Raskausoireet, mitä teillä?

Juu, ei täälläkään peitto heilu [:D]
Ihan alussa tuli peuhujen jälkeen vähän veristä vuotoa, ja mä säikähdin niin, että totesin, että tavataan näissä merkeissä seuraavan kerran sitten ensi kesänä [:D][:D]
Ei kyllä totta puhuen tällä hetkellä oo kauheesti halujakaan, mutta kaipa ne ajan kanssa tulee takasin. Ainakin toivottavasti [:)]

Oireita, oireita täälläkin. Menossa 9+2 ja tällä hetkellä seuraavaa;
- rintojen arkoos, lisääntyy iltaa kohden (aluksi tissit oli tosi arat koko päivän, nyt se on vähentynyt)
- etova olo koko päivän, varsinkin jos ei koko ajan mutustele jotain. Tietyt ruuat, mulla erityisesti kala on sellainen jota en voi ajatellakkaan syöväni vaikka ennen ollut mun suurinta herkkua.
- väsymys; illalla klo 20 nukahdan vasten tahtoani ja yöunet on vähintään sen 10h.
- päänsärky
- vatsa turvoksissa
- muistamattomuus ja asioiden säätäminen joka esiintyy ihan ihme tilanteissa. Esim. eilen kun ajoin autoa ja joka kerta kun piti vaihtaa lyhyiltä valoilta pitkiksi laitoinkin vilkun päälle. Sanat unohtuvat keskeen lauseen, en muista mitä tarkkaan ottaen tein töissä aamupäivällä, jos iltapäivällä asiaa mietin.
Että näin meillä. [:)]

Päivi28 ja Angervo: Ihanaa etten ole ainoa tämän muistamattomuuden kanssa! Muisti heittää myös häränpyllyä, esim. viime viikolla minun piti eräänä aamuna herättää mies tiettyyn aikaan A, koska hän lähtee töihin tiettyyn aikaan B. (Siis poikkeukselliset ajat, joten ei ole normituriiniamme.) Muistin kuitenkin aamulla, että hänet olisi pitänyt herättää vasta klo B! Kun siis hänen piti jo silloin olla lähdössä. Kissa onneksi herätti miehen 10min ennen tuota aikaa B, joten ehti raukka edes vessassa käydä ennen lähtöä. Ja tein hyvityksenä hänelle aamupalan mukaan. Oi voi!

Täällä myös uutena oireena ruokahaluttomuus. Ei ole pahoinvointia eikä mitkään ruuat tee pahaa tms. Ei vain silti tee mieli syödä, ei niin sitten mitään. Pakko kuitenkin syödä ja tasaisin väliajoin, ettein tule etova olo. Eilinen meni aivan liian vähällä syömisellä ja heti kostautui koko illan runsaalla pahoinvoinnilla (oksua ei silti tarttenut, HUH). Nyt siis pakkoruokinnalla mennään. Onneksi mieskin tsemppaan ja huolehtii mun ruokailuista. <3 Eilen silitteli masua ja puhutteli Nyytiä: "Sinäkö siellä äitiä kiusaat. Antaisit sen nyt syödä niin jaksaisit itsekin kasvaa." Oih! [:)] *tuhat sydäntä*

(Edit: Ja siis nyt rv 8+5 Vau:n laskurin mukaan, neuvolan mukaan viikon enemmän mutta luotan enemmän tähän laskuriin ainakin ultraan asti.)

Samanlaisia oireita täälläkin, pahoinvointia, rintojen arkuutta (lue: pienikin hipaisu sattuu ihan käsittämättömän paljon), päänsärkyä, alavatsakipuja ja väsymystä... Jotenkin sitä kuitenkin tuntee huonoa omaatuntoa, kun jää työt (niin kotona kuin töissäkin) tekemättä tai ne huitaisee vaan nopeesti jotenkin. En oo niin väsynyt, että nukkuisin vaan kokoajan. Enemmän on vaan sellainen apaattinen olo, ettei jaksais tehdä mitään. Varsinkin töissä tää on tosi turhauttavaa, kun ei voi kertoo kenellekään mistä tämä yhtäkkinen välinpitämättömyys johtuu.

Itse olen taas näitä mukamas oireettomia. Onhan nyt pientä etomista ollut, muttei ihan pahoinvointia kuitenkaan. Rinnat kyllä on kovin arat ja miehen mukaan "mielettömän kokoset".
Puhuttiin varmaan viime viikon alussa, ettei mitään mieliala-vaihteluita ole ollut, että olen pikemminkin rauhallisempi kuin normaalisti [:D]. Siinä tosin murrettiin sekin loitsu, loppuviikon itkin sitten jokaisesta asiasta, kauniista musiikista ja siitä että mies soitti minulle illalla. Tänään taas itkin koulussa, kun asiat eivät sujuneet ihan suunnitellulla tavalla...

