Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kyllä selluliitti reisissä näkynyt ennenkin, mutta huomasin kyllä että ne on vähän enemmän muhkuraiset kuin ennen olivat. Koko ei ole kasvanut sillä samat farkut menee jalkaan edelleen. Rinnat on kasvaneet ja nautin siitä ;) Vanha lauta. Huomannut että keskiraskaudessa hiukset ja kynnet oli hyvässä kunnossa, vahvemmat kynnet kiiltävät hiukset.. nyt on hiukset kuivat ja kynnet alkaneet haurastua. Johtuiskohan siitä että vauva vie niitä mun hivenaineita nyt enemmän..en tiedä tästä teoriasta.
Selkä on pirun kipeä ja se jalka aina puutuu millä kyljellä nukun, selällään ei voi nukkua kun se sattuu. Kauhistuttaa jo loppuvaihe jos ei muuten pysty nukkumaan kuin selällään.
Hullujen hommaa.. :D
Pissat kyllä lirahtelee täälläkin ja mulla on jo sellaisia että pissahätä ei varoita vaan kun on mentävä, niin on jo kiire!

Luojalle kiitos tukisukista! Ilman niitä vois jalat olla mennyttä kalua vaikka vaihtelen kenkiä töissä jne. Kauheita jalkakramppeja oli ja ne tuli takareisiin ja se vasta yöllä oli viedä järjen, nyt oon hieronut niihin magnesiumgeeliä ja se vaiva on helpottanut.

Työ jatkuva pissahätä yhdistettynä liian herkkään hajuaistiin on ihan järkyttävä yhdistelmä etenkin reissussa ollessa. Tulee puskapissailtua jos vaan mahdollista ;)

Mullaki muksu painaa tonne alas niin inhottavasti että saa koko ajan juosta vessassa vaikkei oikein mitää tuukaan. Istuminen eteenpäin kumartuneena tekee kans monesti kipeetä.

Mullakin jalkojen iho oli kuin appelsiinin pinta ihan pohkeita myöten eka raskaudessa. Palautui kokonaan normaaliksi raskauden jälkeen. Samoin lähti läskit muualtakin kropasta. Tosin liikuin paljon, vaunulenkkejä tuli tehtyä ja myöhemmin pyöräilin taaperon kanssa paljon. Olin kuin irti päässyt synnytyksen jälkeen, koska ihan alkuraskaudesta asti mahakivut oli liian voimakkaat ja kaikki liikunta muuttui lyhyiksi kävelylenkeiksi niin kuin nytten. Loppukolmanneksen olin kuin kipeän kehoni vankina. Sama tunne on nytkin aina iltaisin kun turvotuttaa niin ettei sukkia jaksais riisua. Sormenpäät hellinä.

Nyt selluliittia on toistaiseksi ilmaantunut pelkästään reisiin, vaan ehtiihän tuo vielä. Se mikä oli iloinen yllätys, niin maha ja rinnat (jotka molemmat oli valtavat) palautui entiselleen, vaikka en ylenmäärin mitään tehojumppaa harrastanut. Vauvan kantelu kyllä kiinteyttää naiset kropan! Ja vaunujen kanssa kaupungilla raahustaminen.

Mulla on ollut selluliittiä jo ennestäänkin jonkunverran, mutta nyt näyttää ihan hirveeltä, mua ei mahdolliset raskausarvetkaan haittaa, mutta tuo selluliitti, hyi..

Kyllä täälläkin on heti alkuraskaudesta lirahtanut aivastaessa/purskahtaessa nauruun ym. Vakka treenasinkin lantionpohjalihakset kuntoon synnytyksen jälkeen. En ees tajunnut millaista voi synnytyksen jälkeen olla, kun pissaa tuli jo ennen kun edes tajusi että sitä tulee... Onneks oli megaisoja vaippoja sairaalassa. Pitää kotiinkin hommata taas jotain hehtositeitä. Mut saa ne treenattua taas, relaksiini tekee raskaudessa omat temppunsa lirahteluille.

