Raskausmyrkytys

Onko teillä kellään muulla ollu pelkkää turvotusta ja pääkipua? Ku miulla on ollu pääkippuu nyt varmmaan puolesta välin joka viikko ja näköhäiriöitäki. Turvotus alkanu ehkä viikoilla 33. Pissa ollu aina puhas. Neuvolassa, ku kaikki arvot ollu hyvät, ni ei ees epäile alkavaa raskausmyrkytystä.. Aina ollu hyvät verenpaineetki tässä raskaudessa. Ekassa raskaudessa huomasivat vasta synnytyksen jälkeen kohonneet pissa-arvot ja näin raskausmyrkytyksen.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Mä soittelin eilen mun labratuloksia ja maksat oli ennallaan ja sappi noussut hiukan, mun kätilö oli sitä mieltä et kaikki lienee ihan ok, mutta kysyy viel lääkärin mielipiteen. Tänään tää samainen kätilö sitten soitti ja totes et lääkäri haluaa lisää kokeita ja mun tarttis mennä labraan vielä tänään, ja mä kävinkin. Soitti sit vielä tuon jälkeenkin ja totes et mulle on saatu torstaille lääkäriaika ja on tosi tärkeetä et pääsen paikalle, katotaan ultra taas samalla. Mullahan on ollut noita myrkytysoireita vaikka kuinka kauan ja labrat on pysyny kohtuu samoin aika kauan, nyt lääkäri oli kuitenkin huolestunut enemmän en tiedä oliko noiden labrojen takia vaiko muiden oireiden. Mulla on semmonen jokseenkin epämääränen olo vähän väliä, turvotukset yläkropassa, juon aivan sikana kun koko ajan janottaa, näen tähtiä päivittäin, paineet on koholla, sykkeet on jatkuvasti yli sadan, mulla on ihan sairaan vilkkaat refleksit jaloissa ja käsissä eli levottomat jalat on levinny myös käsiin, turvotuksia saattaa parissa päivässä tulla useamman kilon edestä, ajoittain päänsärkyä, proteiinia on vähän väliä pissassa.... lääkärillä oli vissiin heränny epäilys et mulla saattaa olla sydämessä nyt jotain tai sit tosiaan myrkytys pahenee ja sitä nyt sit tutkitaan noilla lisälabroilla ja torstain lääkärikäynnillä, hiukan alko huolestuttaa, mutta toisaalta mun olo on siedettävä niin en suostu huolestumaan.

Niinpä! Tuskinpa nyt mitään akuuttia on siinä mielessä, että oireet on pysynyt aika samoina jo pitkään, mutta todellakin hyvä että tutkitaan vihdoin kunnolla.

on noita tullu lisää koko ajan, mutta saas nähä, toivon et ei oo mitään vakavaa. Mun äidillä on pidentynyt QT-aika ja en tiedä onko perinnöllinen vaiko hankittu ja mulla on ollut sydänlihastulehdus aikoinaan, mutta ei siitä jälkikäteen oo mitään ollu, josko tää johtus vaan kun kroppa on niin kovilla

Mulle sano lääkäri et myrkytyksessä oireet pahenee kokoajan, esim. ylämahakipu ja päänsärky. Et ne ei lopu välillä ja tuu sit takas niinku mulla teki (kävin uudestaanki osastolla kun tuli näköhäiriöitä, ylämahakipu palasi ja protskut 3+).. Vuorokausivirtsankeräsy otettu yht. kolmelta päivältä ja se ok. verikokeet ok. Paineet matalat ollu kokoajan. Päästivät kotiin ja ei oo syytä epäillä myrkytystä. Nyt en oo pissaakaan stixaillu kotona kun se kerta saattaa pompata 3+ eikä silti oo mitään. Paineita oon mittaillu mut 106/65 painiella ei myrkytystä oo. Neuvolassa oon käyny viimeks ennen tota eka osastokäyntiä, ens ma on neuvola. Et terkka ei paljoo mun seikkailuista tiiä (tai ku käytin poitsun kasvukontrollissa niin oli sijaiselle laittanu ylös et kyselee mun juttuja ku ilmeisesti lueskellu niitä) mut saapa sit ma pitää kyselytuntia :) Sillon on nlalääkärilleki aika ja hää saa kyllä tehä astetta rajumman sisätutkimuksen kun tää raskaanaolo alkaa riittää.. Ens pe on äitipolillekin aika kun antoivat kun kotiuduin osastolla ja kysyin jatkojuttuja.

Takaisin