Lievä ummetus on asettunut myös tänne. Tosin vatsani toiminta on muutoinkin ollut kautta aikojen hieman hidasta... ehkä nyt ei voida ihan ummetuksesta puhua, mutta kovasta vatsasta kuitenkin... [:@]

Tänä aamuna iski ehdottomasti kauhein paha olo tähän asti. Raahauduin töihin ja nyt puhaltelen ja pohdin, että mitenhän sais päivän vedettyä kunnialla läpi. Tuntuu, että jo pienestä liikkeestä saa juosta vessaan. Ja vessathan meillä on asiakkaiden kanssa yhteiset.. Kauheesti ei viittis asiakkaiden kanssa samaan aikaan vessassa vierailla, mutta minkäs teet. Ähh.

Täällä oli kans tänään aamujen pahin ällötys, lähellä kävi oksu, mutta onneksi mies antoi koiralle aamuruoan, niin ei tarvinnu sit oksentaa. Se koiran aamueväs haisee TODELLA pahalle varsinkin nyt.. Noh, tässä kohtaa täytyy mainita että on oikeastaan ihanaa, että teen töitä kotona, ja nyt on ollut vähän hiljaisempi kausi, saan rauhassa aloittaa päivää ja puhalella räjähtäneen näköisenä. Ei tarvii rientää minnekkään muualle kun koiran kanssa metsään kohtapuoliin. Muita oireita viimeaikoina on kyllä ollut rintojen kipeys ja koko, järkyttävää... Ja sitten mielialojen kanssa taistelu, tuntuu että päivittäin on lähes epätoivoisen huolissaan kaikesta, riittääkö rahat ja olenko mukamas tarpeeksi hyvä äiti jne. Neuloin ajan kuluksi rääpäleelle sitten valkoiset villasukat, ja varmaan neuloskelen kaikkea muutaki.

ALKUPERÄINEN: Äni

/nips/

Täällä myös uutena oireena ruokahaluttomuus. Ei ole pahoinvointia eikä mitkään ruuat tee pahaa tms. Ei vain silti tee mieli syödä, ei niin sitten mitään. Pakko kuitenkin syödä ja tasaisin väliajoin, ettein tule etova olo. Eilinen meni aivan liian vähällä syömisellä ja heti kostautui koko illan runsaalla pahoinvoinnilla (oksua ei silti tarttenut, HUH). Nyt siis pakkoruokinnalla mennään. Onneksi mieskin tsemppaan ja huolehtii mun ruokailuista. <3 Eilen silitteli masua ja puhutteli Nyytiä: "Sinäkö siellä äitiä kiusaat. Antaisit sen nyt syödä niin jaksaisit itsekin kasvaa." Oih! [:)] *tuhat sydäntä*

(Edit: Ja siis nyt rv 8+5 Vau:n laskurin mukaan, neuvolan mukaan viikon enemmän mutta luotan enemmän tähän laskuriin ainakin ultraan asti.)

Mun ei kanssa tehnyt pariin viikkoon mieli mitään, varsinkaan lämmintä ruokaa vaikkei pahoinvointia ollutkaan. Että tämä lapsi on nyt sitten tehty ruisleivällä, jogurtilla, teellä ja vitamiinilisillä... Kai siitä ihan hyvä tulee. [:)]

Ihana tuo siun mies! Meillä on kanssa miehelle iskenyt huolehtimisvimma, mikä on ihan hyvä koska normaalioloissakin olen hieman professorityyppiä muistiltani, saati sitten nyt. Mutta juu, on ihan live-muistutin syömistä ja nukkumista varten.

Täälläkin on ruvettu oirehtimaan. Rinnat nyt on aristanyt jo päivästä yks ja pientä äklötystä on myös ollut mut viikon sisään huonovointisuus on kasvanut aika reilusti. Pönttöä en oo vielä ainakaan joutunut halimaan mutta välillä on tosi heikko olo ja tuntuu et töistäkään ei tuu mitään. Varsinkin aamuisin hampaita harjatessa tulee ökärefleksit tosi pahasti [:'(]. Ja siis ruokahaluttomuus ja kauhea nälkä!!! Ihan järkkyä mikä nälkä mut mitään ei tee mieli!! Ja sit just toi huono olo vaan lisääntyy... Pitääkin ostaa lajitelma hedelmiä josko niitä sais ahmittua ja ne auttas [:D]

Jade82: Mulla on aivan sama homma hampaita harjatessa! Ja erityisesti aamuisin, ei niinkään iltapesulla. Nuo aamun hampaiden harjaukset onkin ainoat kerrat kun on oikeasti meinnannut lentää laatta - ja kerran vähän tulikin oksumakua suuhun. [:'(]

Meillä oli hulvaton viime yö. Mulla oli todella paha olo ja oksensin puoli yötä (näemmä mennyt edeltävä päivä liian huonolla syönnillä joka sit kostautui yöllä...) ja sitten sain siihen samaan piikkiin vielä kunnon hormooni-itkun ja ja itkin ja oksentelin vessassa. mies seisoi ihan neuvottomana vieressä kunnes tiuskaisin sille et menee vaan nukkumaan kun ei voi mitenkään auttaa [:D]

