 🤷🏼‍♀️
Kerran tosiaan sen keskenmenon kokenut ja sillon vaan raskausoireet hävis ja alkoi vuoto muutaman päivän sisällä. Kivut ei edes sillon olleet kovat.

Alavatsakipuilua toispuoleisesti on varsinkin iltaisin, mutta helpottaa levolla. Varhaisultraan vielä vajaa viikko, joten just noiden kipujen aikana alkaa aina miettimään jos onkin kohdunulkoinen raskaus. Tänään käväsi pieni kuvotusaalto kun teini pesi pillimukiaan jonka pesusta oli jo aikaa 🤢 . Sykkeet on jatkuvasti koholla ja hengästyttää pelkkä suihkussa käynti. 😅

Täällä kans paha turvotus, kuvotus, rintojen kipu, jatkuva jano ja pissahätä. Aamulla heräsin öklöön oloon, aamupala maistui melko hyvin ja sit hammapesun jälkeen oksensin 🤢 toi hampaiden harjaus on nyt paha.. Nyt yritän selviytyä töissä mutta aika nuutunut olo. 😓 Nyt rv 6+6.

Onko muilla ollut jatkuvaa alavatsa kipua? Mä heräsin pe-la yöllä kun selkää poltti ja alavatsaan sattui. Ihan kun olis ovulaatio ollut. Jatkui ihan keskipäivään asti. Illalla taas tuli jomotuksia ja tuikkimisia kohdunsuulle. Tänään taas alavatsa ollut kipeä mut ei muuta 🤷🏼‍♀️
Kerran tosiaan sen keskenmenon kokenut ja sillon vaan raskausoireet hävis ja alkoi vuoto muutaman päivän sisällä. Kivut ei edes sillon olleet kovat.
Mulla oli tästä ekat 1,5 vkoa tota päivittäistä juilintaa vatsassa. Ihan kuin menkat alkaisi. Mutta nytkin tulee mutta onneksi ei kokoajan..pelkäisin kyllä pahinta jos kokoajan juilisi.

Turvotus on ollut alusta asti hyvin vahvasti läsnä. Ihan uskomatonta🤦🏻‍♀️
Aloin muuten katsoa Desperate housewives ja siellä Gaby on kolmannella vai neljännellä kuulla raskaana ja vetelee silti pienellä napapaidalla samannäköisenä. Vähän annettu vääristynyttä kuvaa taas ihmisille tuolloin🙂🥲

Aloin muuten katsoa Desperate housewives ja siellä Gaby on kolmannella vai neljännellä kuulla raskaana ja vetelee silti pienellä napapaidalla samannäköisenä. Vähän annettu vääristynyttä kuvaa taas ihmisille tuolloin🙂🥲
Jep... Mistäköhän äitien ulkonäköpaineet tulee..🙄täällä kyllä on vahvasti raskaushousut tuossa vaiheessa käytössä ja maha on muutakin kuin turvotusta🤦‍♀️😅

Täähän on vaan yksilöllistä. Mä jossain keskustelussa sanoinkin, että mulla kesti aika kauan ennenkö maha näkyi ja tossa vaiheessa ainakin näytin ihan normaalilta kireetkin vaatteet päällä 😅
Jännityksellä odotan, miten tässä käy ja koska näkyy, mutta olen tosiaan pitkä, joten se vaikuttaa.

Siis aivan uskomatonta tää väsymys, aivan veto pois kello 19 alkaen iltaisin 🫠 välillä on sellanen epäuskoinen olo et oonko vaan jotenkin laiska/heikko ja tosi vaikee antaa ittelle lupaa vaan löhötä ilman tunnontuskia

Siis aivan uskomatonta tää väsymys, aivan veto pois kello 19 alkaen iltaisin 🫠 välillä on sellanen epäuskoinen olo et oonko vaan jotenkin laiska/heikko ja tosi vaikee antaa ittelle lupaa vaan löhötä ilman tunnontuskia
Tunnistan. Tuntuu että joka välissä oon pahottelemassa miehelle joka hoitaa lapset ym. kun oon välillä niin poikki. Hän ei kyllä valita vaan patistelee lepäämään että omien korvien välissä tämä on😅

Itellä helpotti pahoinvointi ehkä viikon ajan, mut nyt se on tullut uudelleen pahempana :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: päivät oon saanut olla jotakuinkin rauhassa, mut iltaa kohden alkaa ja pahenee vointi kunnes nukkumaanmennessä pitää käydä oksulla. Ja päiväunia on saanut vetää

Mulla myös jäätävä pahoinvointi, joka alkoi vajaa viikko positiivisen testin tekemisen jälkeen ja on jatkunut siis muutaman viikon. Välillä tulee niin huono olo, että täytyy päästä makuulle. Väsymyskin painaa päälle silloin tällöin.

Takaisin