Pikkuinen2016
Vauhtiin päässyt keskustelija
Käsittääkseni kaikilta alle 3kg painoisilta ainakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sä voit kysäistä ä-polilta, kannattaako ottaa sairaalakassi mukaan. Kyllä ne joskus käynnistää myös samantien.Nyt soittivat ä-polilta. Että ens viikon ma olisi lääkäriaika jolloin tehdään kokoarvio ja jos vauva on suuri, käynnistetään
Kysyin että eikö mulla pitänyt olla lähete diabeteshoitajalla ja plaa plaa (kerroin mitä neuvolanterkka just eilen sanoi asiasta)? Hän vastasi että "eiii, tässä vaiheessa mitään lääkityksiä tai insuliineja kannata enää aloittaa, niin vähän aikaa. Tämä lääkäriaika on tarkoituksella rv38 että voidaan sitten käynnistää tarvittaessa."
Hmm..kuulostaa kyllä toki fiksummalta että parin ylityksen takia vikoilla viikoilla aloiteta enää mitään insuliineja tms.
Tarkoittaakohan tuo käynnistys-juttu sitä että sovitaan johonkin päivään lasketun ajan jälkeen esim.käynnistys, vai voikohan sitä heti joutua jäämään sinne?? Rupesi jännittämään ihan kauheesti!!
Mulla oli esikoisesta radi-diagnoosi. Ei ultrattu ennen synnytystä. Käsikopelolla arvioitiin 3,5kg. 4kg vauva painoi syntyessään. Tässä viimeisten viikkojen aikana kasvu hidastuu, eli eiköhän siellä ihan normaalipainoinen vauveli edelleenkin ole.Hyvä kuulla että sielläkin olivat sitä mieltä ettei tässä vaiheessa enää lääkitystä aloiteta, varsinkaan jos ylityksiä on vain ollut pari. Tosta käynnistyksen ajankohdasta en kyllä osaa sanoa.
Mua mietityttää se, että kolme viikkoa sitten on lääkäri arvioinut vauvan normaalikokoiseksi mutta painotti että ne arviot voi kyllä heittää tosi paljonkin. Jos enää ei missään vaiheessa kurkata minkä kokoinen pötkylä masussa majailee niin eikös siellä voi olla vaikka minkälainen vonkale. Ultrataanko edes silloin enää kun mennään synnyttämään?