Raskausdiabetes

Tommoset kauhun hetket taitaa saada pois ainoastaan lopettamalla ne herkkuhetket.. :oops: noh josko tuo tappoi mun sokerimieliteot (satunnaiset sellaset, niitä ei oo ku murto-osa siitä mitä ekassa raskaudessa :D ) hetkeksi, mielummin koko loppu raskauden ajaksi :rolleyes:

Olo kohentui huomattavasti jo, korjasin tyhjäksi oksennetun vatsalaukun sisällön syömällä varovasti sämpylän ja voimat palas kohisten :) tosin koirien ulkoilutuksen aikana alavatsaa jomotteli/supisteli sen verran että suihkussa sitten pääsi pelkoitku, ei tän näin pitäny mennä :sad001 kaikki keskenmenosta 24h vuodelepoon kävi mielessä .. harmittaa että huomenna just alkaa taas työt , ois kelvannu yks lepipäivä.. mut pääsee sieltä töistäki pois jos siltä mahassa tuntuu:sorry:

Setoinen vinkki vitonen, kokeileppa se sun herkku hetki jälkkäriksi ja maltilla! Mulla toimi semmonen (ei kyl viime raskaudessa) et söin eka fiksun ruuan ja sit jonkun PIENEN herkun vaikka pikkusen suklaa patukan tai jätski tötterön;) joo sokerit siis nousi enemmän kuin ois jättänyt syömättä sen herkun mutta maltillisemmin kun sillon jos ei ois kunnon ruoka pohjalla:)
Mä täällä oottelen unettomana miestä kotiin... Mä haluuuuuuun mun halin:p

Niin ja hienoa että olo jo parempi! Täälläkin masua kramppaa aika ajoin, kasvu kipuja? Toivotaan että masussa tuntuis aamulla paaaaaljon paremmin, mut hyvä jos pääset töistä pois jos siltä tuntuu:)

Juu, seki vois auttaa että jättäis sen toisen pannarin syömättä :D halusin vaan herkutella.. ku ukkoki on iltaa viettämässä.. :oops:

Mulle myös annettiin se vinkki, että herkut kannattaa syödä ruuan kanssa samalla. Jotenkin on sitten kuitenkin ollut itselleni helpompi olla säännönmukaisesti kokonaan ilman. Mut katsotaan nyt, mitä herkutteluhaluja tässä vielä tulee...

Juu kyl on o.O blääh! Iltapäivällä olis sit neuvola...saapa nähä tuleeko tuomio! Mitenkäs siellä sokrujen kaa on menny?

Ihan hyvin on mennyt, aamun arvo on ollut kyllä jopa 5,4, en tiiä onko se sitten jo vähän huono kun on niin lähellä rajaa. Jotenkin kyllä vähän tympii koko ajan olla miettimässä syömisiään, mutta ei mahda mitään. Ehkä tähän taas tulee rutiini...

Onhan toi aika lähellä rajaa mut ei vielä sitä ylittänyt joten hyvä se siis;) se on kyl niin pyllystä kun syömisiään pitää miettimällä miettiä:(

Mä voisin tulla myös höpisemään (ja pätemään) radista. :grin Esikoisesta kävin sokerirasituksessa muistaakseni rv 26, ja tuomio sieltä tuli. Yhdestä arvosta jäin kiinni, ja sekin oli niin pienestä kiinni. Mun olisi tarkoitus mennä rasitukseen ennen seuraavaa neuvolaa joka on ensi viikolla, aikaa en ole muistanut varata, hupsista. :shy: Jotenkin sellainen olo, että ihan varmasti diagnoosi napsahtaa vaikkei siis mitään siihen viittaavia oireita ole, pessimisti ei pety. :p Koko alkuraskaus tuli syötyä vähän miten sattui huonon olon takia, mutta nyt kun ensimmäinen kolmannes on takana ja olo muutenkin parempi, olen alkanut taas kiinnittämään huomiota ruokavalioon ja ateria väleihin.

Äipälle tsempit huomiseen rasitukseen! :)

Kiitti Talvitintti:) mua janottaa koko ajan ihan pirusti, huuletkin kun hiekkapaperia... Muutenkin huomaa kropassa jos ruoka väli on yli 3h tai jos tullut syötyä huonosti o.O noh jospa tulokset kerkiäis tulla ennen klo 14 huomenna niin sais tietää jo neuvolassa kuin mamman käy... Kyl mä ajattelin muutenkin pitäytyä Radi dietissä vaikka ei tuomiota tulisikaan...

No niin kunnantarjoama aamupala (se sokeriliemi) juotu, ja hyi h*lvetti mikä olo!!! Päässä heittää, etoo, väsyttää, v*tuttaa ja nälkä!!!

Tsemppiä äippä! Mulla sama huomenna edessä ! Mulla oli eilen labra ihan perus työterveysjuttuja varten ja siihenki tartti paastota. Jännitin eka ihan pirusti et paha olo tulee , mut ei! Ei kerinny tulla 13 tunnissa. Vaan sit se iski! Onneks olin jo kotona voitelemassa ruikkaria ni apu oli siinä sitten heti :)
Mutta se olo - joka oli aivan tosi hyvä! - 12 tunnin syömättömyyden jälkeen (vain pieni lasi vettä illalla ja sama aamulla) , olin niin fiiliksissä siitä että laskin eilen illasta tähän aamuun kans SUUNNILLEEN sen 12h , taas on hyvä olo! Tässä nyt juoskentelen aamukahvia HYVÄOLOISENA ja kohta teen aamupalan - AH !! TÄTÄ NORMAALIA OLOA <3

.... Jäikö jollekki vielä epäselväksi kuinka hyvä olo mulla on ... :laughing025 katotaan huomenna rasituksessa olot uudestaan, alkaa jo 7.40 joten väsy ainakin on ... :laughing002

Tsemppiä Äiti x4! Toivottavasti pystyt kotonakin vielä vähän lepäilemään. Joko tiiät, saatko tulokset jo tänään?

Saattaa olla että ei kerkiä ennen neuvolaa tulla (klo14) huomenna soittelen sit viimeistää et miltä näytti... Äsken otin 30 min päikät, teki hyvää! Varsinkin kun toi meidän nuorin ei pariin yöhön oo nukkunu... Onneksi mies vielä tänään kotona:)
Setoinen ihanalta kuulostaa toi sun hyvä olo;) innolla sitä odottaessa!

Takaisin