Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on aina mietityttänyt tuo kun lähes kaikki raskaana olevat ovat sanoneet just, että täytyy öisin juosta vessassa. Oon kai päässyt sen suhteen helpolla kun en ole vielä kertaakaan joutunut heräämään yöllä vessaan enkä ole kyllä muutenkaan huomannut, että kävisin yhtään sen tiheemmin vaikka juon kyllä ihan riittävästi. ( vai onko mulla mussa jotain vikaa :D ) Toivottavasti pellefantti helpottaisi pian jalkojen kansss ja saisit nukuttua kunnon yö unet ! :)

Minähi tahon katkeamattomat yö unet, yöstä riippuen 1-5 kertaa vessassa :D van onneksi uni tulee kuitenkin heti ko sänkyyn takaisin pääsee :)

Mä oon yrittäny siirtää tuota päivän juomista aikaisemmaksi ja nyt selviin kerran yössä veskissä käynnillä, joskus jopa ei kertaakaan. Välillä ei yöllä taho uni tulla takas ku joutuu heräämään.

Ei varsinainen pelkkä raskausoire, mutta mulla tullut nyt odotuksen aikana - meinaan hiiva. :( Canestenia koitin, toivotaan, että sillä helpottaa. Mutta onko muita vinkkejä/itsehoitolääkkeitä, joita voi raskauden aikana käyttää?

En tiedä itsehoitolääkkeistä, mutta joku tais puhua, että hormonit + hiilarit (pahimpana herkut) saa raskauden aikana hiivan ns yleistymään. Onko ruokavaliosi sellainen, että pystyis sitä muokkaamaan, jos hiivasta tulossa riesa...?

Vanha luonnonmukainen konsti on piimä. Entisvanhaan naiset ihan kylpivät siinä. Oon itse joskus turvautunut piimään kun ei ole ennättänyt apteekkiin heti samana iltana Piimää voi laittaa emättimeen vaikka ruutilla ja voidella myös ulkoiset limakalvot. Side suojaa pikkuhousut. Muistan että auttoi hyvin.

Varmaan tärkeintä on hiilareitten vähentäminen. Mulla tuli hiiva nyt viimeksi äitienpäivän kakkuorgioista. Oli jo toinen hiivatulehdus tähän raskauteen.

Kiitos vinkeistä! :) Ruokavaliosta oon pyrkiny nyt sokereita ja hiilareita karsimaan, mutta saa varmaan karsia vielä reilummin. Normaalia kotiruokaa tulee tehtyä ja syötyä, niin on helppo vaikuttaa niihin - pahin herkku mulle on dominokeksit nyt raskaudessa, ehkä niistäkin vois ottaa nyt ihan nollatoleranssin. :D Muuten en hirveästi makean perään ole, mutta eipä se paljoa tarvitse.
Ja eniten tässä ärsyttää, kun itse en oireile, mutta mies oireilee, niin ei osaa itse niin sanoa mikä helpottaa ja milloin on pahempi. Pitänee käydä näyte ottamassa jos pitkittyy.

Mun ei tarvii yöllä nousta vessaan mut päivällä senkin eestä..
Eläessäni en oo saanu hiivaa tai virtsistä

Mulla on onneks kans yöt pyhitetty nukkumiselle, onneks. Alussa sai juosta yöllä vessas, mut just se kun muistaa juoda riittävästi jo aamusta alkaen ja illasta sit hillitymmin/normimmin ni autto mulla. Hiivaa ei oo koskaan ollu, mut vaivana varmasti varsin kiusallinen. Virtsiksiä ollu sitäkin enemmän johtuen synnynnäisestä munuais viasta joka ajan saatossa korjaantu, tosin jouduin syömään 6 vuotiaaksi kolmea eri Ab:ta vuorotellen. Ja nyt ei oo onneks vaivannut. Jos tullu tuntemuksia ni omatekosta karpalo-puolukkamehua naamariin ja a-vot!

