Repäisykipuja on alkanut tulla, viimeksi tänään aivastaessa 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Omasta mielestäni tunteilija (mutta niin olen muutoinkin) Äsken tirautin kyyneliä, kun luin uutisen, että Plasto ottaa Kurkkumopon uudelleen tuotantoon. 
Mulla on normaalistikin aika villi unimaailma, mut nyt raskauden aikana uniin on tullut kaikkia vanhoja asioita elämästä. Ihan ku yrittäisi käsitellä niitä pois alitajunnasta.Kuulostaa että täällä monella samanlaista oirekirjoa. Tai sitten suht oireetonta
Onko muilla painajaisia tai muuten vaan villejä unia? Tuntuu, että oon joka yö ihan hikiotsassa menossa unissa![]()
Mulla samat viikot ja myös vatsa turvonnut. Iltaisin näytön tosi raskaana olevalta aamulla ihan vähän vaan pömpöyttääMun aikaisempi mahan pullotus taisikin olla vain turvotusta, koska välillä se häviää melkein kokonaan. Rinnat on välillä niin kipeät, että ei tee mieli käyttää kaarituellisiä rintaliivejä, vaan jotain pehmeitä. Vatsassa ei ole ollut mitään tuntemuksia lähiaikoina, joten taas huomaan ihmetteleväni, olenko oikeasti edes raskaana.
11+0
Tänään töissä ihan yks kaks tuli pyörryttävä olo ja pyörryinonneksi tajusin mennä lattialle istumaan kun päässä sumeni
ilmeisesti verenpaine tai verensokeri mikä lie...varmaan aika normaalia näin alkuraskaudessa tälläinen.
Onko muilla kokemusta?
Mulla ei tuota nopeesti noustessa huippausta ole ollut ja tuossakin tilanteessa olin ollut jalkeilla pidemmän aikaapitäisikin mitata oma verenpaine...sit mietin et uskaltaisi niitä rautatabletteja alkaa jo syödä ennen kuin neuvolassa on mitattu hemoglobiini
kun niitä ei yleensä varuiksi suositella syötävän.
Kannattaa pyytää ihan pvk ja ferritiini, niin tiedät omat arvot. Liikaakaan ei saisi olla. Viralliset viitteet on kuitenkin aika matalat. Mulla oli hb hyvä ja ferritiini n. 40. On kuulemma hyvä eikä tarvitse rautaa, mutta syön kuitenkin vähän. Saisi olla paljon korkeampikin.Mulla ei tuota nopeesti noustessa huippausta ole ollut ja tuossakin tilanteessa olin ollut jalkeilla pidemmän aikaapitäisikin mitata oma verenpaine...sit mietin et uskaltaisi niitä rautatabletteja alkaa jo syödä ennen kuin neuvolassa on mitattu hemoglobiini
kun niitä ei yleensä varuiksi suositella syötävän.
Nestemäinen voi olla myös yksi vaihtoehto. Tai ottaa joka 2. tai 3. päiväKiitos neuvoistaEpäilen just et rauta arvot on laskenut, jotenkin tänäänkin heikko olo heti nyt aamusta.En ole pystynyt syömään mitään lihaa nyt pitkään aikaan(kuvottaa ne) , joten rautaa en ole saanut varmasti riittävästi. Aloin nyt syömään rautalisää
huomasin et on sellasta suihkutettavaa, meinaan sitä kokeilla kunhan apteekkiin pääsen. Mulla noi tabletit aiheuttaa helposti lisää ummetusta,kun nytkin jo vatsa toimii huonosti
Niin toi suihke vois olla siihen apu!
Olisipa itselläkin nuin rautainen vatsa.![]()

Mulla myös ollut Ferrodan käytössä, 100mg on mulle vähän liian tuju kun saman tien menee vatsa sekaisin, mutta 50mg joka toinen päivä näyttäisi toimivan! Kunhan löytää sellaisen kolon missä sen voi ottaa, vähän ärsyttävää kun tuntuu että ihan kaikki (kilpirauhaslääke, maitotuotteet, täysjyvä, palkokasvit...) blokkaa raudan imeytymistäPitäisi muistaa puoli tuntia ennen ateriaa tai tunti sen jälkeen. Alkoi tuo Sideral kiinnostaa, jos ei olisi niin työmaa yrittää järjestellä tuntiaikataulua raudan ottamiseen
![]()