Raskausoireet

Joo siis herkkyys on lisääntynyt. Tänäänkin miehen kanssa kaupalle ajettiin niin parkkipaikalla tuli sellainen olo et itku tulee kohta. Sanoin että nyt itkettää, ei se itku kuitenkaan tullut. Töissä yksi päivä oli että herkistyin vähän väliä ilman järkevää syytä. 😅 Väsymys tuntuu korostavan sitä. Väsymys tulee kyllä ihan yllättäen. Aijemmat raskaudet olleet oireettomia pieniä mielihaluja lukuunottamatta. Ekassa tomaatti ja toisessa rahka ja omena. Tänään nakki maistui taivaallisen hyvältä ja mandariinit.

Etova olo ollut viikon, alkoi aikalailla tarkalleen samoilla viikoilla mitä esikoisesta. Toissapäivänä sanoin miehelle että onneksi pysyy kurissa välipaloilla, olo kohenee kun vähän syö. Noh, eilen ei enää välipalat niin paljoa auttaneet. Väsymystä ollut myös jonkin verran. Mutta selkeästi oireet tällä viikolla nostaneet päätä. Ja tähän saumaan sattui sopivasti vielä töihin paluu. Esikoisen kanssa reilun vuoden kotona olo vaihtui uuteen arkeen. 😄

Näyttää että monilla on ollut huonoa oloa tai ruokahaluun vaikutusta, itse tähän mennessä onneksi selvinnyt pelkällä hedelmähimolla🤞

Mutta piti jo lähteä rintaliivikaupoille kun normaaleista rupesin tursuamaan niin pahasti yli, toivottavasti tämä kasvu ei nyt ihan holtittomasti jatkuisi kun vasta 8+3 😯

Kaikki myös itkettää, noloja tilanteita kun jossain bauhausissa alkaa vollottamaan tippuneen tuotteen vuoksi 😅 Toivottavasti tasaantuu tästä. Itkettääkö muilla tai onko kokemusta siitä et missä kohtaa saattais tasaantua?
Hyvä jos oot säästynyt huonolta voinnilta🙏😊Ja joo oon huomannut olevani paaaljon herkempi kuin ennen, eilen itkeä vollotin yhdelle TV ohjelmalle jossa oli vähän surullinen eläinjuttu,mutta en siis ennen olisi niin vuolaasti itkenyt🙈Ja en pysty yhtään lukee mitään vähänkään surullisia uutisia kun heti purskahdan kyyneliin...välillä jokin ajatuksin saa palan kurkkuun😅

Hirvee lenssu, sitkeä yskä ja poskiontelot paineessa ja tietty nokka tukossa..
Väsymys, järkky närästys, etova olo, tissit/nännit vähän aaltoillen kipeät ja arat ja repäisykivut alavatsalla 🥴
Musta tuntuu et toi syöminen lisää huonoa oloa, maha tyhjänä jotenkin helpompi olla.. et johtuuko etova olo nyt sit närästyksestä vai toisinpäin 🤢 Oon ihan kuollut.. onneksi oon ollut lomalla tän viikon 🫣

Musta tuntuu et toi syöminen lisää huonoa oloa, maha tyhjänä jotenkin helpompi olla.. et johtuuko etova olo nyt sit närästyksestä vai toisinpäin 🤢 Oon ihan kuollut.. onneksi oon ollut lomalla tän viikon 🫣
Mulla sama. Aamuisin saattaa vähän heikottaa/pyörryttää, mutta vasta kun eka ateria syöty niin alkaa kuvotus 😅 ei auta juurikaan syökö enemmän vai vähemmän. Aluksi söin aina vähän mutta totesin että parempi syödä kerralla kunnolla, kun se etova olo tulee jokatapauksessa niin eipähän tarvi olla vähän väliä syömässä 😅 veden juonti myös etoo, siitä johtuen monena iltana tullu päänsärkyä kun ei oo saanut juotua tarpeeks päivän mittaan 😮‍💨

Mulla on tänään ollu järkyttävä pahoinvointi ja ihan kauhee olo muutenki… en tiiä onko tulossa jälkitauti, kun taisin lähteä liian aikasin liikkeelle sen nuhakuumeen jälkee…

10+0 menossa. Uutuutena on ollut nyt noin viikon ajan pakolliset vessakäynnit yöllä ja aika paljon muutenkin öistä heräilyä tai suorastaan unettomuutta aamuyöstä. Vatsa on myös nyt selkeästi joko todella turvonnut tai sitten ihan oikeasti vain kasvanut. Mieskin huomasi eilen sen ensimmäistä kertaa, vaikka itselläni on ollut turvonnut olo jo aika kauan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tämä on ensimmäinen raskauteni ja jotenkin ajattelin, että vatsa alkaisi kasvaa vasta vähän myöhemmin. Mutta ilmeisesti se on menoa nyt, mutta ei haittaa :smiling face with heart-eyes:

