Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siis minun täytyy kaikessa syömisestä miettiä, että miltä tämä tuntuu kun oksentaa. Aamuisin juon vain veden ja odotan oksun, kylmävesi on ehkä se miellyttävin oksentaa. Paitsi jos menee sappinesteen puolelle. Sori, tämä meni kans nyt ällöksi.Mitkä ruoat teillä pahoinvoinnista kärsiville on menneet parhaiten alas?
Minulla on nyt pari viikkoa (nyt 7+1) ollut jatkuvaa pahoinvointia ja satunnaista oksentelua. Syöminen käy yhä vaikeammaksi kun tuntuu, että kerran kun on jotakin syönyt niin sen jälkeen sama ruoka etoo älyttömästi. Jonkun aikaa toimi esim. vispipuuro, viili ja paahtoleipä, mutta nyt nekin alkavat tökkiä. Lisäksi muutaman päivän ajan oksentelua on ollut aiempaa säännöllisemmin (yleensä aamulla aamupalan jälkeen). Lämpimiä aterioita en ole juuri pystynyt syömään, silloin tällöin menee pienen pieni annos riippuen ruoasta. Kaupassa vaikea päättää mitä kokeilisi, kun kaikki vaan aiheuttaa ällötystä![]()
Itsellä ei ole ollut pahoinvointia mutta tuohon väsymykseen osaan samaistua. Ihan järkyttävä väsymys varsinkin kun jos tekee jonkun liikuntasuorituksen. Toivon että tämä väsymys helpottaa toisella kolmannekselle.Siis minun täytyy kaikessa syömisestä miettiä, että miltä tämä tuntuu kun oksentaa. Aamuisin juon vain veden ja odotan oksun, kylmävesi on ehkä se miellyttävin oksentaa. Paitsi jos menee sappinesteen puolelle. Sori, tämä meni kans nyt ällöksi.
Pahin pahaolo on kyllä selvästi helpottanut ja on ollut päiviä jopa kokonaan ilman. Mulla pahimmat on ehdottomasti illat pahoinvoinnin kannalta, uskon että liittyy väsymykseen.
Siis todellakin vösyttää. Päiväunet vaan jää monesti näiden muiden lasten vuoksi välistä, joten illat menee aika sumussa. Toivottavasti helpottaa kunhan pidemmälle päästään.Mä tässä nukuin toissa yönä mielestäni ihan hyvin 12 tunnin yöunet, kun tulin töistä eilen, niin otin kuitenkin 2h päiväunet.Oli ehkä vähän rankempi työpäivä. HB oli hyvä ettei nyt ole mitään anemiaa.
Nukuinkohan liikaa vai väsyttääkö teitä muitakin tällä tavalla, että nukutte paljon?
Onko muilla normaalista poikkeavaa tukkoisuutta? Tuntuu, että koko ajan nenä tukossa ja semmosta "kuivahkoa" limaa.. Sit kun niistä nenää tai yskähtää, niin meinaa oksennus tulla, kun limat lähtee liikenteeseen. Sori tää oli vähän ällöttävä juttu ehkämut jotenkin oksennusrefleksi tosi herkässä! Muuten en siis pahoinvoinnin takia oo yökkäillyt. Ilmankostutin jo hommattu makkariin, mut mistähän muusta vois olla apua
![]()
Mulla oli kans joku flunssa heti plussauksen jälkeen, mut en usko että tää enää siitä johtuvaa on. Silloin ei vielä yököttänyt näin yskiessä ja niistäessä.. Aamuisin on aina pahinKuulostaa todella tutulta. Olin Koronassa ensin pari viikkoa ja sen jälkeen jäi tukkoisuus ja pieni ällölimaisuus, jonka oon olettanut kuuluvan jollain tapaa raskauteen.... Sen takia tosiaan on ollut muutaman kerran aika lähellä oksentaminen. Me on pesty ahkerasti pyykkiä, että tulee vähän kosteutta kerrostalokämppään ja sit oon huomannut, että runsas juominen helpottaa... Mietin nenäkannua, mutta jo ajatus oksetti, joten jätin kokeilematta. Sellainen suolasuihke nenään ei ollu myöskään kovin hyvä juttu.
Voi ihana joululahjaHei, tulin vain huhuileen kun epäilin keskenmenoa silloin marraskuussa. No näin se ilmeisesti oli, kun negatiiviset testit tuli tehtyä.
Siirryn nyt tuonne elokuisiin tai syyskuisiin aamuisen plussan saattelemana jännäämään miten tämän uuden yrityksen kanssa käy. Välissä ei edes ehtinyt olla kuukautisia, eilen alkoi pahoinvointi ja mietin mikä tämä kestokuvotus oikein on, joka jatkuu tänään, joten plussasin.
Mulla oli eilen just kamala päänsärky, mulla ei oo migreeniä todettu mut luulen että samankaltainen. Tuntu että silmät yrittää kieroon ja helpotti vähäsen jos peitti toisen silmän kädellä, mutta silti olin ihan sohvapotilaana ku sattu niin. Mulla on taipumusta ollu sellaseen hormonaaliseen päänsärkyyn menkkojen aikaan ja toi oli vähän samanlainen mutta pahempi. Luin sit että hormonaaliset päänsäryt on yleisiä 12.-18. raskausviikoilla!Onko muilla päänsärkyä vaivana? Mulla nyt kolmatta päivää särkee päätä ja ei viitsis oikein panadoliakaan popsiamikähän muu auttaisi.. Ei oo onneksi vielä mennyt migreenikohtausten puolelle, mut nyt jo kauhulla ajattelen, että tästäkö alkaa migreenit vaivaamaan läpi raskauden
Pahoinvointi/etova olo on myös tehnyt come backin. Toivottavasti olis lyhytaikainen paluu...
Vastaava tilanne myös minulla ollut jonkin aikaa. Normaalisti päänsärkyä erittäin harvoin, nyt päivittäin pienestä jomotuksesta kärsinyt, myös väsymys lisääntynyt, vaikka tämä lienee yleisempää useimmilla aiemmassa vaiheessa jo.Mullakin on viime aikoina jomotellut päätä. Mulla ei siis juurikaan koskaan ole muutoin päänsärkyä. Ja nyt oon muutamana päivänä ollut todella väsynyt. Nukuin tänään lähes koko päivän.Jaksanut tehdä mitään ja nyt sitten valvon....
Vastaava tilanne myös minulla ollut jonkin aikaa. Normaalisti päänsärkyä erittäin harvoin, nyt päivittäin pienestä jomotuksesta kärsinyt, myös väsymys lisääntynyt, vaikka tämä lienee yleisempää useimmilla aiemmassa vaiheessa jo.