Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meni kyllä yö ihan pyöriessä, mies nukkui peräti 1,5h stressatessaan asioita ja itseki illan ja aamun stressanneena olo on tosi väsynyt ja itkuinen. :sad001
Illalla mäki huomasin raskausarpien voimistuneen ja laajentuneen nyt kun maha on vähän pudonnut alaspäin, aika revityn näköinen on maha mutta yritän olla murehtimatta sitä kun on miljoona muutakin murehdittavaa asiaa.
Vihlominen on aika kovaa kävellessä, sängyssä asentoa vaihtaessa ja istuessakin, silti aion tänään pitää siivouspäivän, sattui tai ei. Pakko kehitellä tekemistä joka päivälle kun mies tulee vasta puol kahdeksalta töistä :confused:

Mulla on kans käsien nivelet ja ranteet aivan julmetun kipeät öisin ja aamuisin. Myös nilkkojen nivelet oireilee. Luin, että pitäis mennä ohi synnytyksen ja turvotuksen laskemisen myötä. Ei olis kiva vauvan heräilyn lisäksi herätä nivelkipuun. Plus miten sitä vauvaa saa yöllä nostettua jos kädet ei toimi..

Kirpsu, siis juuri noin että jää sormet ikään kuin lukkoon! Uskomatonta että tällainenkin raskausoire voi olla! Huhhuh. Kiitos vinkistä, huomenna kokeilen sitä kylmää vettä!!

Janottaa.
Ja nytten kun on vauva alkanu laskeutuu, se painaa pikkusen rakkoa ja sen tautta pikku tirskauttamisetkin pitää suunnitella huolellisesti! :oops:
Lisäksi on varmaan hiukan koko kehon turvotusta ni täällä kans iho nitisee liitoksistaan. Nuitten lisäks on nakitkin paisunu sen verran että tänään laitoin rakkaan vihkisormuksen parempaan jemmaan odottelemaan hoikempia aikoja.. Onneksi kihlasormus on senverran isompi että sen saa vielä ilman konstia pois.:Heartpink
Ja etenkin saunomisen jälkeen alkaa tulla nännien päähän jotain maidon tapaista..

Yöllä on muute hassu käydä vessassa ku aluks tuntuu et jalkapohjat on ihan pehmeet, koita niillä sitten kävellä! Ja sitten ku se oma paino siirtyy siihe levänneitten lonkkien päälle ni tuntuu vielä hurjemmalle! Emmä tiiä. En osaa selittää, mutta varmasti ymmärrätte.

Triina lisäksi mulla on öisin rannetuet, jotta ranteet ei pääsisi yön aikana taipumaan. Siellä on rannekanavat ahtaalla, kun turvotus painaa jänteitä. Siitä syystä nuo sormet jää lukkoon. Itsellä lisäksi vaikuttaa työhistoria ja painavien ja tärisevien työkalujen käyttö. Saa nähdä kuinka käy, kun vauva syntyy. Tällä hetkellä vauvan hoito olisi todella haastavaa. Lääkäri vielä pelotteli imetysturvotuksella.

Omppu15 mä oon niin kateellinen tuosta sormuksen käytöstä! :) Yritin viime viikolla kelloa ranteeseen eikä sekään onnistunut. Olo on kuin 80-luvun vesipatjalla. :)

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Ensimmäinen raskaus joten eipä ollut mitään mihin verrata:rolleyes: Mutta huomion herättä alasekäkipu (jota tosin ortopedi luuli hermo säryksi..voi kyllä sitäkin olla) Sitten noin 3pv ennen aamun positiivista testiä tuli "perhosia vatsassa" tunne. Alavatsa vihlontaa ja rintojen kipuilua oli,mutta luulin ennen tätä aamua alkaviksi menkka kivuiksi:grin

Mulla on vasen käsi aivan puuduksissa. Heräsin yöklä kun pisti sormia ilkeästi. En edes nukkunut sen päällä. Edelleenkään ei veri kierrä. Kokemuksia? Koskaan ei mullatällaista ole ollut. Jalkojen verenkiertohäiriön ymmärtäisin, mutta että käsi?

Voisi kuvitella, että pienikin turvotus vaikuttaa käsien verenkiertoon ja tietty nukkuma-asento, jos oot pötkötellyt isojen suonien päällä?

