Raskausoireet

@kirppu_ mulla ihan sama tuon oksentaminen suhteen. Kun vaan pysyisi siedettävänä olo mutta pahoin pelkään.

Mulla on tänään ollut jo heti aamusta lähtien tosi huono olo. Nyt iltapäivällä on lisäksi tullut vähän päänsärkyä mukaan ja alan tosissaan pelätä mitä tulee jos mun migreeni leviää käsiin kun biologista estolääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä mun toimiva täsmälääkekään ole suositeltavien listalla. Pakko vaan pärjätä panadolilla, imigranilla ja kofeiinilla.
Silleen ihana et joku muuki on samassa veneessä tän oksennuskammon kans🫣 saa jotain vertaistukea. Jospa ei tosiaan menis pahemmaksi tai jos menee nii toi pahoinvointilääke käyttöön🙈

Mullahan ois nyt taas resepti xonveaan olemassa ja niitä vielä ennestäänkin jemmassa mutta kun imetän vielä nuorinta niin se ei ole vaihtoehto lääkkeeksi tällä hetkellä. Pakko keksiä jotain muuta kun en imetystäkään halua lopettaa kun on niin tärkeä tytölle.

Joo mäkin imetän vielä ainaki vuoden ikään asti ni munki tarvii pärjätä jotenki, toivon ettei tuli tässä raskaudes nii kauheeta pahoinvointii🤞🏼

Mä löysin tänään lippulapun, johon olin kirjannut alkuraskauden oireita esikoisen ajalta. Silloin etova olo oli alkanut 5+4, et mielenkiinnolla odotan alkavaa viikkoa miten käy 🙉🥲 Mulla ei onneks ollut oksentamista, mut 3-4 viikkoa todella öklö olo lähes koko päivän ja en pystynyt syömään mitään lämmintä ruokaa 🫠

Mulla näköjään maistuu nyt vesi ja mun lemppari mehu ihan järkyttävältä….

Kahvi jäi juomatta nyt aamulla ja kun nousin pöydästä ylös, repäisi jostain tuolta sisuskaluista niin että meinasin mennä kaksinkerroin.

Ihana alkuraskauden ummetus alkanut😑 esikoisesta tätä ei kauaa ollu ku aamusin kahvi pisti mahan sekasin, mut nyt ei oo kahvi maistunu ihan helteidenki takia…

Ihana alkuraskauden ummetus alkanut😑 esikoisesta tätä ei kauaa ollu ku aamusin kahvi pisti mahan sekasin, mut nyt ei oo kahvi maistunu ihan helteidenki takia…
Muakin ummettaa 😅 en kyllä tähän osannut yhdistää, kun oon muutenkin ummetukseen taipuvainen.

Mulla ummetusta oli viidessä ensimmäisessä raskaudesta mutta nyt kun on suolesta leikattu pitkä pätkä pois niin ummetusta ei ole ollut. Muistan niin elävästi sen tuskan eikä kyllä ole yhtään ikävä ummetusta.

Mites muilla, väsyttääkö? Oon torkahdellut sohvalle ja äsken pihakeinuun 😂 esikoinen kyselee koko ajan mennäänkö sinne ja tänne, mutta ei jaksa 😅 jotenkin tuntuu, että pian kun kesä kääntyy syksyyn niin pitäisi vielä ulkoilla, uida ja nauttia mutta hyvä että jaksan kävellä rappuset alas kerrostalon yhteiselle piha-alueelle ja istuskella siellä 😅 onneksi on paljon lapsia naapurissa nii ei silti tytöllä tylsäksi käy

Mites muilla, väsyttääkö? Oon torkahdellut sohvalle ja äsken pihakeinuun 😂 esikoinen kyselee koko ajan mennäänkö sinne ja tänne, mutta ei jaksa 😅 jotenkin tuntuu, että pian kun kesä kääntyy syksyyn niin pitäisi vielä ulkoilla, uida ja nauttia mutta hyvä että jaksan kävellä rappuset alas kerrostalon yhteiselle piha-alueelle ja istuskella siellä 😅 onneksi on paljon lapsia naapurissa nii ei silti tytöllä tylsäksi käy
Ei väsytä ainakaan vielä, esikoisen alkuraskaudessa väsytti pari viikkoa julmetusti. Jospa ei nyt tulis kun paljon valoisampi vuodenaikaki😁

Väsymys on vielä ihan kohtuullista. Ei mikään ihme että tässä vaiheessa päivää alkaa väsy painaa kun on herännyt joskus neljän jälkeen aamuyöstä. Mua ei niinkään se väsymys haittais kunhan pysyis pahoinvointi ja päänsärky/migreeni kokonaan pois.

Lievää väsymystä on. Illalla ei tarvi kauaa unta odotella😂😴 nää menkkajomotukset on kyllä ärsyttäviä, kun välillä sattuu ihan sikana💀

Täällä nyt rv 4+1 ja oireina ollut tähän mennessä kova nälkä, jopa tukala turvotus ja ilmavaivat, hiukan kipeät rinnat, pissahätä ja heräily aamuyöstä. Myös levottomat jalat on vaivanneet nyt enemmän kuin pitkään aikaan, mikä vaikeutti eilen nukahtamista, vaikka olin ihan väsynyt. Vatsassa jomotusta, erityisesti vasemmalla puolella - ei koko ajan, mutta useampaan otteeseen vuorokaudessa siten, ettei voi olla huomaamatta. Toivottavasti ei ole huono merkki.

Levottomat jalat! Eilen illalla/yöllä vaivasivat. Viime raskaudesta olin jo unohtanut tämän, mutta eilen muistui mieleeni kun silloin vaivasi harva se yö🙈 Tietääkö joku mistä se johtuu ja voiko sitä jollain lailla helpottaa?

Mulla oli kans viimeyönä levottomat jalat ja kädet!😩 mutta, jotkut käyttää magnesiumia helpottamaan ja joillekki auttaa tukisukat😇

Noniin nyt tänne on näköjään rantautunut hienoisen lievä etovaolo😁 jospa menis ohi niinkuin esikoisestakin, 2vk kesti kunnes kävin vyöhyketerapiassa ja se jäi sittemmin hoitopöydälle.

Täällä tänää 5+1. Olo on kyllä niin normaali, ettei tätä oikein todeks vielä meinaa uskoa 😅 oireina toki ollut kyllä se ettei menkat alkanut, väsymys, nälkä, pissahätä ja oudot tuntemukset kohdussa. Ehkä tää on oireettomuus on ihan ok🤷‍♀️

Takaisin