Raskauskilot veks

Hyvä hyvä! Yritän saada makeanhimon taitettua marjoilla, kun niitä vielä saa. Marjat ja hedelmät on mulla sallittuja. Onneks koti on tyhjä herkuista, niin ei tarvitse sitä miettiä. Kaupassa vaan pitää pysyä tiukkana.
 
Hmm... Sokeriton syyskuu kuulostaisi kyllä hyvältä. Voisin olla mukana. Mutta tulossa on yhdet juhlat, joissa meinaan ottaa pienen palan kakkua. :D Ja saattaa olla, että syön kaapissa olevat ystävän lahjoittamat suklaat. Mutta muuten sit makeat herkut vois jättää ostamatta ja syömättä. :)

Mulla oli ennen kesää jo tilanne, että 3,5 kg lähtöpainoon. Nyt on ehkä 5 kg. Mulla on vielä edellisenkin raskauden kilot jäljellä, yhteensä 10 kg olisi kahta raskautta edeltävään lähtöpainoon.
 
Yritän olla mukana (paitsi että repsahdin jo heti alkumetreillä...). On muutenkin dieetti päällä, joka kestää varmaan vuoden loppuun asti. Tiputettavaa on sellaiset 20 kg ennen töihin paluuta. Huoh, laihduttaminen on paljon vaikeampaa lapsen kanssa kuin ilman. Se suklaan nauttiminen vauvan nukkumaan menon jälkeen oli niin ihana hetki... Plääh, ei pikkuporkkanat suklaata voita. Ei mitenkään.
 
Suklaa on minunkin pahin kiusaus. En oo ollut kuukautta ilman suklaata varmaan siitä asti kun on ollut omaa rahaa käytössä :rolleyes: Ehkä ois korkein aika. Mulla on kilojen lisäksi aika huono iho. Ois mielenkiintoista nähdä vaikuttaako kuukauden sokeri- ja suklaalakko siihen mitenkään.

Mulla on loppukuusta synttärit ja kaverin synttärit ennen sitä, että muutama kerran tulee varmaan lipsuttua, mutten pidä sitä pahana, jos on ennalta suunnitellusti lipsuunut ja vaan harvoin. Parenpi tietty ois olla lipsumatta, mutta katsotaan.
 
Voi kun sokeriton syyskuu kuulostais hyvältä, tosin mukaan ei voi lähtee kun syyskuuta on jo näin monta päivää menny :wink:grin Sokerikoukusta pitäs kyllä päästä, suklaa täälläkin maistuu vähän liikaa. Mie oon tässä lapsien saannin jälkeen jääny suklaakoukkuun, raskauksien aikana ei suklaa maistunu. Ihan tavan karkit ei onneks enää niin hyvin maistu.

Mie en oo moneen kuukauteen käyny vaa'alla mut veikkaan että joku kilo ois pudonnu kun kaikki kesän aikana ostetut ihanat legginsit on nyt isoja... Kesällä oli vielä 10kg jälellä lähtöpainoon.
 
No en pitkälle päässyt kun jo repsahdin.. :D Leivottiin lasten kanssa keksejä ja siis se tuoksu kotona kun keksit olivat uunissa ja otin ne pois sieltä, ja lapset söivät lämpöisiä keksejä.... En voinut vastustaa, söin yhden! :D MUTTA taikinaan olin laittanut vähemmän sokeria kuin ohjeessa oli, kai se nyt vähän kompensoi tilannetta!? :wink :D Mä olen näköjään niin huono tälläisessä totaalikieltojutussa, oon tällä viikolla miettinyt herkkuja enemmän kuin normaalisti! Yleensä siis herkuttelen perjantaisin, mutta lähes aina myös lauantaisin vaikka se ei ikinä kuulu suunnitelmaan. :D Plus saatan pullaa tai keksiä syödä n. kerran / viikko. No, taas jatketaan, ei nyt luovuteta tähän yhteen keksiin.

Ps. Oltais voitu tehdä taikinaa vain puolet ohjeen määrästä, kuka nuo keksit nyt syö kun mä en ja mies ei ikinä näitä makeita halua syödä... Lapsillekaan en viitti kaikkea syöttää. Kai pitää jotain kyläilyhommia keksiä. :)
 
Pakastat Belle ne ylimääräset keksit herkkupäivälle :wink Ja sinne ihan perimmäiseen pakastimen nurkkaan ettei niitä tuu heti kaivettua esille :grin
 
Oi kun rupes tekee mieli kunnon suklaahippukeksejä... :hungry: Pahoittelen :grin

Mie kävin muuten tänää vaa'alla ja yllätyin kun aamupaino oli alle 70, eli taitaa olla joku 5kg enää lähtöpainoon :happy: Suklaahippukekseillähän se lähtee :hilarious: vois vaikka leipoo viikonloppuna... Jos sit ens vuonna se sokeriton syyskuu.
 
