Raskausoireet..

Hei

Aivan mahtavaa lukea että muillakin on jo oireita. esikoisen kanssa ei mitään oireita pari kertaa taisin oksentaa.Nyt aivan kamala olo koko ajan ja väsymys painaa päälle.

Tänään töissä 6h oli aivan tuskaa.Oksetutti koko ajan. olen viellä toimistopäällikkönä. Oli ongelmia tsempata myynti työssä muita omat ajatukset pyöri vaan koska oksennan. :)

6 viikkoa ja 2 päivää mulla ja oireita löytyy. yöllä vetää suontajalasta,väsyttää,mahakipua,kuumeinen olo,paha olo,nukkuminen heikkoa. pelottaa jos kaikki ei olekkaan hyvin kun oireet ovat suuria.vai huomaanko vain hysteerisesti ne pinetkin oireet nyt toisen kanssa sitten :)???

Hei vain kanssa odottajat :)

Lueskelin teidän oirelistaa ja lähes kalpenen kateudesta joillekkin? Minun oireeni ovat niin vähäisiä että pelkään, päin vastoin kuin main87, että kaikki ei ole kunnossa oireiden vähyyden vuoksi. HEH, pelkoja näyttää liikkuvan vähän siellä ja täällä.

Mutta luulenpa, että niin vähät kuin paljotkin oireet kuuluvat asiaan. Aikaisemmat raskaudet ovat olleet minulla runsas oireisia ja tämä tämmöinen rauhallisuus viikolla 6.1 on jännittävää. Ehkä vielä kerkeää olemaan pääkin pöntössä, ehkä :)

Kaunista odotusta teille jokaiselle

Mukava kuulla ettei ole ainoa nuokkuva ja kuvotusta tunteva emoticon  Työpäivät mulla on sen 7,5h ja aika taistelua hereillä pysymisen kanssa. Töissä on ollut jo pakko kertoa tilanteesta röntgenin, kissapotilaiden ja isofluraanin käytön vuoksi. Onneksi kuitenkin hoidan lähinnä noita papereita, eli eläinkontaktit on aika vähissä.
Kahvia tekisi mieli, mutta pari hörppäystä kupillisesta on maksimi. Kaikkea voi vielä syödä kunhan pysyy kohtuudessa. Onneksi siis tuo kuvotus ei ole yltynyt ihan vielä pahoinvoinniksi.
Päikkäreitä odotellessa emoticon

Tissit. Ei muuta sanottavaa. Nää tulee jo mun uniini ja ne on ensimmäinen asia mitä mietin ennen kuin nukahdan ja ne on heti mielessä kun mä herään. Näillä näkymin mulla on vain kahdet käyttö soveltuvat rintaliivit. emoticon

Niin ja tietenkin se uni. Illalla se ei meinaa tulla ja yöllä on levotonta, mutta päivät mä vetäsisin sitten ihan tyynesti vaikka kellon ympäri. Aivot on muuttuneet hattaraksi ja 9h työpäivän aikana saa post it-lapulle merkata kaikki mitä saa päivän aikana aikaiseksi..emoticon ZzzzZZzzzzZZzzz...

Olen viikolla 7+1 ja pahoinvointia on ollut ja rinnat on turvonneet ja hieman aratkin.
Nyt on onneksi toi oksentelu ja kokopäivän kestänyt etova olo hiipunut. Kävikin jo hetken mielessä että onkohan kaikki kunnossa kun oireet hävisi. Toivttavasti. :)
Väsymystä on myös. Väillä tulee kesken päivän kauhea väsymys kohtaus ja tuntuu että se ei lähde ku vain kuunon päikkäreillä. Ennen raskautta todella harvoin nukuin päikkäreitä, mutta nyt nukun aina kun mahdollista.

Ihanaa odotusta kaikille. 

Mä olen ollut pelottavan oireeton... Haluisin vaikka pahoinvointia tai jotain että tietäisin että kaikki on hyvin. Ainoastaan maha edelleen turvoksissa, varsinkin iltaisin.

