Raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pihla mä kans luulen että salakavalasti hiipiny ruokavalioon esim ylimääräisiä leipiä silloin alkuraskauden pahoinvoinneissa ja ne jääny ruokavalioon... Itellä se tuoremehun lipitys kanssa vakiintunu tavaksi.
Ja sitten herkut :( Aina joku hyvä tekosyy mussuttaa...

Joo just eilen päätin etten osta mitään karkkia nyt hetkeen ja eikös sitten taas tänään kaupasta tarttunut mukaan kaikkea pientä... Varsinkin kun aamulla vaaka näytti vähän armollisempia lukemia kuin eilen, niin nythän sitä on taas varaa syödä. :D

Esikoisesta tuli 20kg suunnilleen ja viis niistä jäi pysyäkseen... Kauhukseni todettava että nyt rv21+2 tullu jo 7-8kg lisää. ;(
Usein jää lämmin ruoka syömättä ja vetelen vaan jogurttia ja mysliä että menee edes hetkeks nälkä ohi, siin ois iso parannuksen paikka. Liikuntaakin vois toki harrastaa, onneks on edes tuo raskas seisomatyö että edes jossain muodossa tulee reippailtua.

Mulla on myös ruokahalu kadonnut. Heti kun alan syömään lämmintä ruokaa alkaa ällöttää. Leipää, salaattia ja herkkuja tekee kyllä mieli..

4 kg on jo tullut lisää, 2 kg ihan parissa viikossa.. jaiks!

Mulla on tullut 3,5kg lisää ja viikkoja nyt 21+5. Ei toi vaa'alla käynti kyllä mitenkään ilahduta kun uusia ennätyksiä rikotaan koko ajan. Toivon, että painonnousu pysyisi kohtuullisen maltillisena, kun lähtöpaino oli jo hieman ylipainon puolella..

Mua lohdutti raskauskalenteri-sovelluksen päivän lause: "Painoa siunaantuu, mutta niin pitääkin!" :)
Eipä sillä vaa'alle en ole uskaltautunut viimeviikon jätti painonnousun jälkeen! Mahasta näkee kyllä että paisuu yhä ja hyvähän se on niin päin, vaikka hitaampaa nousua oisinki toivonu :D Ja reidetkin jo paljon tavallista paksummat...

Mulle on tähän mennessä tullu noin 1,5 - 2 kg painoo lisää, nyt viikkoja 17+6 (kai). Huolestuttaa silti, kun viimekskin sitä painoo tuli sit rykäyksittäin vasta tossa raskauden puolivälin jälkeen. Oli kyllä ihan suoraan verrannollinen syömisiin kun mulla yleensä herkuttelu menee jaksottaisesti, minkä jälkeen voi taas pitää tiukempaa linjaa, mut raskauden aikana ei syömisistä pahemmin pihistellä.

Tällä kierroksella erilaista on kyllä se, että nyt esikoisen kanssa on tarkat ruoka-ajat, eli tulee itekin syötyy säännöllisesti. Jos herkuttelut pysyy kurissa, painonnousu on toivottavasti maltillisempaa. En haluu toista 24 kg:a joutuu pudottamaan, kun edellisellä kierroksella itelle jäi sit se 5 kg ylimäärästä.

Mulla nousi esikoista odottaessa paino tasaisesti läpi raskauden, ilman suurempia pyrähdyksiä. Pelkäsin että raskauden ekalla puolivälillä noussut 5kg ei lähtisi ikinä pois, mutta niin ne kaikki kilot vaan oli hävinnyt pari kk synnytyksen jälkeen. Kokonaisuudessaan nousi jotain 12-13kg. Samalla kaavalla on mennyt tämäkin raskaus tähän asti.

Mulla paino edelleen vähemmän kuin alussa. Viime neuvolassa mitattuun ei oo nyt tullut muutosta. viikkoja 19+3 ja painoa 66.8 kg...

Huh mulla onki tänään päivä paino 300g vähemmän kuin 2 viikkoa sitten kun kauhistuin painonnousuani :)
En ole ees huomannu että oisin syöny nyt mitenkään vähemmän... pipareita, suklaata ja vaikka mitä! Ehkä silloin h20-21 oli tosiaan vaan joku kasvupyrähdys + turvotusta! Helpottavaa :)

Maanantaina viime neuvolakäynnillä painoa oli +4kg aloitukseen, viikkoja 22+2. Maha on kyllä tullut parissa viikossa niin selkeästi esille, että kaikki kilot on tullut sinne mihin pitääkin (tissit on myös ottanu 2 kuppikokoa lisää).. :woot: Mitään vaatteita ei ole joutunut vielä ostamaan, matalavyötäröiset farkutkin menee jalkaan kuten ennenkin.

Mie en painonnoususta ota stressiä, ei mulla oo kotona edes vaakaa. :grin Peili kertoo tarpeellisen.

Mäkin tein nyt lettuja hillon ja kermavaahdon kera... Ihanku haluaisin saada takas sen "menetetyn" 300g!

Vitsi mä vihaan noita taulukoita :grumpy: yh!! Jokainen on yksilö, samoin kuin lapset, ei ne kaavoilla kasva... Ugh!

Mun mielestä toi taulukko on lohdullinen :) Kertoo kuin paljon muutaki painoa kuuluu tulla kuin pelkkä vauvan paino

Jos seuraavassa neuvolapunnituksessa ei oo painoo tullu lisää niin sit on kyl puntari rikki! On nimittäin sellanen massakausi alkanu et huh huh! Kahden tunnin välein oon jääkaapilla roikkumassa et josko taas vähän napostelis.. mikään erityinen ei himota, kaikki kelpaa, oli sitten porkkanaa, leipää tai jäätelöä. Ruokakauppaan ei uskalla lähtee, ellei lähde suoraan ruokapöydästä.. muuten tulee ostettua kauppa tyhjäks. Myös suklaapatukka (en himoitse suklaata), käy hyvin jos sattuu kauppaan menee ilman ennakkoon syötyä välipalaa. Ja se syödään heti kassan ohitettua ;)

Tällä hetkellä ei siis oo yhtään lisäkiloa tullu.

mulla on tullu kans jo +10kg mikä tuntuu tosi hirveeltä ku aina yläasteesta asti paino pysyny samana :sour: ehkä tähän vaikuttaa alkuajan kokoaikanen syöminen jolla vältin pahan olon ja sänkyyn kaatavan väsymyksen takia ei oo sitten tullu liikuttuakaa. saapa nähä miten iso loppuvaiheessa oon :grin:sorry:

Mullekin tullut jo +10kg ja oikeen kauhistuttaa mennä seuraavaan neuvolaan ja puntarissa. Oon aika varma että se neukkutäti sanoo jotain painosta koska valmiiksi oli jo ylipainoa.. :/

Takaisin