Mulla 9+3 tänään. Olo oli alkuviikosta järkyttävän väsynyt ja oon tässä vikaa lomaviikkoa viettänyt käytännössä vaan sohvalla makoillen. Oon myös nukkunut tosi huonosti, mutta siihen on voinu vaikuttaa myös kuumuus. Tuntuu, että oireet on tavallaan vähentynyt ja samalla oon alkanut oleen ihan vainoharhainen ja epäilen kaikkea pahimpia skenaarioita 🥴 ärsyttää esimerkiksi se, että koen että kroppa ei oo muuttunut vielä mitenkään ja ilman varhaisultassa käyntiä en varmaan edes uskois olevani raskaana😅 mulla ei oo mitään mahaa ja rinnat ei oo musta muuttunut mitenkään 😵‍💫 lasken päiviä siihen, että uus ultra aika..

Hajuaisti on kyllä herkistynyt, tai no ehkä kaikki hajut vaan huomaa herkemmkn kun on etova olo 😅 Esim. jestas mitkä hajut esikoisen Piltti-purkista tuleekaan kun sen avaa! 🥴

Mun on pakko nyt tehdä enemmän ite ruokia esikoiselle aina ku teen meillekki ruokaa, kun en pysty syöttämään pilttejä yhtään tai oksennan… muutama piltti on ihan ok

Mä taas täällä (6+5) odottelen et tulis superhajuaisti 😃 Mulla on aina ollut kehno, niin haluaisin pärjätä puolisolle. Oireita ei muutenkaan ole kerrottavaksi. Tissikipu on enää nännisärkyä ja sen huomaa eniten öisin ja kylmässä. Muuten on vain tarkkailtava masutuntemuksia, kun energiaakin on ja mikään ei ällötä.

Täällä hajuherkkyys on alkanut 🤣😅 Hoitotyötä tekevänä voin sanoa, että ne eritteen tuoksut mitkä ei oo ennen yököttänyt aiheuttaa nyt vähän yökkäilyä 😅🙈
Nälkä on jatkuvasti ja väsyttää aivan hirveästi 😅

Mulla on satunnaista pahoinvoitia, mutta oon tainnu säästyä pahimmalta ainakin toistaseks! Mutta väsymys on kyllä ihan omaa luokkaansa, ja tuntuu että keskittymiskyky on täysin kadonnu! En tiiä johtuuko väsymyksestä vai mistä mutta tuntuu että mitään ei saa aikaseksi 😅
Niin ja juoksen yötä päivää vessassa, ehkä ärsyttävintä kaikista

Mulla on satunnaista pahoinvoitia, mutta oon tainnu säästyä pahimmalta ainakin toistaseks! Mutta väsymys on kyllä ihan omaa luokkaansa, ja tuntuu että keskittymiskyky on täysin kadonnu! En tiiä johtuuko väsymyksestä vai mistä mutta tuntuu että mitään ei saa aikaseksi 😅
Niin ja juoksen yötä päivää vessassa, ehkä ärsyttävintä kaikista
Mä luulin että selvisin ilman pahoinvointia kun esikoisesta alko jo 6+ viikoilla ja pahin oli 8+ ni tästä toisesta alko ihan jäätävä pahoinvointi vasta kyt ja kohta jo 10+🤢 tää limasuus ei helpota ku nielu täynnä räkää ja ku niistää ni samalla oksennan…

Mä luulin että selvisin ilman pahoinvointia kun esikoisesta alko jo 6+ viikoilla ja pahin oli 8+ ni tästä toisesta alko ihan jäätävä pahoinvointi vasta kyt ja kohta jo 10+🤢 tää limasuus ei helpota ku nielu täynnä räkää ja ku niistää ni samalla oksennan…
Voi apua 🙈 kuulostaapa ikävältä! Tsemppiä sinne!
Voin kuvitella miten paha on oksentelu ja tukkosuus samaan aikaa! Mulla kanssa ihan kiitettävästi tällä hetkellä just tukkosuutta ni toivon ettei tää menis pahemmaks!

Mulla oli yksi aamu kun olo tuntui jopa suht hyvältä. Huolestuin tietysti, et nyt on jotain meneillään ja laitoin neuvolachattiinkin paniikissa viestiä. Noh ei menny kauaa kun alko taas etova olo.

Katoin reelsin muuten että pahoinvointiin auttaa tikkarin imeskely. Makeeta ei tee erityisesti mieli, mutta tikkarin imeskely on auttanut tilanteissa, jossa on ollut tosi huono olo ja pitää saada aikaseksi asioita tai keskittyä johonkin. Ainaki itellä toiminu.🍭

Täällä edelleen unettomuutta kuten viestin ajankohdasta voi päätellä.🥲

Mä taas täällä (6+5) odottelen et tulis superhajuaisti 😃 Mulla on aina ollut kehno, niin haluaisin pärjätä puolisolle. Oireita ei muutenkaan ole kerrottavaksi. Tissikipu on enää nännisärkyä ja sen huomaa eniten öisin ja kylmässä. Muuten on vain tarkkailtava masutuntemuksia, kun energiaakin on ja mikään ei ällötä.