Onko kelleen muulle muuten iskenyt vielä tässä vaiheessa nälkä? Musta tuntuu, että mun normaali näläntunteeni on kasvanut potenssiin kymmenen. Kakis tuntia aamiaisen jälkeen (mä en edes normaalisi syö mitään aamupalaa!) ja mahassa huutaa kiljuva nälkä. Ja eilen töiden jälkeen, oli pakko mennä kaupan kautta hakemaan bussimatkan ajaksi yksi välipalasmoothie, ettei vaan iske (pahempi)nälkä. Siis eihän alkion/sikiön pitäisi kuluttaa, kun arviolta voileivän verran enemmän energiaa, mistä siis tämmöinen ylensyönnin tarve? Eikä nyt ole kyse mistään mieliteoista (vaikka ehkä jotain senkin suutaista on havaittavissa aina silloin tällöin) vaan nälästä, mursevan mahan oireyhtymän aiheuttava kiljuva nälkä.
Toki sitä on huomannut, että lievä paha olo, päänsärky iskee aika helposti jos ruokailuvälit venähtävät yhtään.

Anyone?

Juu täällä myös on hirveä nälkä koko ajan. Koko ajan pitäisi olla jotain syömässä, mutta mikään ruoka ei oikein maistu pahoinvointien takia, eli se on koko ajan sellaista pakko syömistä. Mutta kyllä jos jättää syömättä niin oksennus tulee ihan varmasti.

Heh, ihana lukea muiden oireista ja todeta pääsevänsä itse aika helpolla. TOSIN ensi viikolla kai ne vasta varsinaisesti puskee päälle joten ilkun hyvillä mielin sinne asti. 
Mulla ollut viikon verran arat nännit, niihin ei oikein kärsi hipaistakaan kun pomppaan metrin ilmaan. Ja pienirintainen olen, mutta tuntuu että nyt on ahdasta tuolla kupeissa - tuntuu kivemmalle olla ilman liivejä.

Minulla ja rakkaalla ensimmäinen lapsi, olen 30-vuotias ja mieheni 39-vuotias. Toivottu lapsi, mutta olen yllättynyt että näin nopeasti sai alkunsa kun olen käyttänyt ehkäisyä 16 vuotta... ... Huhtikuussa jätin pois, yhdet menkat ehti tulla ja tässä sitä nyt ollaan :D

Niin oireista, oon ollut aika ärtynyt ja tunteikas joka suuntaan, tämän sanoi mieheni viikonloppuna, että kyllä sä taidat nyt olla aika paksuna kun haihattelet joka suuntaan. 

Hieman etova olo on, mutta myös hirmu nälkä ja loputon JANO jotka voittavat ainakin toistaiseksi ellotuksen.

Oi voi.. oireita on. Mulla on ikäänkuin kestokrapula päällä. Kahvi ei maistu enää (ennen meni pannu päivässä), jatkuva jano, normi ruuat ei maistu enää, oksettaa, vessassa saa juosta jatkuvasti, päätä särkee, väsymys alkoi jo ennenkuin tiesinkään raskaudesta, mahaa vihloo.. Ennen raskautta noudatin vähähiilihydraattista ruokavaliota. Nyt en voi sietää mitään mitä söin, joten on mennyt sellaiseksi sokeristen ruokien syömiseksi. No sehän tietänee sitten kiloja :((

Mulla on 2 lasta enkä muista mitään pahoinvointeja heiltä, väsynyt vaan olin.

Oi voi... Acelya: tuo sun kirjoitus olis ihan hyvin voinut olla melkein suoraan mun kynästä...

