Raskausdiabetes

Juu otin puheeksi et oon sitä noudattanut sit edellisen raskauden niin sano että luultavasti varmasti vaikuttaa:) noh parempi näin, eipä tarvii ressata niin syömisiä... Ainakaan vielä!

Äippä hienot tulokset sulla sokereissa! :) tokihan luulis vaikuttavan ruokavalion niihin sokereihin, ruokavaliohoitoinenhan se alkuun on eikö? Vai tuleeko ne tabletit heti? Ja insuliinipistokset viiminen keino?

Täällä mä istun labran odotusaulassa, paastoarvo otettu ja litku - jonka maku on muuttunu viime vuodesta :o yhä ihan hyvää :D - juotu. Nyt yritän viihdyttää itteäni parhaan mukaan pari tuntia. Tylsää tässä varmana tulee :grin

Setoinen tsempit sinne! Joo ekahan sitä yritetään sitä ruokahoitosella ja sit vikana lääkkeillä...
Toivotaan et siellä tulis hyvät arvot ja selviytysit tuomiolta:)

Kattelin tossa työterveydessä maanantaina otettujen verikokeiden tuloksia ja siellä näyttäs paastoarvo olleen 4.7 eli tuskin paastoarvosta ainakaan jään kiinni. Ja kertaakaan ei oo tullu huono olo tässä odotellessa :o nälkä kyllä on, vajaa 20min vielä ja vika näyte ja kotiin SYÖMÄÄN!! :grin

Äippä, jos saa udella niin minkälainen on sun päivän ruokavalio tuolla radi "dietillä"? Dieetti sana kuulosti mun korvaan hassulta vaan ku en muutakaan sanaa keksiny. :grin
SeToinen, tsemppiä! Toivottavasti on hyvät arvot sullakin. :happy:

Jesu nooh eihän se nyt dietti oo mut ruokavalio;) eli mun
Klo 7 ap 1kp kahvia maidolla, 1reissumies, 1juusto viipale ja kalkkuna leikkele(lihaa väh80%) 2tl margariinia (rasvaa 60%) ja salaattia+kurkkua+tomaattia tms
Klo 10-11 Lounas 0.5 lautasellista kasviksia, 1 peruna(tai 1.5-2dl tummaa pastaa/riisiä tms) 150g proteiinia joko kastike (1-1.5dl) muodossa tai ihan vaan paistettuna
Klo 13 välipala hedelmä yleensä omena/päärynä tai pähkinöitä n2dl +tee tai kahvi
Klo 15-16 päivällinen kts lounas
Klo 19-20 ip muuten sama kun ap mut lisäksi 2dl rahkaa+ marjoja/hedelmää semmonen 1dl +kupponen teetä:)
Syön siis ihan perus koti ruokaa!
Tässä linkki minkä sain ekan radin aikaan, siinä on aikas kivasti ja selvästi selvennetty nää ruoka hommat! Sit tosiaan toi vaihto taulukko jonka kans saa vaihtelua ruokavalioon;)
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=nix01029

Välipaloja pitäis syyä mun enempi mut kun ei mahu sit millään konstilla mun masuun:p

Kiitos äippä! :) Mää tosiaan kans mietin että eihän se nyt mikään dieetti ole mutta ku en keksiny muutakaan sanaa niin. :grin

Sana dieettihän EI meinaa laihista vaan nimenomaan ruokavaliota. Eli ihan oikein käytätte sanaa dieetti :joyful:

Pitääpä tutustua tohon linkkiin vaikkei radituomiota napsahtaisikaan :)

En tiedä, en kysyny ku soitin soittotunnin viimesillä minuuteilla sinne, kertoo sit ens kuun neuvolassa joka on öäääh muistaakseni 9.12 :)

Mulle ne suositteli rasituksen uusimista helmikuussa... Eipä siitä mitään haittaakaan oo:)

Kiitos talvitintti :)

Äippä, eipä siitä haittaa oo. Saattaa olla - tai siis on erittäin todennäköistä - että oon jo päivähommissa sillon ni ennemmin tylsistyn labran aulassa ku oon töissä turhan panttina :grin joo, kevennetty työ tarjottiin viime raskaudessaki mut ei todellakaan oo työmotivaatiota ku tietää että on "ylimääräsenä" ja aivan turhan panttina jossain varastolla :D no okei, tein mä inventaarion sinne mut sen jälkeen..:shifty:

Äippäx4, osaatko sanoa kuinka monta tuntia sulla yleensä on iltapalan ja aamun paastoarvomittauksen välissä?

Mulla ollut aiemmissakin raskauksissa radi ja nimenomaan ollut tuo paastoarvo se ongelma. Arvot ovat aiemmissa pysyneet tosi hyvin kurissa ihan vaan sillä ettei syö illalla mitään herkkua, mutta nyt ei tunnu pysyvän vaikka mitä tekisi. Arvo on melkein joka aamu 5.7-5.8... Mietin vain tuota ajoitusta, koska sillähän on merkitystä sen arvon kannalta. Ja olen varmaankin syönyt liian vähän iltaisin kun katson tuota sinun ruokavaliotasi. Syön yleensä vain yhden ruisleivän päällisineen. Siihen voisin lisätä kyllä tuon rahka-marja-annoksenkin ja kokeilla mitä se tekee paastoarvolle.

Heinukka max 11h! Mun oli pakko lisätä proteiinia ja rasvaa iltaan niin alko paastot pysymään kurissa;) mut tosiaan jos lisäät rahkan iltaan niin katsot et se on normi rasvasta rahkaa tai lisäät (sokeritonta) kermavaahtoo sekaan...

Niin ja jos sillä ei tehoo, niin kokeileppa että just ennenku meet nukkumaan syöt kourallisen pähkinöitä, se vois kans auttaa tasaamaan paastoo...

Mulla on kanssa paasto nyt ollut se ainoa, joka hipoo rajoja. Tai yleensä 5,2-5,4 mutta nyt infektion myötä pomppasi ollen 5,7-5,8. Kolme päivää vielä antibiootteja jäljellä, toivottavasti sitten palaa.

Ja Äippä x4, siis olet huomannut, et nimenomaan pitäs olla rasvaa tuossa rahkassa? Näin mäkin vähän muistelin joskus lukeneeni, mutta nyt radi-hoitaja oikein painotti, että kaiken pitää olla vähärasvaista.

Takaisin