Heippa!
Onko kellään kokemusta, että pyytää itse metformiinin kun radi on todettu?
Mulla oli ed. raskaudessa ruokavaliohoitoinen ja nyt luulen, että tulee taas diagnoosi. Koin syömiset tosi vaikeiksi ja oma paino ei noussut välissä pariin kuukauteen. Vauvan sokerit heitteli päiväkausia syntymän jälkeen, enkä halua kokea samaa enää. Ystävällä oli radi juuri tuolla metformiinilla hoidossa ja vauvalla ei mitään sokeriongelmaa synnyttyään. Stressaa jo valmiiksi kaikki mikä diagnoosiin liittyy, enkä halua joutua kikkailemaan ruoan kanssa.
Mulla on nyt ensimmäistä kertaa radi ja kuudes raskaus. Ainoa riskitekijä ikä (41v). Aamupaasto ei millään kikkailuilla pysynyt rajoissa niin sain kyllä tosi helpolla tuon lääkityksen. Sokereita kun aloin mittailla niin kaksi ylitystä riitti siihen, että piti viikon ajan mittailla koko ajan. Siinä tuli heti alussa ylitykset ja samantien oli äitiyspolille soittoaika, sieltä ehdottivat lääkitystä. Ja juurikin sen takia, että aivan turha ja tarpeetonta alkaa vetämään sitä ruokavaliota äärimmäisyyksiin. Koska siihen mäkin aloin mennä ja mä syön kuitenkin terveellisesti jo muutenkin.
Mulla paino on käytännössä noussut kilon lähtöpainoon, ja olen normaalipainoinen. Ensin se laski 6-7kg todella järkyttävän pahoinvoinnin vuoksi, sitten nousi kyllä lähtöpainoon pikkuhiljaa ja vähän yli. Nyt taas laski kun oli viikon noro.