Raskausdiabetes

En tarkoittanut mitään henkilökohtaista..ajattelin muuten vaan kun monet tuntuu pelkäävän 4kg...itse jotenkin toivoisi että ei olisi liian pieni tyttö tulossa, on ehkä vahvempi ja valmiimpi jos olisi yli 3kg ainakin..:)
 
-
 
Muokattu viimeksi:
Täysiaikaisten tyttövauvojen normaalipaino on 2,8-4,6 kg ja poikavauvat voivat painaa 2,8-4,8 kg. :) Synnytyksen helppous tai vaikeus riippuu synnyttäjän yksilöllisistä ominaisuuksista, eikä niitä kannata verrata. Joku synnyttää helposti 5-kiloisen kun joku toinen joutuu sektioon 3,5kiloisen kanssa. :) Kyllä ajatuksena yli 4kg vauva tuntuu isolle ja itsellä ei vielä kokemusta synnytyksestä kun esikoinen tulossa. Itse ainakin olen viisaampi asioista ja omista voimavaroistani kun olen synnyttänyt :D
 
Muokattu viimeksi:
Painoarvio 3150g ja RV 37+1. Keskikäyrillä mennään, insuliinihoitoisen radin (ei koon) takia käynnistetään RV 39+1 eli 21.7 jos ei ennen sitä tule maailmaan.
 
Mulla olis radi-ultra viel torstaina, toivon kans et voisivat antaa sieltä jonkun mielipiteen käynnistyksen tai muun suhteen sitten.... tyyliin antavatko mennä yli tms. Minulla siis ihan vaan ruokavaliohoitoinen radi, en tiedä vaikuttaako se miten vai eikö lainkaan käynnistyksiin tms.
 
-
 
Muokattu viimeksi:
Edelliseltä oli ruokavaliohoitoinen radi. Käynnistyspäätös tehtiin viikolla 41+4, vauvan painoarvio n.3,9kg ja mulla oli kova turvotus eikä mitään varsinaisia merkkejä, että synnytys ois lähtemässä käynnistymään.
 
Lääkäri tokas vaan ettei yliaikaiseksi päästetä, käynnistetään ei koon vaan just ton insuliinin takia. Näin täällä Jyväskylässä. Paikat ei oo kuulemma pehmenneet eli en usko että ennen tuota päästään normaalisti synnyttämään... Tapahtuuhan sitä ihmeitäkin! :) Musta tuntu oudolle kun se kätilö sano lopussa tuosta käynnistyspäivästä, kun se on mun isän syntymäpäivä että saadaan isälles syntymäpäivälahja!!!! Meinasin tokasta että harvemmin taitaa se vauva olla samana päivänä sylissä, eiköhän siinä menee useita päiviä jollei viikkoa ku käynnistyy... :)
 
Niin ja käskivät olemaan tarkkana liikkeiden laskennassa kun tapahtunut iso muutos liikkeisiin käyrien mukaan. Tottakai liikkeet muuttuu ja vähenee mut muutos edelliseen oli suuri. Eipä yhtään siis ressaa tuollainen tieto. Jos yhtään epäilen, (soitan) ja lähen samantien synnärille.
 
-
 
Muokattu viimeksi:
Mun läheisillä on kokemuksia vähintään 4pv kestäneistä käynnistyksistä ja pahimmillaan on viikko käynnistetty. :X Itse asias en oo kuullu vielä et kellään tutulla et olisi alle tuossa ajassa tullut maailmaan... :) Tänäänkin ku olen läheisille ilmoittanut mitä lääkäri sanoi, en ole saanut kovin huojentavia kommentteja vaan lähinnä: " no sä oot siellä viikon tai että ei varmaan käynnisty ennen tuota käynnistysajankohtaa ku ei oo paikoissa tapahtunu muutosta, turha kuvitella nopeeta käynnistystä jne... " Nooh, eihän siinä! :wink
 
-
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli esikoisen aikaan ruokavalio hoitonen radi, käynnistettiin vasta 42+0 ja poika synty 42+1. En tiiä miten ois lähteny käynnistymään jo 39 viikoilla, kun paikat oli ihan epäkypsät.. Nyt insuliini käytössä ja käynnistys 40+3. Kun on taipuvaisuutta yliaikaisuuteen niin eivät yhtään aikasemmin lähe edes yrittämään ettei kestäs kovin kauaa, kun ei se vauva sieltä ulos tule ennen ku on valmis..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, jää nähtäväksi miten omalla kohdallani käy! Sen tietää vasta ku on sen läpikäynyt. :) Tottakai toivon luonnollista synnytystä ilman käynnistystä mutta mennään näillä suunnitelmilla eteenpäin.
 
Takaisin
Top