Raskausdiabetes

Mulla toimi alkuun ihan vähärasvainen/rasvaton rahka, mut mitä pidemmälle raskaus eteni sitä huonommin paastot pysy ja lisäsin sen rasvan rahkaan niin arvot parani:) tai se toimi mulle, välttämättä toimi jolleen toiselle...

Mistä saa rasvaista rahkaa? Just pari viikkoa sitten kattelin pää pyörällä kaupassa et miten hitossa nää kaikki on vähärasvaisia/rasvattomia? En huomannu et missä merkissä olis ollu enempi rasvaa.. Mä ite laihduin viime raskaudessa lopussa radidieetin takia ni yritän nyt panostaa rasvasiin ruokiin :D siis järkevällä tavalla. Ekassa rasituksessa luvut vielä hyvät mut pitää noita hiilareita vähentää kuitenkin koko raskauden ajaksi ja syödä järkevästi jos selviäis vaikka siitä toisestakin rasituksesta silleen..

Kai sitä täytyy sit lidliin lähtee kattoo. Ottaa päähän et kaikki pitää muka olla niin vähärasvaista tai rasvatonta.. Alunperin rasvaton maito on ollu jätettä (kun kermat kuorittu päältä) ja se on heitetty menemään kunnes keksittiin lisätä siihen valkoista väriä ja tehdä siitä terveysjuttu..

Mä kyl tykkään käytää ennemmin rasvattomia tai vähärasvaisia tuotteita (paitsi juustot, niissä pitää olla hyvä rasva%) ja sit käytetään hyviä kasvirasvoja (kylmäpuristettua oliivi/rypsiöljyä) mut tälleen raskaana ollessa tulee syötyä noita eläinrasvojakin enempi, just rahka/kerma muodossa... Lapsena meillä juotiin raakamaitoa, kun maalla asuttiin ja mummolasta haettiin. Nyt vähärasvainen maitokin maistuu kermalle:p

Neuvolassa ajetaan kyllä tosi vahvasti aina ton rasvattoman maidon asiaa, vaikka ei nyt niin kovin monta tutkimusta tarvi kahlata läpi, niin löytää kyllä muitakin mielipiteitä... Itse siis oon aika lungisti suuntaan jos toiseen, voin juoda rasvatonta, jos "käsketään", mutta ärsyttää kuitenkin se, että ei muka ole kuin yksi totuus.

Muokattu viimeksi:
Löysin muuten aika herkun: Brunbergin sokeriton pistaasisuklaa :D Onneks ei Porvoossa sen useammin tule käytyä, mutta kiva tietää, että tuollaistakin on olemassa.

musta tuntuu et joka tuutista tuputetaan tota "rasvatonta propagandaa"! Mulle iskee rokkarin angsti ja en suosituksia jaksa sokeena seurata, vaan mietin ja arvioin omassa pikku, univajeisessa päässäni ja teen niinku itsestä hyvälle tuntuu ;)
Onko muuten sokruttomat suklaat hyviä? Maistuuko ihan suklaalle? Muutaman kerran niitä kaupassa bonganneena ja hypistelleenä suklaa addiktina en oo uskaltanut ostaa, jos se ei ookkaan hyvää :p nyt on kyl hyvä homma että pelkkä ajatus suklaasta pistää oksettamaan :D

Osa suklaista on vähän vähemmän huonoja ja osa sitten vielä huonompia :D No itse en yleensä suklaata edes kaipaa, mutta nyt tuo pistaasisuklaa kyllä maistui sen pienen palasen verran hyvälle. Jos mä jotain tässä kaipaan, niin kirpeitä hedelmäkarkkeja, väkeviä jauhesalmiakkeja ja lakritsia :)

Ja jos siis on ihan hirveä suklaanhimo, niin kyllä se perus Brunbergin sokeriton suklaakin sitten ihan hyvältä maistuu... Itse oon vaan tosi herkkä maistamaan keinotekoiset makeutusaineet. Joskus vois kyllä kokeilla siitä jotain suklaamoussea :)

Ai :( Mä oon kyl myös syöny ainaki ton verran. Montako tuntii sulla oli iltapalan ja aamupalan välissä?

Huomenna aamusta sokerirasitukseen. Mua hirvittää jo valamiiksi. :nailbiting:
Toisaalta musta tuntuu että ei mulla sitä radia nyttenkään ole ku ei ollu esikoisestakaan mutta mistä minä senki oikiasti tiiän. Ois kyllä vaan helpotus jos löytyis ees jotain mikä selittäis tän mun olon, ei jaksais ennään yhtään olla näin huonovointinen. :confused:

Jesu tsempit huomiseen! Mä olin ihan varma että tuomio tulee mut toisin kävi... Tai noh vielähän se tuomio voi tulla kun helmikk ois uusinta rasitus, plääh...

Kiitti! Mullaki on sitte loppupuolella raskautta se uusinta rasitus vielä, nyt vaan tuo neukkutäti oli sitä mieltä että olis hyvä käyä jo nyt kattoon arvot ku oon näin huonovointinen vieläkin ja pahin olo tulee aina syömisen jälkeen. :meh:

Mul jano sun muut oireet pysyy kurissa kun syö terveellisesti ja koko ajan, 2h välein ja yö paaston pitää mahd lyhyenä:) jotain mätää mun sokereissa siis on(luulen) mut ei vaan just sinä rasitus aamuna ollu mitään vikaa... Nyt en oo toviin mittaillu arvoja kun ei oo ollu semmonen "sokerit päin v*ttua" olo;)

Rasituksessa käyty ja nyt vaan sitte ootellaan tuloksia. Ei oo koskaan aamupala maistunu nuin hyvälle mitä nyt ku sai rasituksen jälkeen syyä! :p
Tuli ihan yllärinä miten paljo sitä glukoosilitkua piti juua, se oli aika ällöä. :grin

Takaisin