Ei satunnaiset repsahtelut haittaa, kunhan niitä ei ole useasti viikossa. Mä oon selvinnyt jo 5 päivää hengissä ilman sokeria :smug: Tai puolukkahilloa tuli syötyä maksalaatikon kanssa ja hunajaa oon käyttänyt teessä. Et sokeria olen kyllä saanut, mutta ilman herkkuja kyllä. Ei tosin ole ollut mitään pahoja kiusauksia. Kylässä oli piirakkaa tarjolla, jonka vältin, ja normi kauppareissut selvitetty.
 
Heh! No minä en kyllä sokerittomaan syyskuuhun voi lähtee... jahdit kaipaa hieman fazerin sinistä :p belle nii hienosti herkuttelee et pe ja la ja noin kerran viikossa. Ku mulla on nii et yhdesti ehkä viikossa on päivä etten syö mitää sokerista.

Nooh ja muutenkin mä oon nii hyvä täs korvaushommassa. Jos olisin sokerittomalla nii söisin vehnää ja ylipäänsä leipää ja varmaa sit rasvasta pizzaa ja täytettyä juustoleipää iltaisin jaada jaada. Eli ojasta allikkoon! Taidan kokeilla sellaista sokeritonta et 2 herkkupäivää viikossa... siis arkena ja vkl. Seki parempi ku tilanne ny. Vaikkakin olen -2kg suunnilleen alkupainosta nii on luulen et lihaksista lähteny tän selän rajotteiden takia vaikkakin inbody mittaus kerto et ei ois lähteny. Mut siinä kävin siis joskus heinäkuun alussa. Et siitäki jo 2 kk.
 
Pakastat Belle ne ylimääräset keksit herkkupäivälle :wink Ja sinne ihan perimmäiseen pakastimen nurkkaan ettei niitä tuu heti kaivettua esille :grin
Pakastus kävi kyllä mielessä, mutta meillä on vain tuo jääkaapissa oleva pikkuinen kolmen tähden pakastelokero. Siinä ei voi pakastaa niin, että ruoka säilyisi hyvänä pitkiä aikoja. :D No ehkä noille kekseille joku syöjä/syöjiä löytyy. :)
 
Mä haluaisin, että mullakin kiloja lähtis vähän niin kuin itsestään kuten IceQueenilla! :D Mutta ei tuu kuuloonkaan, kerran olen ollut ajanjakson ilman vaakaa ja hui kun lihoin paljon. :D

Joo no Sadetuuli leipä on mun herkkua ja sitä mä kyllä syön, vähintäänkin aina aamuisin. Yleensä toisen tai kolmannenkin kerran päivän aikana. :) Sulla on kyllä hyvä tilanne siellä että -2kg! :)
 
Mulla tuli raskausaikana vaan noin 6-7kg. Tosin tämä johtui varmaan raskausdiabeteksen tuomasta fiksummasta ruokavaliosta sekä siitä, että sairaalassa olin rv30 jälkeen ja synnytin jo rv 32+4.. Keskola-aikana mulla ei ollu alimmillaan ku reilu 2kg lähtöpainoon, mut hupsistakeikkaa, nyt lähtöpainoon on 7kg :hilarious: ja mies ei ku kantaa herkkuja nokan eteen ku haluaa ilahduttaa.. ja joo, oon monta kertaa sanonu että älä tuo, vaan kappas, se ei sitä kauaa muista :sad001 ja kun ne siinä nokan eessä on, niiin ei pysty olemaan syömätä :sad001
 
Mulle ei tullu raskauskiloja ku se 1,6kiloa.. mut synnytyksen jälkeisiä kiloja on tullu 7-8kg.. kaveri joka on pt,lupas tehdä mulle ruokavalion koska oon iha hukassa kaiken kanssa.. jospa sais noi kilot ja mpnta muutakin pois..
 
Täällä lähti kilot ihan huomaamatta. Taas kerran sain kokea, että kun ei laihduta, ei tuijota vaakaa, ei ressaa, ei ole liian tiukka jne. niin siitäpä se lähtee. Käyn joka päivä vaunulenkillä, välillä tunti, välillä jopa kaksi. En pakosta enkä kilojen takia vaan omaksi ja lapsen iloksi. Ja kun imetys loppui kokonaan niin siitä 1-2kk alkoi kilot tippua "itsestään". Totaali kieltäytyminen kaikista herkuista ei toimi, mutta eipä niitä juuri edes kaapista löydy eikä tee mieli. Mustikkapiirakkaa oon kyllä tehny ja syöny mutta on nuo lenkit mäkisessä maastossa ja juokseminen kotona vauvan perässä varmaan ottanu osansa. Ja kun meillä syödään aina kotona ja melko fiksusti sanoisin. Joskus ehkä kannattas repsahtaa johonkin mäkkäriin tms. Tosin kun kerran niin tehtiin, kärsin loppupäivän närästyksestä että ei kiva.
Mutta,älkää ressatko, liikkukkaa itselle mieluisalla tavalla ja sallikaa niitä pieniä herkkujakin. Pieniä muutoksia, ajan kanssa. Hyvä tulee. Ei saa näännyttää itseään.
 