Mulla ei selkäkipu paljoa helpottanut kortisonipiikin myötä. Hiukan, mutta on taas iltaisin, öisin ja aamuisin tosi kipeä. Vihloo vietävästi ja asennon vaihtaminen on täyttä tuskaa.

Mulla on kaikki 5 raskautta olleet hurjan helpot: ei pahoinvointia, ei turvotusta, ei kramppeja. Mutta olen saanut vitsaukseksi suonikohjut. Jalat ovat pelkkää mustaa matoa, aivan oksettavan iljettävät. Ja niihin myös ajoittain sattuu aika paljon. Tukisukat ovat minulle hyödyttömät. Kuukautiskipujakasn mulla ei ole muita kuin suonikohjujen jomotus. Sukukirous. Kohjut ovat pienentyneet ja vähentyneet raskauksien jälkeen, mutta tämä viides raskaus on kyllä ihan ennätyksellinen ja pelkään, ettei enää lähde pois. Olen tosi hoikka ja jalat, varsinkin pohkeet, hyvin lihaksikkaat, eli lihaskunnon puutteesta ei pitäisi johtua. Edes capreja ei huvita pitää kun ihan alas jalkapöytään asti kiemurtelee kohjut. Hyi yök ja olkaa onnellisia jos teillä ei tällaisia ole!

Mulla alkoi tokassa raskaudessa samaa ongelmaa suonikohjujen kanssa ja terkkari sanoi, että seuraavia raskauksia suunnitellessa voi pitää mielessä, että tulee luultavimmin pahenemaan. Meille taitaa kyllä kaksi lasta olla sopiva määrä.

Sattuu, ärsyttää, kiukuttaa, tekis mieli hautautua piiloon jonnekin. Siinäpä ne tämän viikon oireet.

Raskausoireita tähän aamuun:
1.Iskias on tullut kaupunkiin, otin taas anita-tukivyön käyttöön. Istuminen ei onnistu, makaaminen ei onnistu, seisominen on vaikeaa kun pitää muistaa pitää paino molemmilla jaloilla ja kävely on etana vauhtista.
2. Mahdollinen virtsatientulehdus. Vein aamulla näytteen labraan ja huomenna Neuvolassa selviää onko vai eikö. Olo on ollut vaihtelevan kelju jo viikon.
3. Harjoitussupistukset, jotka kestävät puolesta tunnista kahteen ihan helposti. Mies vaan kommentoi "taasko, kuinka mones se on tänään?" ..ja minä siihen että tämä on se sama supistus kuin tunti sitten.
4. Väsyttää, kun yöllä ei saa nukutuksi. Yöllä herää pissalle ja näkee kummallisia unia, selkä sattuu niin paljon että asennon vaihtaminen on työn ja tuskan takana. Voisinko palkata itselleni "kääntäjän"?
5. Pitää muistaa juoda vettä ja paljon, kun ummetus vaivaa. Onko ihan ok käydä kerran kolmen päivän aikana kakkosella? Kun juo paljon, pissattaa myös paljon (lue: tunnin välein). Aamulla tänään: pissasin purkkiin (otin näytteet) mies heitti minut labraan ja tulin kotiin labrasta 1h kului siihen; menin vessaan. Söin aamupalan ja menin vessaan. Luin nettiä tunnin ja kas menin vessaan. Nyt kello on kymmenen ja kas minulla on taas pissahätä. :sour:
6. Televisiosta ei yksinkertaisesti tule yhtään mitään, neulominen ei innosta puoli väsyksissä kun ei jaksa keskittyä, no ehkäpä kirja..

Toivottavasti muilla menee paremmin. Huomenna ostan kyllä jotain kylmägeeliä.

Me haettiin muuten taas better you:n magnesium joint-suihke. Miehelle jalkakipuihin mutta toimii mulla esim levottomiin jalkoihin, lonkkakipuihin sun muihin kolotuksiin niskasta jalkoihin. Suosittelen

Levottomat jalat + suonenvedot + selkäkipu + kylkikipu = ei paljon illalla ja yöllä (saatika aamulla) naurata!

