Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Häntäluuta alkanu särkemää välillä aivan jumalattomasti, ihan sama missä asennossa oon .

Selällään nukkuessa yöllä lkoi henkeä ahdistaa ja huohotin ihankuin olisin juossut maratonin. Nivuset särkee, välillä kun joutuu kävelemään, mutta ihan paikoillaankin ollessani on sellaista pistävää kipuilua. Selkäranka on ihan jumissa, aamuisin yritän kissavenutuksilla sen kuosiin, mutta parasta on kun joku vähän hieroo niitä irti.

Täällä oli moni, joka kärsi liitoskivuista. Mulla sama vaiva, etenkin häpyluuliitos on ollut niin kipeä, että välillä olen tuskin päässyt liikkumaan. Olen puoskaroinut itseni kuitenkin kuntoon seuraavilla jutuilla, toivottavasti näistä on myös muille apua:
- Tukivyö
- Rangan asento. Mulla ainakin pääsee helposti selkä notkolle, jolloin paine tulee lannerankaan. Napa sisään ja hartiat taakse!
- Jooga, toimii mulle.
- Venytys sohvalla, kyynärpäät lattiassa (kuva 2). Tämä on ihan ässä!
http://spinningbabies.com/start/in-pregnancy/daily-activities/

Toivottavasti näistä on apua. Tsemppiä siskot!

Mulla on alkanu portaiden alastulo tuottamaan aikamoista tuskaa häpyluussa. Onkohan sekin jotain liitoskipua, tietääkö joku?

Häpyluut erkanee ja sitten ne on kipeät kun liikut. Tähän terveydenhoitaja vaan totesi että ihan normaalia. Jos autosta poistumiseen ja menemiseen ehdotetaan polvien ja nilkkojen yhteen liittämistä, mutta ei se oikein portaissa auta. :/

Koitin tota liikettä ja pääsin ylös ihan itse :D Mulla ei vielä oo häpyliitos vaivannut mutta selkä sit senkin puolesta.. Jännä liike, ajattelin et vois tehdä pari kertaa päivässä jos olis ennaltaehkäisevää apua

Tyyny polvien välissä on kyllä ihan ehoton! :) auttaa myös alaselkäkipuihin mulla. Iso ja tiivis tyyny olis parempi, mutta pyörin niin paljon unissani, että se oli turhan hankala.

Mulla tuntuu että nivuset ja häpyliitos repiää, pakarat halkiaa ja lonkat lähtee pois paikoltaan. Mikään asento ei oo hyvä, liikkuminen vain pahentaa. Ja sitte supistelee, välillä vaan pelkkää mahan kovettumista ja ärsyttävää tunnetta. Mutta sit taas välillä ihan kippeitä on supistukset. Saapi taas huomenna neuvolassa valittaa ihan kunnolla!

Mulla ei viel ole juurikaan nivuset tai häpyliitos kipuillut mutta lonkat senkin edestä. Aina kun nukkuessa vaihdan kykeä tai nousen esim veskiin, lonkat lonksuu ja naksuu siihen malliin aivan ku menis kohta pois paikoiltaan. Lisäksi ne kipeytyy tosi helposti nukkuessa.
Onnekkaana pystyn vielä kampeamaan itseni suht normisti sängystä ylös puhumattakaan autosta. Kai ne vaivat lisääntyy just ku alan manailemaan :D

Tosi inhottavaa kipua välillä jommalla kummalla puolella alavatsassa, sellasta pistävää.kestää vaan hetken kerrallaan.enkä oo siis saanu viel plussaa testiin,huomenna taas kokeillaan :) oliks teil tämmöstä enne plussaa

Mäkin aion huomenna valittaa neuvolassa oikeen huolella. Niin hankalaks on olo viime aikoina menny. Hengästyn seisomisestakin ja vauva painaa jatkuvasti niin että kipeetä tekee. Supistukset käy vaan rajummiks mut onneks ei vieläkään satu. Kai ne vaan tuntuu aiempaa pahemmilta kun kohtu on isompi, ihan loogista. Mikään asento ei oo hyvä, päivät on yhtä tukalia ja tuskaisia kun yöt. Ja koska nukun tosi repaleisesti öisin niin päivisin on sitä pahempi olo ja väsy.