Odotan toista lasta ja vaikka aina sanotaan, että raskauksia ei saisi verrata niin on ollut niin erilaiset raskaudet. Esikoista odottaessa ajattelin olevani onnekas, kun en oksentanut raskausaikana. Vihloi kyllä ja jomotti ja väsytti ja vilutti ja etoi ja puristi ja kiristi ja olo oli kaiken kaikkiaan kaamea! Vatsa tuntui, kun olisi ollut jatkuvat menkkakivut.
Nyt mennään viikolla 10+5. Tässä raskaudessa väsymys on ollut ylitse jyräävää. Tosin meillä on ollut suuri muutto yms. joka sinällään on varmaan väsyttänyt. Naama alkoi kukkimaan alussa ja hiukset rasvoittuivat vauhdilla. Onneksi tuota ei kestänyt pitkään ja nyt on jo rauhottunut melkoisesti. Etovaa aaltoilevaa oloa on ja muutaman kerran olen oksentanut. Vatsan kivut (kohdun kasvukivut) ovat loistaneet poissaolollaan. Olen tätä myös murehtinut jonkin verran (km keväällä), mutta 9+5 ultrassa näkyi pikkuinen juuri viikkojaan vastaava tyyppi potkimassa karatepotkuja joten kaikki lienee ok. Huomenna niskaturvotusultra. Joskus jopa huomaan unohtavani olevani raskaana niin lievänä oireet tällähetkellä ovat.

Musu: Täällä sama juttu,vertailtu on tätä ja edellistä raskautta.
Mulla eka raskaus meni aikalailla ilman mitään oireita, paitsi liitoskivut oli kovat.
Tässä raskaudessa on ollut kohtalaista pahoinvointia, mutta liitoskipuja ei ollenkaan. Olen itsekkin ollut asiasta hieman ihmeissäni ja huolestunut. Mutta neuvolan jälkeen kun näki että masussa joku on, olen vain ajatellut että johtuisikohan noi liitoskipujen puuttuminen siitä kun on aikasemmin jo kohtu kasvanut. En muistanut neuvolassa kysyä...

Onko muilla muuten turvotus ruvennut katoamaan?? Musta tuntuu aamuisin, että masu on kadonnu yön aikana, mutta iltasin on yleensä takaisin tullut [:)]

Mulla aivan karmean vaikea alkuraskaus. nyt rv 7+5 ja hyvä, jos kykenen nousemaan sängystä. Tai kykenen, mutta joudun heti kakomaan vessaan. Jatkuva oksetuksen tunne ja mitäänhän ei tule, kun en saa paljon alas ruokaa. Kuvotus ympäri vrk. Rinnat arat ja väsynyt,mutten pahalta ololta saa nukuttua. EN ole töissä ollut viikkoon. Edellisessä raskaudessa oksensin 18vk joten mielenkiinnolla odotan tulevaa..[;)]

Täällä alkaa onneksi (ja toivottavasti pysyvästi) helpottamaan tämä pahoinvointi. Viikot 7-9 olivat sellaista kuvotusta, etten kyennyt syömään lähestulkoon yhtään mitään, koska kaikki etoi, eikä tämä etominen kyllä mihinkään aamuun rajoittunut. Eli tämänkin lapsi on tehty ruisleivällä sekä erilaisilla hedelmillä. Mitään muuta en kyennyt suustani alas laittamaan. Toivottavasti tämä jäätävä olo ei palaa.

Siitäkin huolimatta, etten pystynyt syömään, on ylettömään painooni tullut vielä 3 kg lisää. Pentele vieköön [:@]

Meillä ei oireita vielä hirveästi ole tullut. Etomista oli, mutta se loppui kun aloin syömään hedelmiä tms pieniä välipaloja. Vatsan nipistely ja turvotus on toistaiseksi pysynyt aisoissa, eli ei sitä oikein edes huomaa enää kun ehti tottumaan. Rinnat on olleet jo kuukauden kosketus arat kivet ja tämä onkin ainoa mikä haittaa ihan oikeasti. Uutena juttuna on tullut äreys ja huonotuulisuus. Tuntuu ettei mikään ole mitenkään päin hyvä. Kovasti täytyy kotona tsempata ettei ihan joka asiasta tulisi tiuskittua [&o].. Toivottavasti tasottuisi jossain vaiheessa (ei se mieskään ihan loputtomiin taida kestää, vaikka vielä väittää ettei haittaa)

Jaksamista teille joilla on pahoinvointia. Toivottavasti se vielä helpottaa! [;)]

Tää pahoinvointi voisi kyllä pikku hiljaa jo häipyä.
Todella vaikea koittaa töissä ja koulussa käydä sekä arkiaskareita pyöritellä, kun koko ajan kuvottaa ja laatta lentää. Muutama hedelmä pysyy hyvällä säkällä päivässä sisällä.
5kg on suurin piirtein lähtenyt painoa, mikä mun kokoiselle on jo aika iso pudotus. Ärsyttää [:@]
On kaikki voimat lopussa. Odotan niin paljon, et saan taas syötyä ja pääsen salille ja muutenkin touhuilemaan [:)]

Takaisin