Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pidetään Triina peukkuja, että menee ohi! Itellä kesti nelisen viikkoa järkyttävät kivut eikä niihin auttanut mikään. Nyt pystyy jo kävelemään eikä sängyssä kääntyminen aiheuta huutoa. Ei ollut kyllä kivaa ei.

Tsemppiä liitoskipuihin Triina! Mulla ollut karseat kivut jo pari kuukautta eikä loppua näy, valitettavasti. Onneksi kuitenkin välillä on tosi hyviäkin päiviä niiden "ei pysty edes kävelemään" -päivien vastapainoksi. Eipä niihin oikeen mitään ihmevinkkiä ole, muuta kuin että tukivyö auttaa jos pitää seisoa tai kävellä pidempiä aikoja, liukkaat lakanat ja tarpeeksi iso yöpaita helpottaa sängyssä kääntymistä (ja tyynyillä tukeminen auttaa kans), ja muuten sit vaan nostelun ja kivuliaiden asentojen välttäminen.

Nyt oon viikon verran enemmän tai vähemmän kärsinyt häpyliitoskivuista jotka heijastuu myös reisitaipeeseen. Mä en kohta pääse enää kävelemään. Nyt on kaks päivää tuottanut melkein jokainen askel kipua. Aamulla pääsen vielä käveleen bussipysäkille, mutta kun oon puoli tuntia istunut bussissa on töihin kävelykin jo hidasta ja kivuliasta. istumisen jälkeen liikkeelle lähtö on ihan helvetillistä, ihan kuin jalat eivät tottelisi.

Mulla oli heinäkuussa pahin paine, joka mulla aiheutti suonikohjuja eikä niinkään liitoskipuja. Silloin panikoin, että vielä 2kk näillä kivuilla..mutta jotenkin kohtu nousikin vielä ylemmäs ja ainakin hetkeksi paine helpotti. Älkää luopuko toivosta siis!

Mä jotenkin ajattelin että kun olen raskaana saan ne kaikista pahimmat vaivat osakseni siis niinku Murphyn laki. Mun elämä on muuten ollut aikamoista heittelehtimistä lääkärissä oon saanut juosta. Nyt sitten raskaana, vähän pahoinvointia, niitä supistuksia mistä pääsin sairaslomalle, iskiasta on välillä ..osaan nyt välttää niitä asentoja mistä se alkaa, liitoskipuja ja häpyluunkipuja on välillä, mutta ne menee nopeasti ohi. Alkaa sitten "pelätä" synnytystä että siellä se Murphyn laki viimeistään ottaa vallan.

Allerginen nuha uutena oireena. Vähän sellanen wtf-olo :D En siis ole allerginen millekään.

Hiukan otsikon sivusta, ellei raskauteen kyllästyminen ole raskausoire, mutta vinkki kaikille niille joista nämä viimeiset viikot tuntuvat ihan loputtoman pitkiltä: Käykääpä kurkkaamassa esim. huhtikuun odottajien ryhmää :grin Siellä kärvistellään keskenmenon pelon ja pahoinvoinnin yms kanssa ja tuskaillaan edessä olevaa taivalta. Viikon 7 turvotus, anyone? Sai vaan tajuamaan että oikeesti me ollaan jo tosi lähellä maaliviivaa :happy: Vaikka tietty mitä lähemmäksi LA tulee, sitä kärsimättömämmäksi yleensä itse muuttuu.

Niin hyvällä mallille me kyllä ollaan :) vaikka ei tää muumimammailukaan ihan herkkua oo näillä helteillä

Hehe :D teen samaa aina välillä. Varsinkin kun oma la on lokakuun loppupuolella niin teidän joukossa tuntuu välillä et oon niiiin jäljessä. Toisaalta kyl kiva tulla perässä kun pitemmällä olevat on ehtiny jo käsitellä monia asioita vähän ennen kun ite kohtaan ne niin ei tuu pahoja yllätyksiä. Mut toi kevään odottajien keskustelujen seuraaminen kyllä auttaa kärsimättömyyteen tehokkaasti!

Pitää kokeilla. Mä olin esikoisesta marras13 -ryhmässä ja poika syntyi joulukuun 4. Nyt en siirtynyt syyskuun puolelle, vaikka la siirtyikin..en halunnut taas olla vikana kaikessa. :D

Uutena oireena kuumeinen olo ilman kuumetta ja allerginen nuha. Great! Mitä vielä?! Aaarrrgghhhh!

Tänään oon kyllä ollut jo niin kyllästynyt raskaana olemiseen ja etenkin tähän pirun radiin! Ei mulla nyt muuta.

Kiitokset kaikille tsempeistä! Vähän on jo parempi olo vaikka edelleen tuntuu välillä ettei kävelemään pääse.

Neuvolasta suositteli hankkimaan tukivyön. Varmaan käynkin semmoisen fyssarilta lainaamassa. Muutenhan tää ei tosiaan olis mikään ongelma, mut pitäis toi esikoinen pystyä hoitamaan kuitenkin!

Täällä kans yks niiskuneiti! Allergianuha vaivaa yötäpäivää. Ei haluttas mitään lääkkeitäkään syödä vaikka lääkäri kirjotti keväällä jo Histecistä reseptin.

Teillä kun kokemusta jo näistä oireista, Täälä mä vasta arvailen onko vai ei :D mutta onko kellään reiden sisäosaan, lähelle nivusta tullu kipua?

Mulla ainakin on reiden sisäosassa nivusen lähellä kipua, kun nousen istumasta tai makuultaan ja lähden liikenteeseen. Toki on häpyluun alueellakin kipua silloin.

Mul on toi kipuilu ihan paikoillaankin ollessa. Alamahaan vihloo välillä, navasta vähän alaspäin nippailee.lämmöt heittelee nyt 36.8- 37.2.

Onkos sulla kuinka paljon viikkoja nyt? Varmaan joku viisaampi osaa kertoa enemmän noista tuntemuksista :D

Tääl vasta arvailen onko vai ei raskausoireet.viikonloppuna ajattelin testailla.sillä vähän teiltä kyselin tuntemuksia.

Takaisin