Tympäsee kun aina kun vihdoin pääsee uneen löydettyään asennon, jossa ei käy selkään/kylkeen kipeää, tulee joko suonenveto tai jalat säpsähtelee.

Ajattelin alkaa ottamaan magnesiumia lisää, vaikka multivita mamassa jonkin verran magnesiumia on.

Mulla tuli viikonloppuna valkovuodon seassa niukasti vaaleanpunaista ja osittain ihan punaistakin verta. Emmä kyllä muista et ekassa moista vuotoa olis ollu? Vave liikkuu massussa normisti ja kipuja tai supistuksiakaan ei liiemmin ole ollut. Ohi moinen vaiva vois mennä..

Voiko pissi haista makealle? Mitään ei kuitenkaan vuoda jatkuvaan, ainakin housut pysyy kuivina....

Omppu, vuotoihin on yleensä joku helppo selitys (limakalvot herkkinä, suonikohjuja, yhdyntä ym), mutta verisestä vuodosta saa aika helpolla tsekkauksenkin soittamalla neuvolaan tai sairaalaan.

Omppu, mä tarkistuttaisin varmuuden vuoksi. Kaverilla tollasta (toki lasketun ajan tienoilla) ja osoittautukin, että lapsivettä tihkutteli. Hällä ei ollu vielä supistuksia tuntunu siinä vaiheessa. Yhdessä arvottiin, että johtuuko limatulpanirtoamisesta olisko vaaleanpunainen vain valkovuodon laimentamaa verta, kun välillä myös kirkkaampaa verta. Se vaaleanpunainen olikin lapsivettä.

Megara, munuaiset alkaa helposti päästämään sokereita läpi raskaudessa. Voi siksi pissikin haista helpommin makealle, jos on jotain hyvin glukoosipitoista viime aikoina syöny.

Mä syön jo magnesiumia, voiko tuota magnesium suihketta käyttää silti? Aika makea oli sen hinta kyllä..mulla ei ole koskaan mennyt niin paljon rahaa kaikenmaailman lisäravinteisiin kuin nyt raskauden aikana on mennyt.
Iskiaksessa on just kakkaa se että koko vasen jalka on ns. levoton ja sitä särkee nilkkaan asti ihan vietävästi. Ei paljon ilman sukkia tarvitse ulkona tepastella kun jo alkaa suonenveto.

Mä mietin itse kanssa noita kuivia limakalvoja.. se erite kun ei mitenkään haissut poikkeavalta tai mitään. Tähän täytyy vielä lisätä se et viikonlopun aikana ei tullu kyllä peittoja heiluteltua kun kylässä oltiin.:shy:
Se väri vaan pisti mietityttämään.. Katsotaan mitä tuleman pitää, tänään ei ole housuista mitään kummallisuuksia onneksi löytynyt.

Magnecit purkin kyljestä luettuna magnesiumin suositeltu vuorokausi annos olis 300 mg vrk.
Minusta magnesiumia saa käyttää eri muodoissa, kunhan vaan pitää huolen siitä että vuorokausi annos ei nouse kovin hurjaksi.

Mulle sanoivat yliopiston apteekissa että magnesiumin liikasaannista ei kannata kauheesti huolestua,että se poistuu elimistöstä jos on liikaa. Kysyin juuri siksi kun itse syön jo tuplat magnesiumia. Aamulla ja illalla ja sit kävin ostaan sellasen vahvan magnesium voiteen.

Mulla kylkiin sattuminen nukkuessa on vähentynyt huomattavasti. Vihloo vaan lievästi tuolta vasemmalta. Saman tuntuista vihlontaa mitä oli enemmän aikaisemmin tuolla oikealla puolella. Kuuluu asiaan varmaankin. Olen ottanut kaikista teidän neuvoista vähän sellaisen kannan että jos joku kipu ei oo jatkuvaa,ei ole mitään vuotoja ja ei supistele niin sitten kuuluu vaan niihin tuhansiin pieniin kolotuksiin jotka on ihan normaaleja.

Takaisin