Raskausoireet

Mille siellä ultrassa näytti? 😊
Hyvältä näytti! Syke löytyi ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. 🤩🙏 Mikä helpotus! Yhden päivän oli ns. hitaammin kasvanut kuin mitä olisi "pitänyt", mutta siitä ei tarvii huolestua. Kuulemma normaalia pakastealkio-/hoitoalkuisissa 👌Lapsettomuuspolin mukaan nyt siis 7+0 ja ultran mukaan 6+6.

Oireet loistaa poissaolollaan, mut kätilö "varoitteli" että tällä viikolla pahoinvointi voi tehdä paluun 😅
 
Yksi oire on muuten ollut riesana tällä viikolla: närästys! Ajattelin, että sitä tulis vasta loppuraskaudesta, mut näköjään jo nyt.. Ärsyttävä vaiva ja iltaa kohti pahenee. 😔
 
Hyvältä näytti! Syke löytyi ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. 🤩🙏 Mikä helpotus! Yhden päivän oli ns. hitaammin kasvanut kuin mitä olisi "pitänyt", mutta siitä ei tarvii huolestua. Kuulemma normaalia pakastealkio-/hoitoalkuisissa 👌Lapsettomuuspolin mukaan nyt siis 7+0 ja ultran mukaan 6+6.

Oireet loistaa poissaolollaan, mut kätilö "varoitteli" että tällä viikolla pahoinvointi voi tehdä paluun 😅
Hienoja uutisia! ❤️

Hoitoalkuinen raskaus meilläkin menossa; 2-päiväinen tuoresiirto ainakin vielä tarrasukkineen mukana 🥰
 
Hieman huonoa oloa, pitää syödä vähän ja usein, lisäksi lämmin ruoka ei oikein uppoa. Väsymystä, päiväunet maittaa😅 ja pinna hieman kireämmällä
 
Plussasin kp 30/28 ja plussa tuli heti. Samana päivänä aloin jo aavistelee, kun tuntu nippailuja ja menkkakivuntyylisiä jomotuksia. Nää tuntemukset loppu muutamis päivis ja sit hermoilinki, kun ei oo oireita. Täältä luin teidän oireista ja mietin omaa oireettomuutta. Ennenku vast nyt vähä aika sit tajusin että me kaikki ei mennä samoil viikoil ja mul LA loppukuusta niin suuri ero oireissakin alkukuuhun🤦‍♀️😅

Mutta pahoinvointi alkoki viikko sit 5+4 ja tää viikko mennykki sit vaa niin et keskittyy vaa hengittämiseen ja olotilaan🤢 esikoisesta pahoinvointi alko vasta 7-8vkol. Muina oireina väsymys ja hengästyminen. Sekä satunnaisia vatsakipuja jotka tietenki huollettaa.
 
Mitkä ruoat teillä pahoinvoinnista kärsiville on menneet parhaiten alas?

Minulla on nyt pari viikkoa (nyt 7+1) ollut jatkuvaa pahoinvointia ja satunnaista oksentelua. Syöminen käy yhä vaikeammaksi kun tuntuu, että kerran kun on jotakin syönyt niin sen jälkeen sama ruoka etoo älyttömästi. Jonkun aikaa toimi esim. vispipuuro, viili ja paahtoleipä, mutta nyt nekin alkavat tökkiä. Lisäksi muutaman päivän ajan oksentelua on ollut aiempaa säännöllisemmin (yleensä aamulla aamupalan jälkeen). Lämpimiä aterioita en ole juuri pystynyt syömään, silloin tällöin menee pienen pieni annos riippuen ruoasta. Kaupassa vaikea päättää mitä kokeilisi, kun kaikki vaan aiheuttaa ällötystä 😅
 
Mitkä ruoat teillä pahoinvoinnista kärsiville on menneet parhaiten alas?

Minulla on nyt pari viikkoa (nyt 7+1) ollut jatkuvaa pahoinvointia ja satunnaista oksentelua. Syöminen käy yhä vaikeammaksi kun tuntuu, että kerran kun on jotakin syönyt niin sen jälkeen sama ruoka etoo älyttömästi. Jonkun aikaa toimi esim. vispipuuro, viili ja paahtoleipä, mutta nyt nekin alkavat tökkiä. Lisäksi muutaman päivän ajan oksentelua on ollut aiempaa säännöllisemmin (yleensä aamulla aamupalan jälkeen). Lämpimiä aterioita en ole juuri pystynyt syömään, silloin tällöin menee pienen pieni annos riippuen ruoasta. Kaupassa vaikea päättää mitä kokeilisi, kun kaikki vaan aiheuttaa ällötystä 😅
Mulla tätä ihan samaa et kaikki ruuat on lähinnä "kertakäyttösii" 😕 enkä voi suunnitella ruokaa etukäteen, kun ei sit teekkää mieli. Alkaa vaa ruoka ideat loppuu kohta😅 ja varsinki juomat! Aluks maistu vichy, mut nyt ei sekää.

