Pakko osallistua keskusteluun, vaikkei mulle radia voikkaan tulla, kun alla on 1-tyypin diabetes.
Kun lueskelen noita teidän kommentteja, niin kiinnostaa, millaista hoitotasapainoa radin hoidossa haetaan. 1-tyypin diabeteksessähän ei mittailla paastoarvoja ja insuliinipistokset on pakollinen osa elämää koko loppuelämän ajan. 1-tyypissä sokeriarvot ennen ruokaa pitäisi olla 4-6 ja ruoan jälkeen 6-8...tajuttomaksi ei pitäisi mennä eikä päästää verensokereita yli 10. Flunssa ja muut tulehdukset nostaa arvot heti yli 15, pahimmillaan lähes 20 on verensokerimittari näyttänyt.
Ruokavaliohan tähän ei hirvesti vaikuta, eli kun syö enempi, pistää enempi insuliinia, tosin oon raskauden aikana huomannut, että sokeri(valkoinen) ja vaalea vilja nostaa verensokereita niin nopeasti, että oon alkanut välttää, kun ei noi insuliinit ehdi perässä. Millaisia rajoitteita teillä radi tuo ruokavalioon?
Myös ne, joilla edellisissä raskauksissa on radi todettu: ultrattiinko teillä ylimääräisiä kertoja vauvan kasvua ja oliko syntyessä makrosomiaa? Mun vauvallehan se taitaa tulla jokatapauksessa, kun tuo ylimääräinen insuliinikin toimii kasvuhormonina...