Mä oon jo pitkään käyttänyt hiivaan piimää tai etikkaa. Piimää ihan sellasenaan ja etikkaa veteen laimennettuna. Hyvin toimii! Alkokin heti kutittaa pelkkä ajatus :D

Mä herään kerran tai kaksi yössä vessaan. Onneksi on ollut hyvät unenlahjat ja uni tullut nopeasti uudestaan. Mutta päiväsaikaan sitä vasta tuleekin rampattua pissalla. Ihan sama mitä on tekemässä, aina pitää käydä ensin vessassa :D

Hiivan oon saanut reisakseni useemmankin kerran melkein joka kerta antibioottien seurauksena. Nykyisin osaan jo pyytää ennaltaehkäisevästi lääkityksen siihen silloin kun lääkärikirjoittaa ab-kuurin. Canestenia oon myös käyttänyt. En nyt muista milloin mulla oli hiiva viimeksi, ei siis ihan viimeaikoina, ja toivottavasti ei tulekaan! Inha vaiva. VTI:n olen kärsinyt kerran muksuna, ja muistan sen vieläkin hyvin kun oli niin inhottavaa. Toivottavasti mahdollisimman moni täällä selviää ilman näitä rasteja, on tässä raskaudessa muutenkin tarpeeksi vaivoja ja kipuja ilmankin. :)

En tiiä onko mitä vaikutusta mutta mulla on sellasta suoliston hiiva ongelmaa ja siihen on mun homeopaatti ystävä suositellut chiliä,valkosipulia ja piparminttua. Ja tietysti sokerin ja hiilareiden hillitsemistä. Ei kyllä onnistuis nyt.
Yöt kyllä vaihtelee hirveesti. Toisinaan pitää käydä 2 kertaa vessassa ja sitten on öitä että herään ihan tohkeissani aamulla ja tajuan etten ole herännyt lainkaan vessareissulle. Plussaamisen jälkeen se oli jotain ihan järkkyä. Sillon heräsin 4-5 kertaa joka yö.

Pauveli, sun ajatus tässä taannoin siitå, mikä aiheuttaa mulle sen polttavan paineen alamahassa on oikea. Tein eilen 8 tuntia kirjallista hommaa ja istuin siis koko ajan. Kuten autossa (tärinän kans) tää istuminen aiheutti saman poltteen alamahaan. Kun sitten makoilin oikealla kyljellä, painava polte siirtyi oikealle ja vauvan liikkeistä tiesin juuri hänen siellä painavan. Yks päivä en meinannut päästä autolla enää kotiin kun kipu åityi niin pahaksi.

Neuvolaan soitin ja terkka sanoi että vauva painuu istuessani liika alas ja kudokset mulla väsyvät. Oire onkin pahin iltaisin. Pitkät automatkat käskettiin mennä makuuasennossa vänkärin puolella. Ja on epävarmaa, toteutuuko meijän kesälomareissut. Vauvan kasvaessa tää oire voi kuulema mennä ohikin.

Hyvä homma Kia, että kivuille löytyi vaaraton syy. Toivottavasti vauva asettuis vähän eri tavalla, niin että kesälomamatkanne onnistuis. Vaikka mulla selkeesti se pahin tilanne helpottui, niin huomaan kyllä itsekin että pitkät istumishetket alkaa lopulta aiheuttamaan epämukavuutta. Vaikka ei enää tosissaan niin kivuliasta ole, kyllä makuuasento houkuttelis niissä oloissa.

• Tykkään
Reaktiot: Kia
Alysha, siis oireileeko sun mies hiivalla? Jos, niin tottakai samat hoidot miehellekin kun sehän tarttuu tuo ihana hiiva.

Kia, oireilee, siitä se vasta huomattiinkin, kun itse olen oireeton. Molemmille siis alotettiin rohdot samontien ja nyt toivotaan, että olis kerrasta ohi. :)

Mulla on kans taipumusta hiivaan. Mä saan hillittyä sitä syömällä greippejä. Eihän kaikki niistä tykkää, mutta pienempi harmi se on puristaa mehuksi ja vetäistä väkisin alas, kuin kärsiä jatkuvasta hiivasta.

Takaisin