Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nälkä iski eilen, en ees tajunnut! Vielä ei oo väistynyt kertaakaan 🙈
Tää on siis ihan kamalaa. 😂 Mulla nyt 7+ viikolla on vähän tilanne helpottanut, kun oon alkanut syömään kahden tunnin välein. Enää ei ole maha kipeä nälästä ja pysyy pahoinvointikin poissa. Mut ihan sairaan ärsyttävää olla koko ajan syömässä. 💩 Sit mikään ei kuitenkaan oikein maistuisi.

Mulla on ollut tänään tosi huono päivä tän raskauden kanssa ja pakko sitä tulla purkamaan tänne. Viimeiset 3 päivää on lähes kaikki ruoka etonut pitkin päivää ja jopa oksennus ollut lähellä, mut sit tänään herään pirteänä kuin peipponen ja aivan oireeton olo. Lisäksi näin unta keskenmenosta ja aamulla raskaussovellus ei toiminut (enne? 😅). Oon ollut niin oireeton koko ajan ja ilosin tota etoamisesta. En oo myöskään palellut enää. Ourassa tänään leposyke edelleen +10 lyöntiä koholla ja lämmöt +0.2, mutta sormuskin antoi vihdoin hyviä valmiuslukemia. Noiden lisäksi ristiselkää jomottelee varsinkin iltaa kohden ja tissit ovat pinkeät. Ota tästä nyt selvää että onko siellä jotain vai ei. Kauhea ahdistus odotella vielä viikko varhaisultraa ja pelätä jokaista kohtu-ja selkätuntemusta. Musta tuntuu että te muut ootte niin paljon luottavaisemmin mielin vaikka olisitte oireettomia! Kai jo koettu kohdunulkoinen ja km vaikuttaa, keskeytynyt km multa vielä puuttuukin tosta allekirjoituksesta 🥲 äidin kanssa soittelin viime viikolla ja sanoi ettei muista voineensa huonosti raskauksiensa aikana, vain kahvi ällötti häntä. Se lohdutti muutamaksi päiväksi mutta taas oon aivan paineissa 😅

Mulla on ollut tänään tosi huono päivä tän raskauden kanssa ja pakko sitä tulla purkamaan tänne. Viimeiset 3 päivää on lähes kaikki ruoka etonut pitkin päivää ja jopa oksennus ollut lähellä, mut sit tänään herään pirteänä kuin peipponen ja aivan oireeton olo. Lisäksi näin unta keskenmenosta ja aamulla raskaussovellus ei toiminut (enne? 😅). Oon ollut niin oireeton koko ajan ja ilosin tota etoamisesta. En oo myöskään palellut enää. Ourassa tänään leposyke edelleen +10 lyöntiä koholla ja lämmöt +0.2, mutta sormuskin antoi vihdoin hyviä valmiuslukemia. Noiden lisäksi ristiselkää jomottelee varsinkin iltaa kohden ja tissit ovat pinkeät. Ota tästä nyt selvää että onko siellä jotain vai ei. Kauhea ahdistus odotella vielä viikko varhaisultraa ja pelätä jokaista kohtu-ja selkätuntemusta. Musta tuntuu että te muut ootte niin paljon luottavaisemmin mielin vaikka olisitte oireettomia! Kai jo koettu kohdunulkoinen ja km vaikuttaa, keskeytynyt km multa vielä puuttuukin tosta allekirjoituksesta 🥲 äidin kanssa soittelin viime viikolla ja sanoi ettei muista voineensa huonosti raskauksiensa aikana, vain kahvi ällötti häntä. Se lohdutti muutamaksi päiväksi mutta taas oon aivan paineissa 😅
Samoja ajatuksia täällä. Mulla aaltoilee paha olo, eilen illasta tähän iltapäivään hirveä olo joka alkoi iltaa kohti helpottaa ja stressi nousee heti. Googlaan muiden kokemuksia ja välillä se pahentaa ahdistusta ja välillä helpottaa😅 Luulen et nää hormonit saa mielen myös kierroksille. Mulla myös pari km takana.

ikävä kuulla että sulla @Lumik on samoja mietteitä. Ei tässä auta kuin ottaa päivä kerrallaan, mutta saisimpa muutettua ajatukseni siihen, että olen raskaana kunnes toisin todetaan. Tää stressaaminen kun ei auta yhtään 😀 mutta eihän tätä järjellä voi ajatella. Mä oon kans kahlannut koko netin läpi muiden kokemuksia lukien!!

Mulla on pari päivää ollu huono olo poissa ja aikaistin siks tuota ultraa. Tänään kuitenkin kaikki ok varhaisultrassa, vastasi täysin viikkoja. Kätilö meinasi että oireet voi hyvin pysyäkin pois kun noin helpottanut 🤞🏻

@Harrets No juuri tämä, välillä saan järkeiltyä että ei stressaaminen muuta mitään ja että miksen voi nyt luottaa. Mun siskolla oli myös niin että olot oli välillä päivän poissa ja hänen tsemppaaminen on auttanut vähän. Huvittavaa että esikoisen raskaudessa itkin 4kk pimeässä huoneessa hirveissä oloissa että miksi joillain on niin oireeton raskaus ja voi liikkua ja elää. Nyt kun itsellä ei niin voimakkaita oireita niin sekään ei ole hyvä.🤯 On tämä vaikeaa😆

Jotenkin kun ei oo sitä pahoinvointia, nii oon vaan ettei oireita. Mutta on tosiaan se jatkuva nälkä ja on alkanu ummettaa ja kohdun seudulla kipristelee pitkin päivää. Ja ei näitä tosiaan ennen raskautta ollut 😁

@Harrets Itse kans nyt kaks aamua saanu Ouraan valmiuslukeman joka oli about 10 pykälää korkeampi kun nää edelliset viikot niin samantien oli et ei hitto :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: sykkeet ja hrv edelleen ihan punasella (onneks) mutta onneks saanu vähän palauttavaa aikaa viikonloppuna mökillä.

