Mäkin sain raskausdiabetesdiagnosin. Paastoarvo oli mitä mainioin, mutta tunnin ja kahden tunnin arvot oli yli sallitun. Lainasin töistä mittarin ja aloin heti tutkailemaan miten sokerit käyttäytyy, niin yllätyin kyllä kun ne on olleet tosi hyvät. Terkkarikin neuvolassa ihmetteli asiaa. Ainoastaan nyt viikonloppuna tuli ylitys kun olin ollut pitkään syömättä ja sit synttäreillä täytin mahan pelkillä makeilla jutuilla. Verensokeri pompsahti johonkin 8 hujakoille, mut sitten illalla huomasin että tuli huono olo ja rupes kädet vapisee ja kun mittasin niin ei ihme, sehän oli 3,5. Jos oon syöny normaalisti ja myös sen lisäksi herkutellut, ei oo arvoissa ollut mitään ongelmaa eli mun kohdalla toi paaston jälkeen makean syöminen taitaa olla se mikä nostaa. Ihan niin kuin sokerirasituksessakin.
Itse en saanut mittaukseen mitään sen kummempia ohjeita (oon hoitoalalla töissä) joten en tiiä miten tarkat ohjeet yleensä annetaan, kävin vain nopeasti hakemassa oman mittarin neuvolasta mutta tuli vain mieleen, että muistattehan aina pestä kädet ennen mittausta! Itse nimittäin kerkesin jo kerran pelästyä kun olin syönyt suklaata, sit mittasin ja sain aika korkean tuloksen kunnes tajusin että en muistanut pestä käsiä. Uusi mittaus heti perään puhtaasta sormesta ja sainkin jo normaalin tuloksen.