Seuraa ehkä herkimmille liian tarkkoja yksityiskohtia, mutta ei ole pakko lukea :D. Varoitettu on.
Peräpukamista nyt ainakin aluksi kysyisin.. Tänään otin ja päätin että koitan ajella tuon alapään samalla kun ajoin sääret. Ei ole oikein taipunut sinne pitkään aikaan ja vielä vähemmänhän tuonne näkee, niin on ollut ihan sellaisenaan kuten varmaan monella muullakin. En lääkäreitä tai kätilöitä varten tätä tehnyt, vaan minulla sattuu olemaan aika herkkä iho (kelläpä ei olisi?) häpyhuulissa ja jos antaa karvojen rehottaa niin ajan myötä alkaa sattua. Heti kun ajelee niin helpottaa. Saunan lauteilla peilin avulla sitten operoin. :) Samalla huomasin sitten että ilmeisesti minulla on peräpukama??! Tai sellainen pikkusormenpään kokoinen pampula tuolla..ei ole mitenkään erityisen kipeä, hieman tuntuu jotain kuitenkin. Mietin vain kun kuka tuolla edellä sanoikaan, että niistä voi olla synnytyksessä haittaa? Millä tavalla? Tosin synnytys alkaa olemaan (toivottavasti!!) niin lähellä, että en yhden takia kyllä taida asialle mitään tehdä..ellei jotain helppoa itsehoitoa ole??
Vauva taitaa tehdä tietä koko ajan alemmaksi, kun parina iltana ja tällä hetkelläkin liikkuu aika voimakkaasti ja alapäässä vihloo välillä kovastikin. Nyt on pari tuntia jo vihlonut aika paljon. Jännä kuitenkin, että vaikka sattuu niin se ei haittaa ja ns. "nautin" kivusta, koska se tietää sitä että kohta tästä lämpöpatterista pääsee eroon ja saa vauvan kainaloon! Osaako joku kertoa, jolla on ollut samanlaista vihlontaa ja vauva jo syntynyt, niin onko nuo vihlonnat olleet ennakoimassa synnytystä, vai onko tällä mitään tekemistä sen kanssa... ? (5 päivää laskettuun, eli alkaa jo pikkuhiljaa olemaan kiinnostusta lähteä synnärille...)
Sitten vielä tuosta Tens-laitteesta. Onko joku käyttänyt sitä synnytyksessä? Miten kovalla olette käyttäneet? Laitteesta mikä mulla on niin ainakin saa ihan hullut tehot irti, ja tuntuu että ei täysillä voisi kuvitellakaan käyttävänsä, mutta tosipaikan tullen sitten? Onko ne joilla mahdollisesti on kokemusta, niin mihin asti synnytystä se on auttanut ja mitä muuta kivunlievitystä olette käyttäneet?
Näin, että vähän sekalaista asiaa tähän väliin siis.. :)