Minulla on vielä 5-6kg lähtöpainoon. Aiemmilla kerroilla vuodessa on lähtenyt raskauskilot. Nyt menee varmaan kauemmin, kun olen vanhempi. Syön aina melko terveellisesti ja liikun niin paljon kuin vaivat antavat myöten.
 
Miulla lähti esikoisen jälkeen raskauskilot helpommin, sillon kun pysty just käymään siellä vaunulenkeillä millon halus. Nyt kahen lapsen kanssa se lenkkeily ei vaan onnistu. Syitä on :hilarious: Jos sit parin vuoden päästä pääsis kuntoon kun rakentuu talo johon on yks huone suunniteltu kuntosaliks :) Sitä odotellessa...

Nyt siis en tiedä mitä on tapahtunu kun muutama kilo pudonnu kesästä, en kuitenkaan valita vaan odotan jos kävis sellanen vahinko että muutama lisää putois :grin Ruokavalio pysyny samana.
 
Olen Ellamin kanssa samaa mieltä, että ei saisi stressata ja liikunta pitäisi olla sellaista, että siitä nauttii, eikä yrittää väkisin liikkua. Pysyvä muutos tapahtuu pikkuhiljaa. Itselle sokeriton syyskuu on tarkoitus pitää mahdollisimman sokerittomana senkin takia, että haluan katsoa, onko sillä vaikutusta ihoon ja energiseen oloon. Kuukaudessa luulisi jo vaikutukset näkyvän. Siksi haluan pitää mahdollisimman sokerittomana ruokavalion. Samalla se toimii hyvänä alkuna viimeisten kilojen pudotukseen. Tavoite kun oli olla vielä 5-7kg kevyempi, kun menee takaisin töihin tammikuussa.

Olen huomannut, että kun ei herkkuja syö, niin siihen vaan tottuu. Ihmiskeho tottuu yllättäviin asioihin ja jää myös koukkuun yllättäviin asioihin, kun niitä vain toistaa. Porkkanat ei tosiaan korvaa suklaata, eikä pitäisi edes yrittää korvata sitä millään toisella napostelulla. Sitten kun alkaa syömään herkkujen sijaan salaatin, munakkaan tai toisen lämpimän ruuan illalla ja vaikka kupin yrttiteetä päälle, niin sitten siihen tottuu ja siitä tulee tapa. Eihän ne makeannälkään käy tai korvaa suklaata, mutta väitän jääneeni koukkuun iltateehen, kun vähensin herkuttelua.

Oon silti aina palannut herkutteluun. Kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vie mukanaan. Sen takia aion olla tarkkana, kuinka monta kertaa viikossa syö herkkuja.
 
Mullakin vaikuttaa imetys samalla tavalla kuin ellamilla. Kun sen lopettaa niin kilot varmasti tippuvat paremmin. Ainakin esikoisen kohdalla kävi niin, että imetyksen loputtua alkoi kilot lähtemään. Lopulta olin n. -6kg lähtöpainosta. Tosin olin silloin myös masentunut ja se vaikutti ruokahaluihin. Mutta söin joka ilta karkkia, piirakkaa tms.

Nyt olen viimeiset 4 vuotta ollut raskaana tai imettänyt. :D Tiedän, että viimeistään tämän imetyksen loputtua pystyn tiputtamaan raskauskilot. En kyllä stressaa asiaa. Olen tällä hetkellä enemmän sinut vartaloni kanssa kuin koskaan ennen. Valitsisin koska tahansa tämän +10kg onnellisen minäni kuin sen -6kg hoikan ja onnettoman itseni.

Mutta hauskaa on välillä haastaa itsensä, kuten tämä sokeriton syyskuu. :) Ja katsoa onko sillä jotakin vaikutuksia painoon tai vireystasoon. Iho mulla on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin koskaan lapsuutta lukuunottamatta, en tiedä miksi.

Mäkin käyn melkein joka päivä vaunulenkillä tai vaikka koko perheen kanssa metsässä vaellusreitillä. Saatetaan olla monta tuntia ulkona. Yhtenä päivänä tällä viikolla olin tyttöjen kanssa yht. 4h ulkona, kävelin 8km tuplarattaita työntäen, eväät oli mukana ja leikittiin leikkipuistossa. :) Viime viikonloppuna kävelimme metsässä 4 km ja grillasimme makkaraa nuotiossa. Minäkin lenkkeilen ulkona nimenomaan oman ja lasten hyvinvoinnin takia, en kilojen. :) Tänään olisi luvassa 10 km pyöräilyä ihan yksin, jee! :)
 
Takaisin
Top