Pieni ulkona kävely tuntui hyvältä tänään kun sisällä ei mikään asento tai kikka helpottanu oloo. Tosin kävelin niin hiljakseen et melkeen menin taaksepäin ja silti supisteli jatkuvasti. Vauvan hikan oon bongannu ekoja kertoja tänään (herttaista!) ja mietityttää kyllä et kuin alhaalla vauvan pää oikeen on kun hikottelu tuntui tuolissa asti... muutenkin hankala olla kun pää painaa kovin alhaalla. Haluaisin lääkärin tsekkaavan kohdunkaulan tilanteen, toivottavasti terkalta heltiää aika.

Siitä oon kiitollinen etten vielä varsinaisesti voi sanoo kokeneeni liitoskipuja! Jotain ihan pientä silloin tällöin, ja viime yönä ihan järkky mut hetkellinen liitoskipukohtaus. Jos ois pitempään jatkunu ni oisin panikoinu kyl pahasti. Noo.. kaikenlaista tässä parissa kuukaudessa ehtii vielä kokee.

Äippä2015, mulla oli juurikin kuvailemaasi kipuilua raskauden ihan ekoilla viikoilla. Monesti munasarjojen kohdilla mutta muuallakin alavatsan alueella. Inhottavaa vihlovaa/viiltävää, hetkellistä mutta toistuvaa kipua. Plussaonnea!

Ruokahaluttomuus on uusin oire, mikä on vähän outoa kun kuitenkin on nälkä.. Mietin et voi toisaalta johtua näistä hirveistä helteistä myös.. Mutta sama kun alkuraskauden etovassa olossa eli alas menee vain kasvisruoka ja makeat herkut. Valikoivaa!

Minivöö samaistuin vahvasti. Tänään juuri tuollanen päivä. Huoh...menen yrittään nukkumista

Jepulis. Taas katkonainen yö ja vielä sais nukkua mut ei onnistu. Onneks huomenna pääsen hammaslääkäriin niin lakkaa ainaki viisaudenhammas särkemästä. Toivottavasti saan taas väliaikaisen paikan enkä antibiootteja, millä lääkäri uhkaili puhelimessa...

Viime päivinä (ja erityisesti öinä) on ongelmana ollu myös seuraava yhtälö: helteet + miehen fyysinen työ + mun raskaushajuaistini. Haistan voimakkaasti suolatut kainalot metrien päähän ja kaksio tuntuu vähän ahtaalta. Oon muutaman kerran ihan suoraakin sanonu miehelle että lemuaa mut mitään ei oo tapahtunu asian eteen. Siks epäilenki et haju ei oo todellisuudessa niin tuju kun mä sen koen. Mies yleensä pitää hygieniastaan huolen joten luulis sen iteki huomaavan.

Lisää ongelmia tuo se, että miehen tän hetkinen dödö meinaa viedä multa hengen. Ennen on käyttäny roll-onia ja nyt halus kokeilla sprayta. Pökrään joka aamu kun se leviää koko kämppään vaikka mies mun toiveiden mukaisesti laittaa sen aina vessassa. Jos ei mies kohta herättyään pese itse kainaloitaan niin mä otan kyllä pesusienen ja saippuan käteen.

Mulla oli alkuraskaudesta ongelmana, kun puolison hengitys muka haisi yhtäkkiä niin pahalle, ettei pystynyt sängyssä nukkumaan kuin selkä toisen suuntaan. Onneksi meni ohi..menis vähän yksipuoliseksi nukkua vain toisella kyljellä. :D

Takaisin