Miehelle oon jo monta päivää valittanut, että kuvitteleppa itselles kestokrapula, siihen päälle ihan hirvee väsymys ja takaraivossa jomottava päänsärky. emoticon
Koko ajan on huono-olo, mutta ei vielä ole oksettanut kovin pahasti. Yhtenä aamuna söin pizaa ja sen syöminen piti lopettaa hetkeksi, kun en tiennyt meneekö loput alas ja pysyykö jo alas menneet sisällä. Nyt on myös sellainen vaihe päällä, ettei ole ollenkaan nälkä eikä myöskään tee mieli syödä mitään. Sitten, kun ei syö niin kyllä se pahaolo taas iskee päälle. Väkisin siis on tukittava jotain alas, vaikkei mieli tekiskään. Eniten tekee mieli kaikkea suolaista, makeaa ei niinkään...
Outoa, mä kun oon normaalisti ollu semmoinen herkkuperse. Pari päivää sitten syöty suklaa ei maistunut millekään, ei se ollut edes hyvää. Sen sijaan voisin vetää leikkeileitä ja meetvurstia ihan mielinmäärin. Ruisleipä, johon sipaistaan oikeaa voita päälle, muutama tomaattisiivu ja tomaattien päälle myllystä hieman suolaa ja pippuria.... aaah, taivaallinen herkku! Noita voisin syödä vaikka kuinka paljon!
Ihme kyllä, ei ole turvottanut vaikka suolaista olenkin syönyt. Suolainen ruoka vielä entisestään lisää nesteen kulutusta ja on kyllä tullut juotua ihan kiitettävästi. Tuoremehu (appelsiini) on edelleen kaikista parasta.

Tulihan taas valitus... mutta sitä vartenhan tämä palsta täällä meillä on emoticon

Täällä oireina järkyttävä turvotus, vaikka liikun ja syön hyvin, tosin ruokahalu on kasvanut, mutta terveellistä laittaa valmiiksi niin ei makea yllätä!
Rinnat kipeät ja nännitkin jo hiukan tummuneet.
Vatsan nippailukivut, jo tottunu, ei kamalan kivuliaita, joskus kärsinyt kivuliaista kuukautisista niin ilmeisesti tottunu..
Pahin oire, ainakin mulla on mielialamuutokset..voi mies parkaa kun en saa pidettyä suutani kiinni joissain asioissa, siis pinna on välillä todella kireellä ja ihan hulluja ajatuksia tulee mieleen..onneks mies ymmärtää.. (ainakin vielä) kjeh,kjeh

Maikkie täällä toinen sokerihiiri, joka on kokenut kelkan käännöksen. Ennen himoitsin makeaa, nyt juustokabanossia. Mulle ei ole vielä tullut mitään ällötystä lihaa (tai oikeastaan yhtään mitään) kohtaan, päin vastoin söisin pelkkää makkaraa ja pihviä jos voisin

Tosin tuo suolan himo voi selittyä silläkin, että minä ainakin olen alkanut juomaan huomattavasti enemmän (ja tietenkin juoksemaan vessassa) joten olisiko kropalla menossa jokin suolavaje ja se näkyy suolaisenhimona? Mene ja tiedä.

Lämmin kahvi ei enää mene alas mitenkään päin, mutta jääkahvipa menee! Ai, ai, että on hyvää. Saa hyvin tehtyä kotonakin jos vain on jääpaloja.

Pippunen: mulla kans oireet niin vähäisiä että väkisinkin on sellanen olo että tuntuu että onko masussa edes ketään:/ vaikka ei saisi noin ajatella ja pitäs olla tyytyväinen että ei okseta tai kuvota. Mitään muita oireita ei ole kun vasta rinnat tosi kipeät ja turvonneet ja Iho alkaa voida näppyläisemmin kuin normaalisti. Nyt siis menossa rv 6+3. Jotenkin tuntuu että olis helpommin tajuttavissa koko raskaus jos olis jotain oireita enemmän. Mutta hyvä sinänsä niin jaksaa olla töissä ja ei tartte kärsiä huonosta olosta. Täällä siis odotellaan vaan... :)

