Raskausoireet

Gnome

Tietävä tietäjä
Elokuunmammat 2014
Huhtimammat 2016
Helmimammat 2018
Jos lähdetään näistä perinteisistä ketjuista liikkeelle :) Tänne tilittämään ja vertailemaan omia ja muiden tuntemuksia!
 
Mulla ekana oireena oli väsymys ja paleleminen. Nyt kans nälättää jopa parin tunnin välein, ja kaupassa käydessä tuli pari pahan olon aaltoa. En yhtään muista millon pahoinvointi alko viime raskauksissa, mut kaipa se kohta sit on tuloillaan :/
 
Täytyy kans ite listata, niin voi la:n tarkentuessa tarkistaa milloin tuli mitäkin oiretta :)

Ensimmäinen tuntemus oli illalla sängyssä kylkeä kääntäessä repäisykivut. Samana aamuna olin ekan haamutestin tehnyt.

Seuraava tuntemus oli pari pvä siitä, menin aamuni iloksi suuhygienistin käsittelyyn. Suu ja hampaat tuntui erityisen herkiltä ja jotenkin se kokonaisuus jopa yökötti... suuhygienisti itsessään oli taitava, kiitokset hänelle!

Nyt viikonloppuna on ollut väsymystä.

Aiemmissa raskauksissa palelu on ollu eka oire.
 
Mulla väsymys ja esikoisen raskauden aikana ihan uusi asia minulle: närästys on tehnyt paluun :sad001 muuten melko tavanomaista menkkajuilintaa ja kuvotusta
 
Repäisykivut, pahoinvointi aaltoja ja itkuherkkyys :) toi itkeskely on mulle uus juttu :D
 
Täällä ollaan viikko itkeskelty kaikelle mahdolliselle, ja väsymys ja nälkä vaivaa kans! Ja sit jalat on kipeet, tuntuu kun ois maratonin juossut! Sit paineen tunne alamasulla, sellanen kevyt ja osittain vähän epämukavakin välillä.

Pahinta on ummetus :arghh: en tienny että sitä voi tulla näin ajoissa! Tänään tein siis ekan hyvin haaleen, mutta silmillä erotettavissa olevan plussan (liityn varsinaisesti joukkoon kunhan tuo tuosta vahvistuis), ja nyt ois 3+5 vasta :shy:
 
Täällä viikot 5+0 ja oireina on ollu ihan kamala vatsan alueen turvotus, hikoilu sekä väsymys iltaisin. Välillä on tissit raskaan tuntoiset ja kipeät ja repäisy sekä muita kipuja vatsalla.Pahoinvointia ei ole viel ollut mutta josmenee samaa rataa edellisten kanssa niin se alkaa 2 viikon sisään.o_O ainiin ja mulla kans toi itkuherkkyys itken koko ajan :smiley-angry017
 
Mä en kyllä ymmärrä tätä itku hommaa :D ikinä en oo raskaana ollut itkuinen nyt taidan vollottaa niidenkin edestä :) aamukahvi jäi juomatta eli pian on ystäväni oksentelu mukana :sad001
 
Täällä nälkä jatkuu, mutta ruokahalu on jääny jonneki :smiley-angry017 väsymys on kova, mut nukkuminen hankalaa.

Vuoto alkaa ehkä pikkusen niukentua, ja kävin tossa labrassa ottamassa hcg:n verestä, niin siellä hoitaja sanoi että nestemäinen verinen vuoto alkuraskaudessa johtuu usein kuivista limakalvoista, ja mä oon koko kevään napsinu allergialääkkeitä mitkä kuivattaa limakalvoja. Nyt on sit allergialääkkeet pannassa, mutta kyllä mä lopun koivukauden kestän pikkusen takia :Heartred

Nyt vaan odottelen tuloksia labrasta, toivotaan että olis hyvät arvot ja tää pikkunen pysyis mun mukana loppuun asti :Heartred
 
Tää vessassa ravaamisen tiheys on jotain naurettavaa! Ja itkuherkkyys kans :hilarious:
 
Vielä ei ole sen kummempia oireita, rinnat oli ennen oletettuja menkkoja arat ja turvonneet, alavatsaa nipistelee ja ennen plussaamista piti viikonloppu rampata pissimässä ihan vähän väliä. Jännä nähdä millaisia oireita vielä kerääntyy, on niin epätodellinen olo, että ehkä ne tois tän jotenkin ymmärrettävämpään muotoon :confused:
 
Jahas, perinteinen vauvaripuli iski. Tästä nautitaankin sitten koko raskaus.
 
Huh hei kun meinaa taju lähteä! Ihan järkyttävät kivut mahassa.. Onneks tää on ollut sama joka raskaudessa kun vähääkään kohtu kasvaa niin tekee kipeää. Tiedän ettei tää alku "kasvu" kestä montaa päivää ja helpottaa siihen asti että maha kasvaa sitte rytinällä näkyviin :)
 
Mytty, mullakin on jonkinlaista kipua, voin varmaan hengähtää sen suhteen? En tienny että kohdussa voi olla kasvukipuja :facepalm: avuton esikoista odottava :hilarious:
 
Mulla on jatkuvasti vähän etova olo, ei ole ollut lähellä oksentamista kuitenkaan. Vessassa ravaan useasti. Vatsassa tuntuu vähän oudolta, mutta en osaa oikein kuvailla sitä. En tiedä, huomaisinko vatsan tunteita tosin, jos en erityisesti niitä tarkkailisi.
 
Tää paleleminen on jotain niin naurettavaa. Kahet housut ja kaks paitaa päällekkäin ja silti tarviin kaks peittoa ettei tuu kylmä. Ja ihan järkyttävä väsymys! Taisin nukkua ainakin tunnin torkut tänään.
 
Kirjoittelen, jos kirjoitettavaa.. :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kirjoittelen ekaa kertaa ja ensimmäinen raskaus menossa! Laskujen mukaan olisin vasta 4+4. Minua on vaivannut todella kovat vatsakivut, välillä oikeen pelottanut. Reilu viikon ajan on ollut tälläsiä, nyt onneksi vähän jo helpottunut. Neuvolaan soitin ja sanoivat että siihen asti normaalia kun en ala vuotamaan. Silti itseä pelottaa, kohdun ulkopuolinen raskaus. Täytyy pitää vain sormet ristissä ja toivoa parasta. Ensi viikolla eka neuvola :) Onhan tätä pientä jo jonkun aikaa toivottu :Heartred
 
Mä oon nimenny ne kasvukivuiks :D luultavasti siitä kohdun laajenemisesta johtuukin :) ja se pahin on tämä ihan alku.. Jokainen kroppa on kuitenkin erillainen .. Pipaa voin yrittää lohduttaa että kun esikoista aloin odottamaan niin itkin monta päivää kun olin niin kipeä. Vaikka sielä hyvin vähän muutoksia tapahtuu niin täytyyhän sen jossain tuntua :)
 
Pipaa, ensimmäinen raskaus etenkin tekee niitä kasvukipuja! Saattaa tuntua esim äkillisessä liikahduksessa, aivastaessa tms sellainen repäisevä kipu.
Muistan iteki ensimmäises raskaudes noi kivut. Toises ja kolmannes en sellasia muista? Nyt onki jännä ku neljättä odotan, ja on kyllä paineentunnetta alavatsalla! Ihka eka raskausoire oli repäisykipu sängyssä kylkeä kääntäessä. Onkohan siellä kaks, jos kohtu kamalasti venyy [emoji16] mulla on nuorin nyt 3v. On tainnu ehtiä kroppa vaan palautua hyvin raskaudesta.
 
Takaisin
Top