Minä en oo huomannut hajuaistissa myöskään muutoksia. Esikoisen odotuksessa ei myöskään hajut tuntuneet mitenkään erityisen voimakkaana nenään. Ja ihan pari hassua hajua teki pahaa. Saa nähdä miten käy tällä kertaa.

Jahas mielialavaihtelut iski! Oon yleensä aika tasaisen rauhallinen mutta eilen harmitti ihan hirveesti pieni asia ja tänään aamusta ihan näin punaista kun luin yhden työsähköpostin. Yritin vastata kohteliaasti mutta kuuluikohan rivien välistä kihinää 😂

Mulla pahoinvointi jatkuu. Nyt viikkoja 7+0, joten on kyllä tosi aikaisin jo alkanut. Pari viikkoa tästä jo kärsinyt. En muista, että aikaisemmista olisi ihan näin, yleensä musta alkanut joskus 6+ viikoilla. Lisäksi maha on ihan pallo, ihan koko vuorokauden. Saa katsoa tosi tarkasti mitä päälleen pistää, että saisi pidettyä vielä salassa. Samoin jalat turpoavat, jos on pystyssä. Tällaista ei muissa raskauksissa ole ollut ollenkaan. Onkohan ikä tehnyt tehtävänsä? :Grimacing Face:
Ja väsymys, se on myös ollut pari viikkoa. Väsähtää tosi helposti ja sitten pahaolo vielä lisääntyy. Eilinen ilta meni lepäillessä, muta koko ajan yököttää samalla.
Vatsassa pieniä tuntemuksia. Repäisykipuja ja välillä sellaista paineen tunnetta. Viikonloppuna oli pientä menkkakipuiluakin. Mutta eiköhän nämä kaikki kuulu siihen, kun kohtu siellä kasvaa.

Mutta kyllä aika kultaa muistot, enkä muistanut miten hirveää tämä on. Vaikka ei edes pahimmasta päästä ole nämä oireet. Nyt lasken viikkoja, että päästäisiin toiselle kymmenelle ja alkaisi helpottaa. Näin ainakin aikaisemmin ollut. Tai viimeistään siinä nt-ulran aikoihin.

Mulla pahoinvointi jatkuu. Nyt viikkoja 7+0, joten on kyllä tosi aikaisin jo alkanut. Pari viikkoa tästä jo kärsinyt. En muista, että aikaisemmista olisi ihan näin, yleensä musta alkanut joskus 6+ viikoilla. Lisäksi maha on ihan pallo, ihan koko vuorokauden. Saa katsoa tosi tarkasti mitä päälleen pistää, että saisi pidettyä vielä salassa. Samoin jalat turpoavat, jos on pystyssä. Tällaista ei muissa raskauksissa ole ollut ollenkaan. Onkohan ikä tehnyt tehtävänsä? :Grimacing Face:
Ja väsymys, se on myös ollut pari viikkoa. Väsähtää tosi helposti ja sitten pahaolo vielä lisääntyy. Eilinen ilta meni lepäillessä, muta koko ajan yököttää samalla.
Vatsassa pieniä tuntemuksia. Repäisykipuja ja välillä sellaista paineen tunnetta. Viikonloppuna oli pientä menkkakipuiluakin. Mutta eiköhän nämä kaikki kuulu siihen, kun kohtu siellä kasvaa.

Mutta kyllä aika kultaa muistot, enkä muistanut miten hirveää tämä on. Vaikka ei edes pahimmasta päästä ole nämä oireet. Nyt lasken viikkoja, että päästäisiin toiselle kymmenelle ja alkaisi helpottaa. Näin ainakin aikaisemmin ollut. Tai viimeistään siinä nt-ulran aikoihin.
Täällä kans yks viikkojen laskija. Nyt 7+5 ja toivon, että kuukauden kuluessa pahoinvointi loppuu kokonaan🤞🏻

Mulla on alkanut myös ihan tajuton närästys. Ei meinaa lääkkeetkään auttaa siihen. Pystyn makaamaan tai nukkumaan oikeastaan vaan vasemmalla kyljellä, koska muuten närästys pahenee tai paha olo lisääntyy huomattavasti. Alkaa olla toinen puoli jo aika jumissa, kun asennon vaihdot on aika minimaalisia😬

Kohtu tuntuu aina välillä, taitaa päästä vielä kallistumaan taaksepäin. Välillä on menkkakipuja, jotka oon luokitellut kyllä kasvukivuiksi.

Vesi maistuu todella pahalta, mutta nyt oon mehua saanut juotua. Jännä, kun yleensä inhoan tiivistemehuja, niin nyt se on ainoa mikä menee alas ongelmitta.

Takaisin