Voi Artemis; täällä kohtalotoveri! Mä en yleensä koskaan syö mitään lenkkimakkaroita, mut nyt on ollu ihan hirvee himo tollaseen sulatejuusto-chili -grillimakkaraan.. huoh. Ja muutenkin tuntuu taas tuo suolainen himottavan, nälkä kun on koko ajan. Sama juttu oli esikoisesta. Muuten ei ainakaan toistaiseksi, mahan nippailuja ja kipristelyjä lukuunottamatta, "oirehdintaa" ole havaittavissa. Esikoisesta päällimmäisenä mieleen on jäänyt tuo järkyttävä väsymys, josta moni tuntuu täällä kärsivän. Sitä kesti minulla silloin ensimmäisen kolme kuukautta. Samoin kuin kuvotusta. Mutta katsotaan nyt mitä tuleman pitää tällä kertaa. Vai tuleeko mitään erityistä. Tsemppiä mammat! Voikaa hyvin ja nauttikaa olostanne!
 emoticon

Hei!
täällä esikoinen 11kk ja imetys päällä.. nyt parisen viikkoa tullut sellasia hetkellisiä tuntemuksia:
mahaa vähän jännittäis (hassu tunne: "jännitysmaha") ja sitte tulee ns. huono olo ja alkaa huimata.. tää ei kestä ku hetken ja on melkeimpä jokapäiväistä, niin täällä nyt sitten mietiskelen että voiko noi olla raskausoireita?! :O Sitten on hirvee jano ja vessassa saa käydä aika usein ja väsynyt oon ollut enemmän ku ennen (voi toki johtua ihan muustakin, meillä kun esikoinen ei vielä nuku kunnolla)..
testin tein viimeviikolla ja negaa näytti.
Menkkoja mulla ei oo edes vielä alkanut synnytyksen jälkeen, mutta kuulemman ei tarvikka alkaa kun voi silti olla raskaana..
Mietin vaan kun ei ennen oo ollu tollasta oloo mutta nyt ollut sen pari kolme viikkoa..

kai sitä täytyy vaa odottaa...

j3nni Odottele vain, tee uusi testi muutaman viikon päästä jos oireet jatkuu. Mulla oli eka testi negatiivinen myös. Kahden vika lapsen välissä ei myöskään ollut menkkoja kun pienin sai alkunsa.

Tuolla jossain kerroin että ei ole oireita ja olen huolestunut. Voi nuo enkelinodotusajat . Nyt on oireita minullakin ja on pakko myöntää että olen siitä lähes iloinen. Väsymys ja jatkuva kuvotus kuuluvat jokapäiväiseen elämään. Nälkä! Ja silti ei mikään maistuisi. Lusikallinen tuota ja lusikallinen tätä.... ja kuvotus sekä närästys sekä kamala maku suussa. Entä hajut!!!! Voi taivas mille tuo meidän koira haisee tai meidän hevonen!!

Täällä pissattaa, janottaa ja väsyttää, niin pirusti. Ja vähän nipistelee alavatsassa. Ensimmäisestä ei ollut muita oireita kun lievä kuvotus viikoilla 7-15, jos tälläkin kertaa säilyis yhtä työkykyisenä =) Vaikka olen kyllä valmis käymään läpi helvetin kunhan tulee terve vauva =)

Mulla ei ole vieläkään raskausoireita. Ja eilen illala ja tänään on vessapaperiin tullut rusehtavaa verta. Olo on henkisesti todella kurja... Edellisessä raskaudessa vuodin myös ja se raskaus päätyi keskenmenoon. (tosin vuoto kesti n. viikot 6-8 ja pikkuinen oli kuollut viikolla 9+2, eli vuoto ei nyt ehkä suoranaisesti liittynyt siihen...)
Nyt pelottaa hirmuisesti.emoticon

Väsymystä, kuvotusta ja nälkää täälläkin. Eilen tuli ekan kerran niin huono olo, että piti mennä pitkälleen ja ottaa pienet torkut.

Rinnat on niin kipeät, että on pakko käyttää liivejä yölläkin ja silti asennon vaihtaminen sattuu. Onneksi sitä kipua ei kuitenkaan kestä koko raskauden ajan. Alavatsaa nippailee aina välillä.

Ihan kiva, että ensi viikolla alkaa 6 viikon kesäloma. Pääsen pahimmat oireet yli sen aikana ja voin ottaa päikkärit, jos siltä tuntuu.

Takaisin