Olen Ellamin kanssa samaa mieltä, että ei saisi stressata ja liikunta pitäisi olla sellaista, että siitä nauttii, eikä yrittää väkisin liikkua. Pysyvä muutos tapahtuu pikkuhiljaa. Itselle sokeriton syyskuu on tarkoitus pitää mahdollisimman sokerittomana senkin takia, että haluan katsoa, onko sillä vaikutusta ihoon ja energiseen oloon. Kuukaudessa luulisi jo vaikutukset näkyvän. Siksi haluan pitää mahdollisimman sokerittomana ruokavalion. Samalla se toimii hyvänä alkuna viimeisten kilojen pudotukseen. Tavoite kun oli olla vielä 5-7kg kevyempi, kun menee takaisin töihin tammikuussa.
Olen huomannut, että kun ei herkkuja syö, niin siihen vaan tottuu. Ihmiskeho tottuu yllättäviin asioihin ja jää myös koukkuun yllättäviin asioihin, kun niitä vain toistaa. Porkkanat ei tosiaan korvaa suklaata, eikä pitäisi edes yrittää korvata sitä millään toisella napostelulla. Sitten kun alkaa syömään herkkujen sijaan salaatin, munakkaan tai toisen lämpimän ruuan illalla ja vaikka kupin yrttiteetä päälle, niin sitten siihen tottuu ja siitä tulee tapa. Eihän ne makeannälkään käy tai korvaa suklaata, mutta väitän jääneeni koukkuun iltateehen, kun vähensin herkuttelua.
Oon silti aina palannut herkutteluun. Kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vie mukanaan. Sen takia aion olla tarkkana, kuinka monta kertaa viikossa syö herkkuja.