Raskausoireet

Mulla on nyt pahin pahoinvointi väistynyt,onneksi koska juuri aloitin työt😄🙏varuiksi oon pitänyt muovipussia mukana😆 mutta niinkuin useempi on täällä sanonut et ruokahalu on ihan nolla! Ja mulla myös toi et just kun löydän jonkun mitä voi syödä niin seuraavana päivänä se ällöttää🙈Lämmin ruoka ei mee alas,salaatit välillä hedelmät etenkin omena ja vesimeloni maistuu😋Mut eipä tässä pelkällä omenalla oikeen elä,nälkä on kokoajan ja pelkään et pyörryn vielä joku päivä😬

Siis oonko mä ainut tääl, joka vois vaan syödä, syödä ja syödä - edelleen 🙈🙊 ja nimenomaan täyttävää lämmintä ruokaa 🥲
Siis mun ei tee mieli syödä yhtään mitään, mutta ainoastaan kunnon lämmin ruoka auttaa tällä hetkellä pahaan oloon. Siispä tässä eräänä päivänä söin etätyöpäivän aikana neljä kertaa jauheliha-spagettivuokaa, että selvisin päivästä 🙈 Toki siis annokset on pienehköjä.

Mulla oli viikonloppuna hetkellisesti aamulla etovaa oloa, joka lähti kyllä aamupalalla pois, onneks. Sen jälkeen muutaman kerran hetkellisesti tullu heikko/huono olo. Mut ruokahalu on vähän turhankin hyvä ajoittain, eli ei hätää @Ranskanperuna et ole ainut, joka voisi vaan syyä. Varsinkin siis ihan ruokaa. Muutoin oon edelleen melko oireeton, paitsi rinnat on kyllä ihan tosi arat ja turpeet😅

Tuli ihan pari pinkkiä pisaraa pyyhkäistessä ja yritän ottaa rauhassa mutta kauhee kun alkoi jännittää 🙈 Ei oo vielä tätä ennen tullut pisaraakaan. Huomenna tulee 6+0 täyteen eikä ole kuin reilu viikko varhaisultraan, olisipa kaikki kunnossa! 😭🤞

Muistatteko sunnuntai-pahoinvoinnin. No se on nyt jatkunut sunnuntaista asti ympäri vuorokauden. Nenä on ku vainukoiralla ja haistan aivan kaiken. Sit oksettaa vielä vähän enemmän🤢

Syöminen itseasiassa pahentaa oloa hetkeksi. Mitään ei tee mieli. Ja huimaa useita kertoja päivässä. Mähän siis ihan hehkun🫩

Onko @Feronia vuoto pysynyt poissa?

Muistatteko sunnuntai-pahoinvoinnin. No se on nyt jatkunut sunnuntaista asti ympäri vuorokauden. Nenä on ku vainukoiralla ja haistan aivan kaiken. Sit oksettaa vielä vähän enemmän🤢

Syöminen itseasiassa pahentaa oloa hetkeksi. Mitään ei tee mieli. Ja huimaa useita kertoja päivässä. Mähän siis ihan hehkun🫩

Onko @Feronia vuoto pysynyt poissa?
No, ainakin nyt on niitä oireita niin eipä tarvitse epäillä! 😅 Kuulostaa kyllä kurjalta!

Joo onneksi ei ole tänään näkynyt pisaraakaan! 😊 Ja eilenkin ne pari oli niin haaleita että hyvä kun niitä edes erotti eikä ole ollut kipuja niin ehkä kaikki on ok. Tosi mietoja kramppeja on ollut mutta niitä on ollut plussasta asti vaihtelevasti. Nyt vaan jännitän entistä enemmän sitä ensi viikon varhaisultraa että olisipa kaikki normaalisti! 😅 Paha kun ei mitään voi asialle itse tehdä!

No, ainakin nyt on niitä oireita niin eipä tarvitse epäillä! 😅 Kuulostaa kyllä kurjalta!

Joo onneksi ei ole tänään näkynyt pisaraakaan! 😊 Ja eilenkin ne pari oli niin haaleita että hyvä kun niitä edes erotti eikä ole ollut kipuja niin ehkä kaikki on ok. Tosi mietoja kramppeja on ollut mutta niitä on ollut plussasta asti vaihtelevasti. Nyt vaan jännitän entistä enemmän sitä ensi viikon varhaisultraa että olisipa kaikki normaalisti! 😅 Paha kun ei mitään voi asialle itse tehdä!
Olokin on kyllä aika kurja. Unettomuus tosin vaivaa vieläkin. Jos sais nukkua, niin ehkä olokin vähän helpottuis.