Huomenna ultrassa selviää sit tän tuoresiirron kohtalo, meillä oli siis aika hidas tuo hcg nousu niin jännittää kyllä aikalailla. En kestä et jos tulee taas "seurataan pari viikkoa" - et jos koko ois vähän liian pieni tai joku ei ihan olis mallillaan. Kestäisin enemmän sen että jos on tm tai kkm mutta yhtään parin viikon seurantaa en tässä kohtaa haluais.

Tää on siis ihan kamalaa. 😂 Mulla nyt 7+ viikolla on vähän tilanne helpottanut, kun oon alkanut syömään kahden tunnin välein. Enää ei ole maha kipeä nälästä ja pysyy pahoinvointikin poissa. Mut ihan sairaan ärsyttävää olla koko ajan syömässä. 💩 Sit mikään ei kuitenkaan oikein maistuisi.
Tämä, mikään ei kuitenkaan maistu😃

Mä kans olin kova lukemaan muiden kokemuksia. En tiedä, helpottaako ne oikeasti😃 jotkut on oireettomia ja jotkut oksentelee. Itellä tuntui nyt etominen loppuvann kun rv9 alkoi. Mutta se odotus ultraan on hirveintä. Mulla heitti vähän ennen lääkärille menoa maha ihan vetelälle, että🤣🤣

Mulla on ollut eilen ja tänään vähän pahoinvointia! Tosi lyhytkestoista mut on kuitenkin, en usko et tätä nyt kuvittelen kuitenkaan 🙊

Pakko se on ilmoittautua myös huonovointisten joukkoon🙋🏼‍♀️🤢 Eilen illasta ihan järkky darramainen fiilis, joka hellitti aamuksi, mutta nostanut taas päivän mittaan päätään.
Olen ihan tuskissaan, kun syöminen ei auta nyt yhtään, päinvastoin🥲🥲 eikä mitään oikein tee mielikään. Ihan typerää verrata esikoiseen, mutta silloin syömällä pääsi huonosta olosta eroon. Ja nyt vasta 4+3, hiphei💃💃

Tsemppiä kaikille pahan olon kanssa kamppaileville😮‍💨🫶🏻

Luojan kiitos tuntuu pahoinvointi ittelläkin helpottaneen, kun oon oppinut syömään tasaisemmin. Oon jonkin aikaa vanhempien luona, niin äiti on pitänyt huolta että saan syötyä kaikkea hyvää. Täällä kaapit notkuvat ruokaa niin aikalailla intuitio ohjaa miten paljon ja mitä syödä. Nyt kun pahoinvointi on paremmin kurissa, ruokakin on alkanut maistua paremmin. Toivottavasti vaan saisin pidettyä olon tällaisena kun lähden kotiin :No Evil Monkey:

Nyt oon alkanut huomata, että hajuaisti on herkillä, kun palaneen käryt ja kaikki hajut laidasta laitaan iskee nenään kovaa, eikä muut samalla tapaa haista. Väsymys on kyllä läsnä ja mieskin ihmetellyt, kun nukahdan nykyisin tehokkaammin kuin hän.

Tänään alkoi työmatkapahoinvointi ja tää on tuttua esikoisesta😬 onneks nyt ei tarvii mennä motaria töihin 😂🫣

Nyt on kyllä niin ruuhkavuosien ruuhkavuodet, että ei ehtis miettiä koko raskautta, jos ei olis näitä oireita😬 Yleensä mulla iskee aina iltapäivällä väsy töissä ja kahden jälkeen täytyy tsempata, et saa hommat tehtyä.. mut nyt raskaana tää väsy on jotain aivan käsittämätöntä😵😱😭Turvotus myös epämiellyttävää ja etova olo väsymyksen kaverina. Pahoinvointi mulla ollu aiemmissa raskauksissa vasta noin viikot 6-16..

Mulla myös eka raskaus oli tosi ahdistavaa ja stressaavaa aikaa kun koko ajan jännitti miten käy ja koko prosessi oli uutta. Nyt kun on jo yksi lapsi niin olo on paljon parempi. Mulla alko nyt tulla oireita niin koitan nyt vaan uskoa niihin, jos ei vuotoja tai muitakaan ilmene. Ultraan on toki vielä 2,5vk aikaa 😮‍💨 Se on eka askel, sitten 12 vk ultra, sitten rakenneultra ja sitten helpottaa huolet toivottavasti, tullakseen taas pintaan vähän ennen synnytystä taas 😵‍💫

Takaisin