Tähä mennes oksentelua ollu vaa aamusin. Onnistuin välttää pari kertaa sen, ku join jo heti sängys mini juotavan jugurtin. Mut tänää se tuli ylös. Oksennuksen jälkee itel helpottaa se pahaolo ja sit sain syötyy aamupalan. Esikoisen kohal oli kyl iha samaa.
 
mulla on auttanut proteiinirahka, gefiluksen kefir, jogurtti kaurahiutaleilla ja satunnaisesti myös kananmunat. söin aiemmin puuron aamuisin kunnes alkoi tökkiä, nyt keksin että pystyn syömään ruisleipää juustolla tai maksamakkaralla.

erittäin tärkeäksi huomasin myös että kun tekee mieli jotain, sitä on saatava heti eikä esim illalla tai huomenna, koska mieliteot ei mulla kestä kauaa. mulla ei myöskään ole mielitekoja kovin usein, viimeisen viikon aikana vasta ekat kerrat.

samaistun siis ihan täysin tohon et kaupassa vaikee päättää kun kaikki ällöttää. mut yrittäkää löytää semmonen go to ruoka joka menis sillon ku mikään muu ei, jos vaan mahdollista! mulla ne on proteiinirahka ja kefir. lämmin ateria ei maistunut useisiin päiviin mutta nyt tällä viikolla mennyt jo muutaman kerran 🥰
 
Mulla on uponnut hedelmät, smoothiet ja maustamaton Jogurtti pelkästään. Leipää myös oon pystynyt syömään. Jäisiä marjoja, herneitä ja joskus mehujäätä. Ruuista lähinnä vain kylmiä salaatteja ja sushia. Siinäpä lähinnä viime kuukauden ruokavalio 😅 nyt 9+3 alkaa vähän helpottua ja jopa joitain lämpimiä ruokia saanut syötyä
 
Juotavat jogurtit voisi olla kokeilemisen arvoisia ja lisää hedelmiä voisi kyllä ostaa. Nyt alkoi kauheasti tehdä mieli omenaa 😁 sitä ei harmi kyllä kotoa löydy! Onneksi ilmeisesti itselläkin pahin olo painottuu aamuun ja näin iltapäivästä pystyy paremmin syömään.
Ihanaa @manteli21, että alkanut tuossa kohdin helpottaa. Ehkä itsekin voisi päästä sitten vähän nauttimaan jouluruuista 😅
 
Mun luottoruuat on ollut jogurtit, banaani ja maito, maitokaakao ja leipäjuusto. Pahimpina päivinä oon pitänyt itteni hengissä sipseillä 😅 Kaakaota oli jopa "mukava" oksentaa eikä mennyt oksentamisen vuoksi siihen edes maku 🙈
 
Mun luottoruuat on ollut jogurtit, banaani ja maito, maitokaakao ja leipäjuusto. Pahimpina päivinä oon pitänyt itteni hengissä sipseillä 😅 Kaakaota oli jopa "mukava" oksentaa eikä mennyt oksentamisen vuoksi siihen edes maku 🙈
Jogurttia, viiliä ja rahkaa olen kuluttanut aika paljon, mutta nekin alkavat hieman tökkiä. Riisimurot menevät välillä ja välillä taas ei.

Hah, itse olen kyllä miettinyt syömisiä välillä myös tuolta kannalta, että mitä on vähiten epämiellyttävää oksentaa 😁 Makaroni on kyllä tähän mennessä ollut ikävin, varsinkin kun ilmeisesti tapana hotkia ne edes kunnolla pureksimatta...😅 Sori, nyt meni kyllä ällön puolelle tämä.
 
Jatkan ällölinjalla 🤣 Appelsiinimehun juominen jäi kokonaan pois, kun sitä kerran oksensin ulos. Se kyllä korvensi kurkkua ihan kunnolla 😭
 
Toistaiseksi ruoka maistuu suht hyvin, ei mitään isompia ällötyksiä tai mielitekoja. Närästys vaivaa enemmän kuin aikaisemmin. Muutamia kertoja oon yökkäillyt ja etovaa oloa on ihan miten sattuu. Ei painotu mitenkään erityisesti aamuihin.
 
Jatkan ällölinjalla 🤣 Appelsiinimehun juominen jäi kokonaan pois, kun sitä kerran oksensin ulos. Se kyllä korvensi kurkkua ihan kunnolla 😭
Joo toi appelsiinimehu on yksi pahimmista😭 ja lisäyksenä toinen pahin on näkkileipä ja kovaruisleipä, joka ei oo ehtiny kunnol sulaa. Luulin kerran tukehtuvani niide ulostuloon😭🙈

Oon nyt löytänyt yhen luottoruuan, klementiinit❤ ne maistuu aina onneks😊
 
oon kyllä usealta kuullut että klementiinit on se go to! pitää itsekin kokeilla nyt kun menee enemmän ruokia alas ja ei oo 24/7 huono olo. mutta oon myös kuullut että jäätelön nauttiminen pienissä määrissä helpottais koska jos oksentelee paljon nii jäätelö tulee viilentävänä ulos.
 
oon kyllä usealta kuullut että klementiinit on se go to! pitää itsekin kokeilla nyt kun menee enemmän ruokia alas ja ei oo 24/7 huono olo. mutta oon myös kuullut että jäätelön nauttiminen pienissä määrissä helpottais koska jos oksentelee paljon nii jäätelö tulee viilentävänä ulos.

Oon kuullut samaa tuosta jäätelöstä, että olisi mukavaa oksentaa. Tosin jäätelö on mun superherkku, niin en ehkä uskaltaisi ottaa riskiä, että se alkaisi oksentaminen takia maistua pahalle. XD
 
Joo toi appelsiinimehu on yksi pahimmista😭 ja lisäyksenä toinen pahin on näkkileipä ja kovaruisleipä, joka ei oo ehtiny kunnol sulaa. Luulin kerran tukehtuvani niide ulostuloon😭🙈

Oon nyt löytänyt yhen luottoruuan, klementiinit❤ ne maistuu aina onneks😊
Ruisleipä on kyllä varsin epämiellyttävää tavaraa paluumatkallaan😂
 
Takaisin
Top