Hyvä juttu! Oisko ollu vaan joku harmiton nirhauma limakalvolla, joka tipat aiheutti. Viikko vielä odotettava ultraan. Kyllä me selvitään😊

@Feronia hyvä et vuoto ei jatkunut🙏 oisko just ollut joku ärsyyntynyt limakalvo. Mut säikäyttäähän tollanen🥺

Oi voi on tää alkuraskaus kyl kaikkea muuta ku hehkeetä oloa🙈Mä en oo töiden jälkeen jaksanut muuta kun makoilla ja pakolliset jutut hoitaa kotona..yleensä oon tosi touhukas. Nyt ei tee mieli oikeen edes tehdä mitään. Väsyttää,etoo,on nälkä...😆 No onneksi toivon mukaan tää ei kestä enää kauaa🤞

@Feronia hyvä et vuoto ei jatkunut🙏 oisko just ollut joku ärsyyntynyt limakalvo. Mut säikäyttäähän tollanen🥺

Oi voi on tää alkuraskaus kyl kaikkea muuta ku hehkeetä oloa🙈Mä en oo töiden jälkeen jaksanut muuta kun makoilla ja pakolliset jutut hoitaa kotona..yleensä oon tosi touhukas. Nyt ei tee mieli oikeen edes tehdä mitään. Väsyttää,etoo,on nälkä...😆 No onneksi toivon mukaan tää ei kestä enää kauaa🤞
Toihan on jo hyvin, että pääset kuitenkin töihin saakka 🫶

Joo, hehkeys on kyllä kaukana. Oltiin vähän aika sitten miehen kanssa reissussa, jossa sielläkin kärsin pahoinvoinnista. Odoteltiin ravintolasta ruokia mukaan ja minä istuin siinä jälleen kerran pahoinvoivana. Mies samaan aikaan totesi, etten ole koskaan näyttänyt niin kauniilta 😂😂😂😂 Ja siis aivan tosissaan tätä tarkoitti. Naurattaa vieläkin tää yhtälö. Se on se raskauden tuoma "hehku"

Mulla on kyllä ektopiaa kohdunsuulla niin voin syyttää sitä kaikista verenvuodoista 🤞 Tosin me ei olla kyllä plussan jälkeen edes heiluteltu peittoja kun ei ole kummallakaan ollut fiilistä (ennen yritystä 1-2 kertaa kuussa oli meille normitahti) niin ei voi olla penetraatiosta johtuvaa 😅 Mutta jos sekin reagoi hormonimutoksiin!

Joo tuo hehkeys tuntuu olevan kaukana! Vaikka mulla ei ole etovaa oloa, naama kukkii ja turvottaa ja mustat silmäpussit seuraa päivästä toiseen niin että ei mieltä hivele katsoa omaa peilikuvaa 😂

Toihan on jo hyvin, että pääset kuitenkin töihin saakka 🫶

Joo, hehkeys on kyllä kaukana. Oltiin vähän aika sitten miehen kanssa reissussa, jossa sielläkin kärsin pahoinvoinnista. Odoteltiin ravintolasta ruokia mukaan ja minä istuin siinä jälleen kerran pahoinvoivana. Mies samaan aikaan totesi, etten ole koskaan näyttänyt niin kauniilta 😂😂😂😂 Ja siis aivan tosissaan tätä tarkoitti. Naurattaa vieläkin tää yhtälö. Se on se raskauden tuoma "hehku"
Joo mun vointi on kyllä hyvä,en valita kun tiedän et vois olla 100 kertaa karseempaa🙊pari viikkoa sitten olo oli kyllä vielä sellainen et töihin ei olis ollu asiaa.Lähinnä tää oma sisäinen olo ja jotenkin se et ei jaksa tehdä mitään on vähän uutta😄

Haahha voi ihana mies🥰Reissussa olo pahoinvoivana ei varmastikaan oo ihan helpoin juttu😬

Joo mun vointi on kyllä hyvä,en valita kun tiedän et vois olla 100 kertaa karseempaa🙊pari viikkoa sitten olo oli kyllä vielä sellainen et töihin ei olis ollu asiaa.Lähinnä tää oma sisäinen olo ja jotenkin se et ei jaksa tehdä mitään on vähän uutta😄

Haahha voi ihana mies🥰Reissussa olo pahoinvoivana ei varmastikaan oo ihan helpoin juttu😬
Joo, muutkin oireet kun pelkkä pahoinvointi kyllä vaikuttaa paljon siihen jaksamiseen. Toisaalta voisko se tuoda mukanaan sellaista tervettä 'hälläväliä" asennetta jos yhtään on taipumusta ylisuorittamiseen 😄😄

Mulla ma paluu töihin, saas nähdä.

Käytiin äsken toisessa vu ja päiviä tuli yksi lisää, kun pikkuinen oli kirinyt kasvussa 🥹😍 Samalla juttelin lääkärin kanssa oireista ja kerroin päänsärystä, joka tulee lämpimässä suihkussa kasvoihin ja otsaan. Totes että ONPA ERIKOISTA. Piti ihan selittää, että olen kyllä netistä saanut kaivettua tästä vertaiskokemuksia, hänellä ei ollut tällaisesta mitään havaintoa vaikka pitkään ollut alalla.

