Mulla todettiin raskausdiabetes jo viikolla 10 jotain. Paastoarvot oli ihan ok, mutta tunnin mittauksen jälkeen se oli 12,5. Nyt olen usean viikon ajan mittaillut kotona ja pääsääntöisesti aina aamupalan jälkeen arvot on huipussaan n. 8-11 (siis arvo). Aamupalaa pitäisi kuulemma pienentää, muita aterioita isontaa, ja illalla pitäis syödä hyvin ettei tule yöllä nälkä, joka mulla usein on. En minä ole kokenut tätä mitenkään ylipääsemättömäksi ongelmaksi. Toki pistäminen on tympeää, välillä on sormenpäät ihan mustana. Lisäksi mulla on keliakia, joka tuo myös haastetta näihin ruokavalintoihin, mutta senkin kanssa olen oppinut elämään.
Elen kävin äitiyspolilla, tutkittiin tarkemmin ja ultrattiin pientä, joka näyttää olevam hyvissä voimissa siellä. Kasvu on tasaista. Minulle määrättiin ensi aluksi insuliinin sijasta tabletit,kokeillaan ensikis niillä saataisko sokerit tasoittumaan, mutta luultavasti myöhemmin tulee insuliinit kehiin. Mutta, kaikkihan on vauvan ja minun parhaaksi! :) Vauvasaattaa syntymän jälkeen kärsiä ison koon lisäksi matalasta verensokerista ja hengitysvaikeuksista! En minä ainakaan halua ottaa mitään riskiä, aion kyllä ottaa kaikki hoidot ja avut vastaan mitä tarjotaan, vaikka ei ne aina niin "kivoilta" tuntuiskaan!