Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks ihan normaalia et mun häpyluu pamahtaa aina ihan julmetusti kun nousen ylös sängystä tai sohvalta?! :eek:
On meinaan aika veikee ääni ja tunne..

Onks ihan normaalia et mun häpyluu pamahtaa aina ihan julmetusti kun nousen ylös sängystä tai sohvalta?! :eek:
On meinaan aika veikee ääni ja tunne..
Mulla ihan sama! Mieskin herää siihen rusahdukseen..

Kuullostais sille et ninnillä vave on hiukan venytelly paikkoja? Ikävältähän nuo rusahdukset ja pamahdukset kuullostaa, mut pääasia lienee ettei aiheuta mitään jäätäviä kipuja.

Itselläni on parin viimeviikon aikana ruennu tuntuu enenevissä määrin hetkittäin kipuilua ihan alakerran istuin luissa, en taaskaan osaa sitä tarkkaan sanoa. En miellä sitä varsinaisesti sukkapuikoiks vaan enemmän paineen tunteeks joka kohdistuu istuinluihin..?

Yhtäkkiä tuli mieleen, että mulla kaks edellistä synnytystä alkoi sillä että edellisenä päivänä tuli ihan hirveät turvotukset ja seuraavana yönä ihan yhtäkkiä ensimmäinen kipeä supistus.
Niin nyt on alkanu heti aamusta hikoiluttaa, kuumottaa ja turvotusta vähän jokapaikassa... Toivossa on hyvä elää :D ( En silti usko että vielä tällä viikolla synnytän) ;)

*muoks. Viesti lähti ennen aikojaan

Huhhuh, meikä vaeltelee täällä tuskissaan kuin pelokas läähättävä koira! Mun reisiä, selkää ja lonkkia on särkeny koko yön ja jatkuu edelleen. Pahimmalta tuntuu istuessa tai maatessa. Mutta ei siis tunnu supistuksilta, jäätävää jomotusta vaan.

Onneksi mulla on lääkäri ja ultra tänään. Tuskallinen fiilis!

Mulla on toi reisien särkeminen pahentunut nyt myös! Tosin nyt tuntuu enemmän jo hermosäryltä, kun lihaksissa, vetää alaselästä ihan polveen asti. Muuten se ei ehkä niin häiritsis, mutta kun nukkuessa on enää kylkiasennot käytössä, niin kipeytyy vielä herkemmin.
Lantionseutu täällä naksuu jo poksuu myös kokoajan kun vauva möyryää tai itse vaihtaa 'radikaalisti' asentoa.
Turvotuksetkin on vähän lisääntynyeet ja sukkapuikkoilut.
Elättelen vielä toiveita, että poika on tullut isäänsä ja syntyis täsmällisesti la:na maanantaina. :D

Mulla edelleen poksuu kovaäänisesti lonkat ku vaihdan kylkeä. Ihme etteivät ole menneet sijoiltaan ku päästää nii kovan äänen. Löystymisestä johtuen ovat myös melkein tuskaisen kipeät kylkeä vaihtaessa, puhumattakaan siitä ku koetan nousta aamulla ylös sängystä. Muistutan kohta jotain vanhusta ku käppäilen aamulla pitkin kämppää.

Muokattu viimeksi:
Se on kyl aika kova pamaus ku kuuluu. Noh, niin kauan on hyvin kun ei mitää ruumiinosia tipu matkalla :grin

Mulla taas poksuu ja rasahtelee rintalasta, varsinkin aivastaessa. Aivastaminen myöskin sattuu.

Mulla lonkkien ja häpyliitoksen lisäksi poksuu niskanikamat yöllä kylkeä kääntäessä.

Lonkkien ja häpyliitoksen öiseen kipeytymiseen mulla auttaa tosi paljon tyyny jalkojen välissä. Ilman sitä ei tarvi kauan kyljellään makoilla, kun jo ylös nouseminen on tuskaa. Kannattaa ainakin kokeilla, jos ei ole vielä käytössä.

Mulla on ollu toi tyyny käytössä jo kauan kun liitoskivut alko jo alkumetreillä. Välillä piti puskee 3 tyynyy ja tuplapeitto jalkojen väliin niin et toinen jalka sojottaa melkein kohti kattoo. Onneks nyt selviän yhdellä tyynyllä ja tuplapeitolla ;). Isäntä vähän valitellut kun ei pääse enää saman peiton alle :D. Mä en pystyis edes käyttää peittoa, kun alkaa heti puskee hikeä ja turvotusta. Mä rakennan sellasen "pesän" tosta peitosta et tukee myös vatsaa ja selkää jalkovälin lisäks :)

Mulla on kans ollut iso vartalotyyny käytössä jo pitkään, kun liitoskivut alkoi niin aikaisin.

Verenpaineet ja pissa edelleen kunnossa! Kasvojen aamuturvotus johtunee nukkimisasennosta kun menee päivän mittaan ohi. Ohimenevät näköhäiriötkään ei kuulemma haittaa. Raskausmyrkytyksessä oireet ilmeisesti joko pysyy tai pahenee. Lääkäri sanoi kuitenkin et aina saa tulla tutkittavaks jos huolestuttaa. Nyt on taas rauhallisempi mieli. :)

Mullakin ollut kokovartalotyyny unikaverina jo pitkään. Ilman sitä ei tuu mitään.

Täälläkin palasi päänsärky ja tänään ollut tähtiä näkökentässä pari kertaa. Verenpaine toissapäivänä kuitenkin ok ja ei pahempaa turvotusta..jos ei kummempaa, niin odotellaan synnytyksen käynnistymistä. Jospa vaikka tänä yönä.. :D

• Tykkään
Reaktiot: Kia
Huh, minkä möyrinnän typy aloitti nyt illasta! Ja äsken tuikkasi jäääääätävän kipeästi alakertaan niin etten tiedä mitä koht tapahtuu! Tuntuu kun tyttö poraisi käsillään/päällään jollain ittensä kohta läpi alapäästä. Ihan hirwee mylly päällä masussa. Jaiks. Tässähän alkoi jo ihan jännittää että meinaisko puskea kumminkin huomenna maailmaan. Miten teillä synnyttäneillä, onko vauva ollut vilkas, rauhallinen tai muistatteko miten ennen kuin alkoi tulla pintaan? ;)

Takaisin