Näyttää että monilla on ollut huonoa oloa tai ruokahaluun vaikutusta, itse tähän mennessä onneksi selvinnyt pelkällä hedelmähimolla🤞

Mutta piti jo lähteä rintaliivikaupoille kun normaaleista rupesin tursuamaan niin pahasti yli, toivottavasti tämä kasvu ei nyt ihan holtittomasti jatkuisi kun vasta 8+3 😯

Kaikki myös itkettää, noloja tilanteita kun jossain bauhausissa alkaa vollottamaan tippuneen tuotteen vuoksi 😅 Toivottavasti tasaantuu tästä. Itkettääkö muilla tai onko kokemusta siitä et missä kohtaa saattais tasaantua?

Huh täällä näyttäisi nyt siltä, että pahin väsymys on takana päin. Nyt kolmas päivä ilman kuoleman väsymystä😮‍💨😂 lisäksi etova olokin on vissiin helpottamaan päin. Hajuherkkyys ja siitä johtuva huono olo ei kyllä oo kadonnu mihinkää🥲
Mulla alkoi vanha välilevynpullistuma vaivaamaan esikoisen raskaudessa vähän ennen puoltaväliä. Nyt tässä raskaudessa vaivannut jo viikon, jos yhtään enempää istuu tai kumartelee. Jälkimmäistä kyllä tulee tehtyä, kun esikoista nostelee. Ei muuten haittaa tuo kipu, mutta se on niin voimakasta vihlontaa, että meinaa jalka lähtä väkisellä alta. Toivottavasti ei ainakaan pahennu, kun vaikeuttaa sitten normiarkea esikoisen kanssa jo aika paljon🥲 tänään vasta 9+3.

Näyttää että monilla on ollut huonoa oloa tai ruokahaluun vaikutusta, itse tähän mennessä onneksi selvinnyt pelkällä hedelmähimolla🤞

Mutta piti jo lähteä rintaliivikaupoille kun normaaleista rupesin tursuamaan niin pahasti yli, toivottavasti tämä kasvu ei nyt ihan holtittomasti jatkuisi kun vasta 8+3 😯

Kaikki myös itkettää, noloja tilanteita kun jossain bauhausissa alkaa vollottamaan tippuneen tuotteen vuoksi 😅 Toivottavasti tasaantuu tästä. Itkettääkö muilla tai onko kokemusta siitä et missä kohtaa saattais tasaantua?
Mä aattelin myös mennä ensi viikolla liivikaupoille kun alkaa sen verran kivistää liivit! Mulla vasta 7+0 mutta joinakin päivinä ihan kunnolla kipuilee rinnat :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Välillä kun mies tulee halaamaan sanon "au" kun osuu ekana rintoihin :rolling:

Ja joo oon pari kertaa itkenyt Vihervaaran Annasta tehdylle "Anne Shirley"-animaatiosarjalle mitä aloin katsomaan! Oli pakko tsekata se kun olen niiden kirjojen fani. Ei edes ole mitään traagista tapahtunut, viimeksi itkin kun päähenkilö sai joululahjan :No Evil Monkey: Lisäksi eilen aamulla näin jonkun hassun kirjotuksen ja nauroin sille ja sit se nauru muuttu kirjaimellisesti itkunauruksi ja lopuksi se oli enemmän itkun kuin naurun puolella :tears: Siinäkään ei ollut mitään traagista, en tiedä mistä se itku tuli! Toivon mukaan en pian ala töissä spontaanisti itkemään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä aattelin myös mennä ensi viikolla liivikaupoille kun alkaa sen verran kivistää liivit! Mulla vasta 7+0 mutta joinakin päivinä ihan kunnolla kipuilee rinnat :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Välillä kun mies tulee halaamaan sanon "au" kun osuu ekana rintoihin :rolling:

Ja joo oon pari kertaa itkenyt Vihervaaran Annasta tehdylle "Anne Shirley"-animaatiosarjalle mitä aloin katsomaan! Oli pakko tsekata se kun olen niiden kirjojen fani. Ei edes ole mitään traagista tapahtunut, viimeksi itkin kun päähenkilö sai joululahjan :No Evil Monkey: Lisäksi eilen aamulla näin jonkun hassun kirjotuksen ja nauroin sille ja sit se nauru muuttu kirjaimellisesti itkunauruksi ja lopuksi se oli enemmän itkun kuin naurun puolella :tears: Siinäkään ei ollut mitään traagista, en tiedä mistä se itku tuli! Toivon mukaan en pian ala töissä spontaanisti itkemään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Helpotti kyl suuresti oloa isommat kupit. Mua jännittää että koska pitää uudelleen lähteä etsimään liivejä, kun tuntuu välillä että nämä alle viikko sitten ostetutkin jo ahdistaa. 😅 Ja tuo herkkyys ja kipuilu kun on niin ei puristus liiveistä kyllä tunnu kivalta.

Naurusta itkuun on täälläki päästy! Siinä yllättää kyllä mestari ihan itsensäkin. 😂
Ihanaa kuulla et muillakin samaa, vaikkei itkeskely kovin mukavaa olekaan 😅

Mulla oli sillon muutamia viikkoja sitten nännit hetken arat ku esikoinen söi, mut nyt ei mitään ja tuntuu ettei nää kyllä oo muuttunu mitenkään😂varmaan toi esikoinen tyhjentää näitä siihen tahtiin ettei paljoo muutokset näy😂

Takaisin