Itse heräilin yöllä huimaukseen, jota pidän erikoisena kun sängyssä maate kuitenkin olin ja oire on jatkunut nyt jalkeilla ollessakin. Voiko matalat paineet aiheuttaa huippausta myös levossa? Vai eikö vaan tässä kohtaa enää veri kierrä päähän asti.. :D

Alysha, mulla ainakin tosi alhaiset paineet aiheuttavat huimausta asennosta riippumatta.

Mulla on myös viime päivinä ollut huomattavasti normaalia enemmän huimausta.. Matala paineinen oon ollut aina, mutta jännä nähdä tänään neuvolassa miten matalalla ne nyt on. Samoin tota käsien puutumista on alkanut esiintymään, etenkin jos pitää käsiä vähänkin aikaa ylös päin (esim. hiusten pesu alkaa olemaan aika vaivalloista, pitää vähän väliä lepuuttaa käsiä :confused:). Selkä ja lonkat myös kipuilee ja sukkapuikot, alavatsan vihlonnat jne tulleet viime päivinä varsin tutuiksi.. Vaikka yritän ajatella positiivisesti, että oon näin pitkälle saanut nauttia helposta raskaudesta ja enää max reilu 5 viikkoa kun vauva sylissä, niin alan kyllä olemaan aika valmis synnyttämään :D. Mun pää ei oikeen kestä tällästä jatkuvaa lepäämistä!

Onko muut huomanneet sellaista eristäytymistä/vetäytymistä? Siis henkistä sellaista. Oon nyt hieman alle viikon verran vetäytynyt omiin oloihin ja en esim halua jakaa miehen kanssa kaikkia tuntemuksia.

Luin, että tämä on yksi luonnon keinoista valmistaa naista synnytykseen. Niin outoa! Toisaalta myös hyvä kuulla, koska epäilin jo että mulle tulee synnytyksen jälkeinen masennus.

Jnk, mulla on vähän sama homma. Siis miehen kanssa kyllä jaan edelleen paljon tuntemuksia, mutta muiden kanssa en jaksaisi. Tekisi mieli perua sovitut menot ja olla vastaamatta puhelimeen. Olis kaikkein kivointa vaan käpertyä sohvan nurkkaan ja pysyä siinä synnytykseen saakka.

Esikoinen onneksi pitää kuitenkin liikkeessä. Vaikka ollaankin vähän flunssaisia koko sakki.

Onko muilla ollut kamala väsymys tässä loppuvaiheessa? Mulla on ollut pari päivää veto poissa ihan kokonaan. Menin klo 23 nukkumaan ja nyt klo 13 olen vielä sängyssä. On kauhee nälkä mutta en vaan jaksa nousta ylös.

Mä kans oon vetäytynyt omaan pikku maailmaani. Käperryn sinne sohvannurkkaan ja odotan malttamattomana synnytystä. Onneksi nuo kaks pientä pakottaa mut välillä nousemaan ja tekemään jotain järkevämpääkin ;)

En oikein osaa miehellekään avautua. Kavereille on jotenkin helpompi kun he valmiiksi jo äiteinä pystyy jotenkin samaistumaan tai naisina ainakin yrittää.. Jotenkin jännä miten luonto hoitaa hommat. Tuli mieleen sellaset heimonaiset jotka laitetaan tai enemmin eristetään niihin majoihin kun synnytys lähenee. Mulla on vähän sama fiilis. Pitäis ehkä erakoitua johonkin mökille :D

Lulu, mulla on kans väsymys palannut kehiin. Ja nivelkipu alkaa lähestyä infernaalisia mittoja. Lisäksi tullut outoja pitäviä kipuja vähän kun munajohtimien kohdalle

Kyllä mä huomaan että olen jo pidempään painunut omaan pikku maailmaani :rolleyes: minäkin olen kuullut että on ihan normaalia.

Lulu, kyllä, järkky väsy. Mun on ollu pakko hoitaa tänään asioita, mutta oon ehtiny nukkuun jo yhet päikkäritki. Ny on noustava taas ylös ja vähä yrittää imuroida koiran karvoja vähemmäksi...

Tuntuuko teillä vauvan liikkeet yhtä kovina kun ennen? Ite pitää oikein miettiä päivisin et liikkuuko vAi ei. Iltasin kyl kunnon jumpat mut muuten ei oo enää samanlaista kun ennen.. Liikelaskenta ahdistaa kun olisin joka tunti niitä laskemassa

Takaisin